F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Bahrain
Ένα συναρπαστικό Grand Prix διεξήχθη στο Μπαχρέιν, βράδυ υπό το φως των προβολέων, με τη θερμοκρασία αέρα και οδοστρώματος σε πτωτική πορεία. Υπήρξε μια μάχη στρατηγικής υψηλών ταχυτήτων κατά τη διάρκεια της οποίας άλλοι οδηγοί υιοθέτησαν τακτική δυο αλλαγών και άλλοι, τακτική, τριών αλλαγών.
Αναμέναμε στρατηγική δυο pit stop για τους περισσότερους οδηγούς (παρότι θεωρητικά τα τρία pit stop ήταν η ταχύτερη επιλογή) λόγω του κυκλοφοριακού. Όμως ο ρυθμός της μέσης γόμας που ήταν εξαιρετικά καλός όσο έπεφτε η θερμοκρασία επέτρεψε σε πολλούς οδηγούς να υιοθετήσουν την ταχύτερη στρατηγική και έδωσε αρκετές διαφορετικές επιλογές.
Οι τέσσερις πρώτοι στην τελική κατάταξη επέλεξαν στρατηγική 2 pit stop. Ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari εκμεταλλεύτηκε τον πολύ καλό ρυθμό που είχε με τη μεσαία γόμα στο δεύτερο κομμάτι του αγώνα για να πάρει τη 2η θέση από τον οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg στον προτελευταίο γύρο. Μάλιστα πλησίασε στον τελευταίο γύρο και τον νικητή. Ο ρυθμός του Raikkonen με τη μέση γόμα P Zero (άσπρο σιρίτι) ήταν τέτοιος που αισθάνονταν πιο άνετα σε σχέση με τη μαλακή γόμα P Zero (κίτρινο σιρίτι). Παραταύτα ο Φινλανδός χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα στο τελευταίο μέρος του αγώνα όπου σημείωσε και τον ταχύτερο γύρο. Αυτός ήταν ο 41ος ταχύτερος γύρος αγώνα στην καριέρα του Raikkonen, ο Φινλανδός ισοφάρισε τον Alain Prost στη 2η θέση, της λίστας ρεκόρ ταχύτερων γύρων, όλων των εποχών. Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Michael Schumacher (77).
Τον αγώνα κέρδισε ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton που πήρε την 3η του νίκη στη σεζόν και την 36η της καριέρας του. Ακολούθησε στρατηγική μαλακής – μαλακής – μέσης γόμας, το ίδιο έκανε και ο άλλος οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg, που τερμάτισε 3ος αλλά και ο οδηγός της Williams, Valtteri Bottas που τερμάτισε 4ος.
Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel τερμάτισε στην 5η θέση, ψηλότερα από κάθε άλλον που υιοθέτησε στρατηγική 3 pit stop. Ο Γερμανός είχε μια απρογραμμάτιστη είσοδο στα πιτ γιατί χτύπησε μια κορύνα. Πίσω του υπήρξαν στρατηγικές δυο αλλά και τριών pit stop για τους υπόλοιπους οδηγούς.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Ήταν ένας άκρως ανταγωνιστικός αγώνας με πολλά προσπεράσματα και καλό ρυθμό σε αμφότερες τις γόμες. Υπήρξε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών με επιλογές δυο ή τριών αλλαγών. Πιο εντυπωσιακή ήταν η εναλλακτική στρατηγική δυο pit stop που υιοθετήθηκε από το Kimi Raikkonen που χρησιμοποίησε τη μέση γόμα στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Αυτό δημιούργησε ερωτηματικά για το ποιο ελαστικό έπρεπε να χρησιμοποιήσει στο τελευταίο κομμάτι, αρκετοί πίστευαν πως η μεσαία γόμα θα ταίριαζε καλύτερα λόγω της πτώσης της θερμοκρασίας. Παραταύτα ο τρόπος που οδήγησε στο τελευταίο μέρος αλλά και ο ταχύτερος γύρος που πέτυχε με τη μαλακή γόμα δικαιώνει πλήρως την απόφαση αυτή, συνεισέφερε δε. σε ένα πολύ συναρπαστικό φινάλε».
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Μέση
Μαλακή
Πρώτος
VET 1:36.624
RAI 1:36.311
Δεύτερος
ROS 1:37.326
MAL 1:37.665
Τρίτος
HAM 1:37.857
ROS 1:37.690
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
MαλακήDaniel Ricciardo, Fernando Alonso (21 γύροι)
ΜέσηFelipe Massa (32 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο pit stop θα είχε περισσότερες πιθανότητες να δώσει τη νίκη στον αγώνα των 57 γύρων και τελικά αυτή επέλεξε ο Lewis Hamilton. Η πρόβλεψή μας έλεγε πως θα εκκινήσει με τη μαλακή γόμα και θα ήταν το ταχύτερο δυνατό αν την άλλαζε στον 19ο γύρο και μετά αν έβαζε τη μέση γόμα στον 38ο γύρο. Τελικά ο Hamilton σταμάτησε λίγο νωρίτερα στον 15ο και στον 33ο γύρο.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Αριθμός
Οδηγός
Εκκίνηση
Pit 1
Pit 2
Pit 3
44
HAM
Su
Sn (15)
Mn (33)
7
RAI
Su
Mn (17)
Sn (40)
6
ROS
Su
Sn (14)
Mn (34)
77
BOT
Su
Sn (14)
Mn (33)
5
VET
Su
Sn (13)
Mn (32)
Mn (36)
3
RIC
Su
Su (14)
Mn (35)
8
GRO
Su
Su (12)
Mn (31)
11
PER
Su
Sn (17)
Mn (37)
26
KVY
Sn
Sn (15)
Mn (34)
19
MAS
Su
Sn (10)
Mn (24)
14
ALO
Su
Mn (13)
Sn (35)
12
NAS
Su
Sn (10)
Su (24)
Mn (41)
27
HUL
Su
Su (10)
Mn (25)
Mn (38)
9
ERI
Su
Sn (11)
Su (25)
Mn (37)
13
MAL
Mn
Sn (10)
Sn (24)
Sn (41)
28
STE
Sn
Sn (19)
Mn (33)
98
MER
Sn
Sn (18)
Mn (34)
33
VST
Sn
Mn (6)
Su (30)
55
SAI
Su
Mn (11)
22
BUT
Δεν εκκίνησε
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα
M = Μέση γόμα
S = Μαλακή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα