F1: Στο Μπαχρέιν με φώτα

By  |  0 Comments

Το Μπαχρέιν στο παρελθόν υπήρξε δημοφιλής τόπος δοκιμών εξέλιξης λόγω του καλού καιρού που έχει όλο το χρόνο. Εκεί θα διεξαχθεί ο τέταρτος αγώνας του πρωταθλήματος και τρίτος όπου θα χρησιμοποιηθεί ο συνδυασμός μέσης και μαλακής γόμας μετά την Αυστραλία και την Κίνα. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους θα διεξαχθεί σούρουπο, η εκκίνηση θα δοθεί με τη δύση του ηλίου και ο τερματισμός θα γίνει τη νύχτα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της θερμοκρασίας, οδοστρώματος και αέρα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Κάναμε ίδια επιλογή ελαστικών για το Μπαχρέιν, με την Κίνα παρότι η θερμοκρασία θα είναι πιο υψηλή. Καθώς ο αγώνας θα διεξαχθεί με τη δύση του ηλίου οι θερμοκρασίες δεν θα είναι τόσο υψηλές όσο ήταν στη Μαλαισία ή στο Μπαχρέιν πριν δυο χρόνια όταν ο αγώνας ακόμη γίνονταν το μεσημέρι. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στο Μπαχρέιν είναι ότι η απόδοση των ελαστικών αλλάζει κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου λόγω των απογευματινών περιόδων. Ο περσινός αγώνας είχε ένα συναρπαστικό φινάλε λόγω της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας 10 γύρους πριν το τέλος. Αυτό οδήγησε σε μια σπουδαία μάχη ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes. Είναι δύσκολο να γίνουν εκτιμήσεις για το τι θα δούμε φέτος, αλλά είναι γεγονός ότι μάλλον δε θα βρέξει».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:

Το οδόστρωμα της πίστας στο Μπαχρέιν είναι το πιο τραχύ που θα συναντήσουμε όλο το χρόνο (εξαίρεση αποτελεί μόνο η πίστα δοκιμών της Χερέθ). Αυτό επιταχύνει την θερμική καταπόνηση και πτώση στην απόδοση των ελαστικών. Το φαινόμενο αυτό αμβλύνεται κάπως λόγω πτώσης της θερμοκρασίας αέρα και οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα, αυτό λοιπόν έχει σημαντική επίδραση στην πτώση της απόδοσης των ελαστικών και κατ’ επέκταση στη στρατηγική.

Λόγω των απαιτήσεων σε πρόσφυση που υπάρχουν στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν τα πίσω ελαστικά καταπονούνται περισσότερο και θέτουν τελικά το όριο. Κατά τη διάρκεια της ημέρας η θερμοκρασία είναι υψηλή και αυτό αυξάνει τη θερμική καταπόνηση αλλά αυτό δε θα συμβεί τόσο έντονα στον αγώνα.

Η πίστα βρίσκεται στην έρημο και αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο αέρας να φέρνει άμμο στην επιφάνεια του οδοστρώματος μειώνοντας έτσι τα επίπεδα πρόσφυσης ειδικά στο ξεκίνημα κάθε περιόδου δοκιμών. Όσον αφορά στη στρατηγική οι ομάδες δεν μπορούν να ποντάρουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Από το 2004 που έγινε για πρώτη φορά αγώνας εκεί, μόνο 2 φορές έχει εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας το 2007 και το 2014.

Η παρουσία της Pirelli αυξάνεται λόγω της διεξαγωγής του πρώτου αγώνα GP2 φέτος στο Μπαχρέιν. Από το GP2 έχουν αναδειχθεί οχτώ από τους οδηγούς που βρίσκονται σήμερα στη Fοrmula 1. Συνολικά για τον αγώνα του GP2 και της F1 τα ελαστικά της Pirelli που θα χρησιμοποιηθούν αυξάνονται από 1800 σε 2700 και οι εργαζόμενοι στην πίστα από 55 σε 65.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας

Πέρυσι εμφανίστηκε 10 γύρους πριν το τέλος, το αυτοκίνητο ασφαλείας αυτό είναι κάτι σπάνιο στο Μπαχρέιν. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και είχαμε μια συναρπαστική μάχη μέχρι το φινάλε. Οι έξι πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop αλλά είχαμε και άλλες επιλογές πιο πίσω. Ο Lewis Hamilton ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και έβαλε στο τέλος τη μέση. Ο Nico Rosberg εκκίνησε με τη μαλακή έβαλε τη μέση στην πρώτη αλλαγή και τη μαλακή ξανά στη δεύτερη αλλαγή. Ο Γερμανός πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα στο φινάλε δεν κατάφερε όμως να περάσει τον teammate του μετά την τελευταία αλλαγή. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε 4ος ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική καθώς ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που εκκίνησε με τη μέση γόμα.

 

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:

1.5 – 1.7 δευτερόλεπτα ανά γύρο

 

Καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα: Στεγνό οδόστρωμα και ζέστη στην εκκίνηση με τη θερμοκρασία κοντά στους 29 βαθμούς Κελσίου. Πτώση της θερμοκρασίας στους 25 βαθμούς Κελσίου ή και χαμηλότερα στον τερματισμό. Η πιθανότητα βροχής είναι πολύ χαμηλή μολονότι στο παρελθόν υπήρξαν και προβλέψεις για ψιχάλα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

 

Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:

#13, Francesco Romani (Επικεφαλής γομών και εξέλιξης υλικών): «Επιλέγω το 13 γιατί είναι για μένα ο τυχερός μου αριθμός. Γεννήθηκα στις 13 του μήνα, γνώρισα τη γυναίκα μου στις 13 του μήνα και την παντρεύτηκα στις 13 του μήνα. Οπότε είναι εύκολο για μένα να διαλέξω».

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.