Η επίθεση ηλεκτροκίνησης της Škoda με 6 νέα ηλεκτρικά μοντέλα
› Έξι νέα μοντέλα BEV προγραμματίζονται έως το 2026: Η Škoda Auto εντείνει ακόμα περισσότερο την επίθεση των ηλεκτρικών οχημάτων της
› Η Škoda θα προσφέρει πλήρη γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων – ένα «Small», ένα «Compact», ένα «Combi» και ένα «Space» BEV εκτός από τη δημοφιλή οικογένεια Enyaq
› Η νέα σχεδιαστική γλώσσα καθορίζει τη στιβαρή εμφάνιση των μελλοντικών μοντέλων BEV
› Τα αυτοκίνητα με σύγχρονους και εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντικό παράγοντα κατά τη φάση μετασχηματισμού
Η Škoda Auto εντείνει περαιτέρω τον ρυθμό της παρουσίασης νέων μοντέλων και τον μετασχηματισμό της όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση. Λανσάροντας τέσσερα ολοκαίνουργια ηλεκτρικά οχήματα και δύο ανανεωμένα μοντέλα της οικογένειας Enyaq, η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να επεκτείνει τη γκάμα BEV σε έξι μοντέλα έως το 2026. Η Škoda Auto θα έχει επενδύσει συνολικά 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση έως το 2027. Με ένα «Μικρό» BEV στην κατηγορία των μικρών SUV, το «Compact» με την επίσημη ονομασία του Elroq στην κατηγορία των compact SUV, ένα ευρύχωρο μοντέλο «Combi» και ένα επταθέσιο SUV «Space», η Škoda θα επεκτείνει σημαντικά και θα διαφοροποιήσει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών της μοντέλων. Κατά τη διάρκεια της φάσης μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, τα μοντέλα με μοντέρνους και εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και plug-in υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης θα συνεχίσουν να αποτελούν τον βασικό στυλοβάτη της γκάμας μοντέλων της Škoda. Με τις νέες γενιές των Superb και Kodiaq, τα ανανεωμένα Octavia, Kamiq και Scala καθώς και τα νέα μοντέλα BEV, η Škoda θα προσφέρει σύντομα το πιο εκτενές χαρτοφυλάκιο στην ιστορία της: συνδυάζοντας τα καλύτερα και των δύο κόσμων και προσφέροντας στους πελάτες σε διαφορετικές αγορές το ιδανικό μοντέλο Škoda για κάθε γούστο και απαίτηση.
Ο Klaus Zellmer, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto, σχολίασε: «Με έξι νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες έως το 2026, η Škoda Auto κινείται ακόμη πιο γρήγορα προς τη βιώσιμη, ηλεκτρική μετακίνηση. Μαζί με τα νέα και εξαιρετικά αποδοτικά συμβατικά και υβριδικά μοντέλα μας, προσφέρουμε το καλύτερο και από τους δύο κόσμους – καλύπτοντας τις ανάγκες των υπαρχόντων και των νέων πελατών μας σε όλο τον κόσμο σε αυτή τη μεταβατική περίοδο.
Ο Martin Jahn, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Škoda Auto για τις Πωλήσεις και το Marketing, πρόσθεσε: «Μέχρι το 2026, τα νέα μας ηλεκτρικά μοντέλα θα καλύπτουν όλες τις κατηγορίες οχημάτων που σχετίζονται με τους πελάτες μας στους οποίους θα παρέχουμε τα μέσα για να εξερευνήσουν τον κόσμο με στυλ αλλά και βιώσιμα, με ασφάλεια και εμπιστοσύνη με προϊόντα που διαθέτουν το νέο μας Modern Solid σχεδιασμό».
Επιταχύνεται η παρουσίαση ηλεκτρικών μοντέλων: Σαφής οδικός χάρτης για την ηλεκτρική κινητικότητα
Η Škoda Auto είναι πλήρως αφοσιωμένη στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, με έξι νέα μοντέλα BEV να έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν έως το 2026. Τα Enyaq iV και Enyaq Coupé iV κυκλοφόρησαν με επιτυχία το 2020 και το 2022 αντίστοιχα ως τα δύο πρώτα μοντέλα της Škoda που βασίζονται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (ΜΕΒ) του Volkswagen Group. Και τα δύο μοντέλα θα ανανεωθούν σημαντικά το 2025 για να αντικατοπτρίζουν τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που θα χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα BEV της Škoda στο μέλλον. Επιπλέον, μέχρι το 2026 θα υπάρχουν τέσσερα εντελώς νέα ηλεκτρικά οχήματα:
• ένα «Small», το μελλοντικό βασικό μοντέλο στην κατηγορία A0,
• ένα «Compact», ένας πλήρως ηλεκτρικός διάδοχος του compact SUV Karoq, που ονομάζεται επίσημα Elroq,
• ένα «Combi», που συνεχίζει την επιτυχημένη παράδοση της Škoda στα station wagon, και
• ένα «Space», η έκδοση παραγωγής του 7θέσιου πρωτότυπου αυτοκινήτου που παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2022, το οποίο θα ολοκληρώνει το άνω τμήμα της προϊοντικής γκάμας.
Το Combi, το πρώτο BEV της μάρκας με station wagon στυλ αμαξώματος, είναι μια εξαιρετική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο. Ενσωματώνει τις βασικές αξίες της μάρκας και μεταφέρει τα δυνατά σημεία αυτού του δημοφιλούς στυλ αμαξώματος στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Όλα τα μοντέλα BEV θα διαθέτουν τη χαρακτηριστική γλώσσα σχεδιασμού Modern Solid, η οποία υπογραμμίζει τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν το DNA της μάρκας: στιβαρότητα, λειτουργικότητα και αυθεντικότητα.
Τα προηγμένα μοντέλα ΜΕΚ και PHEV θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντικό στυλοβάτη της προϊοντικής γκάμας
Τα οχήματα με προηγμένους και αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ) και plug-in υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης (PHEV) θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντικό στυλοβάτη του χαρτοφυλακίου μοντέλων της εταιρείας κατά τη μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική κινητικότητα. Πληρούν τις ανάγκες των πελατών καθώς οι αγορές μεταβαίνουν στην ηλεκτροκίνηση με διαφορετικές ταχύτητες. Για τη Škoda , η εστίαση είναι πάντα στις απαιτήσεις των πελατών σε όλες τις αγορές. Κατά τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία θα προσφέρει επομένως μια μεγάλη γκάμα προσιτών μοντέλων που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες μετακίνησης των αντίστοιχων πελατών τους – με ηλεκτρικό, συμβατικό ή plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα.
Ηλεκτρική κινητικότητα: Έξι ηλεκτρικά μοντέλα για τη Škoda έως το 2026
› Η Škoda Auto επιταχύνει την επέκταση του BEV χαρτοφυλακίου της, το οποίο θα αυξηθεί σε έξι μοντέλα έως το 2026
› Η οικογένεια Enyaq, που πρόκειται να ανανεωθεί το 2025, θα συμπληρώνεται από αυτοκίνητα με τους προσωρινούς τίτλους «Small», «Compact», «Combi» και «Space»
› Το Elroq θα είναι το επίσημο όνομα για το μοντέλο «Compact»
› Η Škoda Auto προσφέρει την ευρύτερη γκάμα μοντέλων στην ιστορία της
Η Škoda Auto επιταχύνει την μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση και θα αυξήσει τη γκάμα BEV σε συνολικά έξι μοντέλα έως το 2026. Η τσέχικη μάρκα θα έχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών μοντέλων σε τέσσερα χρόνια, προσφέροντας κατάλληλο όχημα για κάθε πελάτη. Εκτός από το Škoda Enyaq και το Enyaq Coupé, που πρόκειται να ανανεωθούν το 2025 σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Modern Solid, η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει τέσσερα νέα ηλεκτρικά οχήματα: ένα «Small» ως βασικό ηλεκτρικό SUV, ένα «Compact», το οποίο θα ονομάζεται επίσημα Elroq, ένα μοντέλο «Combi» και ένα «Space», η έκδοση παραγωγής του concept Vision 7S. Η Škoda Auto θα έχει επενδύσει συνολικά 5,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση έως το 2027.
Μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων, από “Small” έως “Space“
Το 2024, το πρώτο επερχόμενο όχημα BEV θα είναι το “Compact”, το οποίο θα ονομάζεται επίσημα Elroq. Με μήκος περίπου 4,50 μέτρα και παρόμοιο συνδυασμό διαστάσεων και ευρύχωρου, πολύ πρακτικού εσωτερικού, το Elroq θα είναι ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του Škoda Karoq. Θα επεκτείνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο μοντέλων της τσέχικης μάρκας στην κατηγορία των SUV.
Το μελλοντικό βασικό μοντέλο θα φέρει τον προσωρινό τίτλο «Small». Θα είναι ένα μικρό προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα παράγεται σε εργοστάσιο του
Volkswagen Group στην Ισπανία και θα παρουσιαστεί το 2025. Με μήκος περίπου 4,10 μέτρα, θα προσφέρει παρόμοια χωρητικότητα αποσκευών με το Scala.
Το 2025, τα Enyaq και Enyaq Coupé θα λάβουν μια ολοκληρωμένη ανανέωση και θα υιοθετήσουν τη νέα γλώσσα σχεδιασμού Modern Solid που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Vision 7S. Τα μοντέλα Enyaq iV ήταν τα πρώτα οχήματα της Škoda που βασίστηκαν στην αρθρωτή πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης (MEB) του Volkswagen Group και ως εκ τούτου αποτελούν εμβληματικό στοιχείο της νέας εποχής ηλεκτροκίνησης της μάρκας από το 2020 (Enyaq Coupé από το 2022).
Το “Combi” θα παίξει βασικό ρόλο μεταξύ των τεσσάρων νέων μοντέλων. Αυτό το μοντέλο μήκους περίπου 4,70 μέτρων θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, μεταφέροντας τα δυνατά σημεία αυτού του ιδιαίτερα δημοφιλούς και επιτυχημένου αμαξώματος της Škoda στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το «Combi» estate BEV θα παρουσιαστεί το 2026.
Το μεγαλύτερο από τα μελλοντικά BEV της Škoda θα είναι το «Space» – η έκδοση παραγωγής του concept Vision 7S, θα έχει μήκος περίπου 4,90 μέτρα και θα ολοκληρώνει το άνω τμήμα του χαρτοφυλακίου.
Βιωσιμότητα: Εστίαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στα ανακυκλώσιμα υλικά
› Η Škoda Auto εστιάζει σε φιλικά προς το περιβάλλον και ανακυκλώσιμα υλικά
› 100% ουδέτερη ως προς το CO2 παραγωγή στα εργοστάσια της μάρκας στην Τσεχία έως το 2030
› Δεύτερη διάρκεια ζωής για μπαταρίες υψηλής τάσης σε σταθερά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας
Εκτός από την επιτάχυνση της μετάβασής της στην ηλεκτροκίνηση, η Škoda Auto εστιάζει στην ενίσχυση της βιωσιμότητας στην παραγωγή οχημάτων και στις εφοδιαστικές της αλυσίδες. Αυτό περιλαμβάνει δέσμευση για χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις της, εστίαση σε ανακυκλώσιμα υλικά και συνεπή ανακύκλωση μπαταριών υψηλής τάσης από ηλεκτρικά οχήματα. Το concept Vision 7S, στο οποίο βασίζεται το «Space» BEV, έχει θέσει την κατεύθυνση για τη χρήση υλικών στις μελλοντικές γενιές οχημάτων.
Ανακυκλωμένες πρώτες ύλες στο Enyaq iV και το Vision 7S
Η Škoda Auto δίνει μεγάλη έμφαση στη βιωσιμότητα των προϊόντων της και θα συνεχίσει να αυξάνει τη χρήση φυσικών και ανακυκλωμένων υλικών στα οχήματά της. Ακόμη και σήμερα, η παραγωγή των πάνελ κάτω από το αμάξωμα για ένα αυτοκίνητο όπως το Škoda Enyaq iV περιλαμβάνει 13 κιλά ανακυκλωμένου πλαστικού τα οποία προέρχονται από παλιά περιβλήματα μπαταριών και προφυλακτήρες. Το concept Vision 7S δίνει μια πολύ συγκεκριμένη προεπισκόπηση του τρόπου με τον οποίο τα ανακυκλωμένα υλικά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν στο εσωτερικό μελλοντικών οχημάτων.
Εστίαση σε ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας
Η εστίαση της Škoda στη βιωσιμότητα εκτείνεται πέρα από τις εγκαταστάσεις παραγωγής της ίδιας της μάρκας. Η εταιρεία προωθεί αυτή την ιδέα σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Αυτό περιλαμβάνει την επιλογή βιώσιμων πρώτων υλών καθώς
και τη μόχλευση βιώσιμων μεθόδων παραγωγής σε εργοστάσια προμηθευτών. Η εταιρεία εφαρμόζει τις αρχές της κυκλικής οικονομίας όπου είναι δυνατόν. Μέχρι το
τέλος αυτής της δεκαετίας, η Škoda Auto θα λειτουργεί τα τρία εργοστάσιά της στην Τσεχία με μηδενικές εκπομπές ως προς τον άνθρακα και ως εκ τούτου έχει δεσμευτεί να χρησιμοποιεί μόνο ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Το εργοστάσιο Vrchlabí (για κιβώτια ταχυτήτων DSG) είναι ουδέτερο σε εκπομπές CO2 από το 2020. Τα εργοστάσια σε Mladá Boleslav και Kvasiny θα ακολουθήσουν σε εύθετο χρόνο. Το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις εγκαταστάσεις της Τσεχίας ήταν περίπου 35% το 2022.
Σε συνεργασία με τον πάροχο ενεργειακών υπηρεσιών ČEZ, η εταιρεία θα θέσει σε λειτουργία ένα από τα μεγαλύτερα φωτοβολταϊκά συστήματα στέγης της Τσεχίας στον τελευταίο όροφο στο κύριο εργοστάσιο της Škoda στο Mladá Boleslav. Σχεδόν 6.000 ηλιακές μονάδες τελευταίας γενιάς θα αποδίδουν ονομαστική ισχύ 2.300 kW, παράγοντας πάνω από 2,2 GWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως. Στο εργοστάσιο στο Pune της Ινδίας, η Škoda παρήγγειλε πρόσφατα ένα από τα μεγαλύτερα ηλιακά συστήματα οροφής της χώρας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η ηλιακή εγκατάσταση στον τελευταίο όροφο θα παράγει συνολικά 26,6 GWh ενέργειας ετησίως, καλύπτοντας έως και το 30% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας της μονάδας. Θα συμβάλει στην αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 που προκύπτουν από την παραγωγή αυτοκινήτων στο εργοτάξιο κατά 28 % ετησίως.
Η Škoda Auto χρησιμοποιεί τους πόρους της προσεκτικά σε όλη τη διαδικασία παραγωγής. Το Škoda Group μείωσε τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις ανά αυτοκίνητο κατά μέσο όρο πάνω από 43% σε σύγκριση με το 2010 – από την κατανάλωση ενέργειας και νερού, τις εκπομπές CO2 και την παραγωγή αποβλήτων έως τις εκπομπές πτητικών οργανικών αποβλήτων (VOC). Ένα άλλο εξαιρετικό παράδειγμα: οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες από οχήματα Škoda iV εισέρχονται σε δεύτερο κύκλο ζωής σε σταθερές μονάδες αποθήκευσης ενέργειας για σταθμούς φόρτισης.
Παραγωγή μπαταριών στο κεντρικό εργοστάσιο στη Mladá Boleslav
Η Škoda Auto κατασκευάζει συστήματα μπαταριών για οχήματα που βασίζονται στην Αρθρωτή Πλατφόρμα Ηλεκτρισμού (MEB) του Volkswagen Group στη Mladá Boleslav από τον Μάιο του 2022. Συνολικά, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη
παράξει περισσότερα από 500.000 συστήματα μπαταριών (για μοντέλα BEV και PHEV) στο κύριο εργοστάσιο. Αποτελούν βασικά στοιχεία για την επιτυχή μετάβαση
στην ηλεκτροκίνηση. Η Škoda Auto θα θέσει σε λειτουργία μια άλλη γραμμή συναρμολόγησης MEB πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους. Αυτό θα αυξήσει τη συνολική χωρητικότητα των συστημάτων μπαταριών MEB από 1.000 σε έως και 1.500 μονάδες την ημέρα. Τοποθετούνται σε μοντέλα Enyaq iV και χρησιμοποιούνται επίσης σε οχήματα Volkswagen, Audi και SEAT. Επιπλέον, 800 μπαταρίες παράγονται καθημερινά στο κεντρικό εργοστάσιο στη Mladá Boleslav για μοντέλα PHEV.
Νέα σχεδιαστική γλώσσα της Škoda : στιβαρή, αυθεντική και ανθεκτική στο χρόνο
› Ο σχεδιασμός της Škoda για το μέλλον συνδυάζει στιβαρότητα, λειτουργικότητα και αυθεντικότητα
› Τα μελλοντικά μοντέλα BEV ενσωματώνουν τη μοντέρνα απλότητα, την απολαυστική πρακτικότητα και τον αυθεντικό σχεδιασμό
› Το Vision 7S concept κάνει προεπισκόπηση συγκεκριμένων στοιχείων εξωτερικού και εσωτερικού σχεδιασμού
Η Škoda Auto σηματοδοτεί τη μετάβασή της στην ηλεκτρική κινητικότητα με μια νέα σχεδιαστική γλώσσα για τα επερχόμενα μοντέλα της BEV. Ονομάζεται Modern Solid, συνδυάζει στιβαρότητα, λειτουργικότητα και αυθεντικότητα για να δημιουργήσει οχήματα που ενσωματώνουν τη σύγχρονη απλότητα, την απολαυστική πρακτικότητα και την αυθεντική σχεδίαση. Το επταθέσιο πρωτότυπο αυτοκίνητο αποτελεί προεπισκόπηση συγκεκριμένων εξωτερικών και εσωτερικών σχεδιαστικών στοιχείων των μελλοντικών αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Škoda .
Ο σχεδιασμός μεταφέρει ασφάλεια και δύναμη, με λειτουργικό εσωτερικό
Για να φτάσουμε στο Modern Solid, η ομάδα σχεδιασμού της Škoda με επικεφαλής τον Oliver Stefani ερμήνευσε εκ νέου τα παραδοσιακά χαρακτηριστικά της Škoda, ανοίγοντας τολμηρούς νέους δρόμους. Η μελλοντική μινιμαλιστική και λειτουργική εξωτερική σχεδίαση μεταφέρει μια αίσθηση ασφάλειας και δύναμης. Επιπλέον, τα επερχόμενα μοντέλα BEV θα είναι πολύ αεροδυναμικά για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης των οχημάτων. Αυτό εξοικονομεί ενέργεια και αυξάνει την αυτονομία. Στο εσωτερικό, η νέα σχεδιαστική γλώσσα προσφέρει ευρύχωρα, μοντέρνα σχέδια που χαρακτηρίζονται από εξαιρετική λειτουργικότητα και διαισθητικά χειριστήρια.
Το πρωτότυπο Vision 7S – προεπισκόπηση της γλώσσας σχεδιασμού Modern Solid
Το Vision 7S, ένα επταθέσιο πρωτότυπο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2022, παρέχει τις πρώτες συγκεκριμένες εικόνες της εντυπωσιακής νέας σχεδιαστικής γλώσσας που θα χαρακτηρίσει τα μελλοντικά μοντέλα BEV της Škoda. Η σχεδίαση της Škoda για το μέλλον συνδυάζει στιβαρότητα, λειτουργικότητα και αυθεντικότητα.
Η Škoda έχει δώσει μεγάλη έμφαση στη βελτιστοποίηση της ευκολίας χρήσης. Η δομή του μενού για τις λειτουργίες οχήματος και infotainment στο επταθέσιο έχει απλοποιηθεί περαιτέρω. Η κεντρική, ανεξάρτητη οθόνη αφής και τα έξι κουμπιά που επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε συγκεκριμένα μενού εξασφαλίζουν την ιδανική ισορροπία μεταξύ φυσικών και ψηφιακών χειριστηρίων. Όλα έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την εμπειρία χρήστη όσο το δυνατόν πιο απλή και διαισθητική. Κάτω από τα κουμπιά άμεσης πρόσβασης στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν τρία μεγάλα περιστροφικά χειριστήρια. Το επανασχεδιασμένο τιμόνι διαθέτει ένα νέο ολόγραφο λογότυπο της Škoda στο κέντρο του.