Η Volkswagen παρουσιάζει το Polo GTI Edition 25
- Το πρώτο Polo GTI κυκλοφόρησε το 1998 και σήμερα θεωρείται συλλεκτικό αντικείμενο
- Τα βασικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν σπορ ανάρτηση, ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS και IQ. LIGHT – Προβολείς LED matrix
- Για να τιμήσει την επέτειο, η VW προσφέρει ένα νέο Polo GTI με εκτεταμένο βασικό πακέτο εξοπλισμού και ορισμένα ειδικά για την περίσταση σχεδιαστικά χαρακτηριστικά
25 χρόνια Polo GTI! – Με αφορμή αυτήν την ιδιαίτερη επέτειο, η Volkswagen λανσάρει το Polo GTI Edition 25. Ήταν το 1998 όταν το Polo πρόσθεσε για πρώτη φορά αυτά τα τρία εμβληματικά γράμματα στο όνομά του: GTI. Σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα μετά την κυκλοφορία του Polo III GTI, η Volkswagen παρουσιάζει μια περιορισμένη έκδοση του υπάρχοντος Polo GTI των 152 kW (207 PS). Το ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι εντυπωσιακό, αλλά δεν είναι το μόνο που ξεχωρίζει σε αυτό το σπορ compact αυτοκίνητο: με χαρακτηριστικά όπως η σπορ ανάρτηση, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, μια ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού και ορισμένα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, το επετειακό μοντέλο είναι κάτι ιδιαίτερο. Το Polo GTI Edition 25 θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στη Γερμανία από την 1η Ιουνίου.
Ακριβώς όπως το «μεγαλύτερο αδερφάκι» του, το Golf GTI, το Polo έχει μακρά ιστορία και αρκετούς σπορ προκατόχους: η Volkswagen γιορτάζει σήμερα ένα τέταρτο του αιώνα του Polo GTI με το ειδικό επετειακό μοντέλο Polo GTI Edition 25, περιορισμένο σε παραγωγή 2.500 μονάδων. «Η Volkswagen έχει πλούσια κληρονομιά και το Polo είναι ένα από τα πιο εμβληματικά οχήματά μας. Οι οπαδοί του GTI είναι πολύ σημαντικοί για εμάς και το επετειακό μας μοντέλο είναι ένας τρόπος να σηματοδοτήσουμε αυτό το ορόσημο μαζί τους: γιορτάζοντας τα 25 χρόνια ισχύος, επιδόσεων, σπορ χαρακτήρα και διασκεδαστικής οδήγησης στην κατηγορία του Polo», σχολίασε η Imelda Labbé, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen για Πωλήσεις, Marketing και After Sales.
Επιδόσεις και οδική συμπεριφορά: Ο ισχυρός δίλιτρος κινητήρας TSI που προσφέρει 152 kW (207 PS) και ροπή 320 Nm επιταχύνει το προσθιοκίνητο Polo GTI από 0 στα 100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το μοντέλο είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια ειδικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση. Αυτό χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά και, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, εξασφαλίζει ένα συνδυασμό εξαιρετικής δυναμικής οδήγησης, βελτιωμένης πρόσφυσης και ακριβούς χειρισμού που είναι χαρακτηριστικό των μοντέλων GTI.
Αποκλειστικός εξοπλισμός επετειακής έκδοσης: Το νέο επετειακό μοντέλο υπογραμμίζει και οπτικά την εξαιρετική του υπόσταση: Έχει την κλασική εμφάνιση GTI, με κόκκινες δαγκάνες φρένων και διακοσμητικές λωρίδες, κυψελωτό σχέδιο στη μάσκα του ψυγείου και επιχρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης. Και δεν είναι μόνο αυτό: το Polo GTI Edition 25 διαθέτει μια σειρά από άλλα αποκλειστικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού, όπως ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Adelaide σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, μαύρη οροφή και μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες, τα οποία συμβάλλουν στη δημιουργία της σπορ εμφάνισης του. Το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο στάνταρ με premium σπορ καθίσματα από διάτρητο μαύρο-κόκκινο δέρμα με φινίρισμα με ραμμένα λογότυπα GTI και γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική επένδυση με κόκκινα γράμματα GTI. Ένα λογότυπο «One of 2500» στην επένδυση των μαρσπιέ θα υπενθυμίζει στους ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου ότι το όχημά τους είναι ένα από έναν περιορισμένο αριθμό παραγωγής. Εκτός από τα χρώματα GTI Pure White, Kings Red Metallic, Reef Blue Metallic, Smoke Grey Metallic και Deep Black Pearl Effect, το Polo GTI Edition 25 είναι επίσης διαθέσιμο σε Ascot Grey.
Καινοτόμες τεχνολογίες: Τα χαρακτηριστικά που διατίθενται στάνταρ περιλαμβάνουν προβολείς IQ.LIGHT LED matrix με Dynamic Light Assist και φώτα ημέρας LED που εξασφαλίζουν εξαιρετικά ομοιογενή φωτισμό του δρόμου. Υπάρχει επίσης το δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles καθώς και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης οδηγού που ανήκουν σε ανώτερες κατηγορίες οχημάτων. Το προαιρετικό Travel Assist αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης IQ.DRIVE και επιτρέπει την εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το σύστημα Travel Assist μπορεί να αναλάβει το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Polo GTI σε ταχύτητες από 0 km/h έως το όριο του συστήματος των 210 km/h. Για να γίνει αυτό, το Travel Assist βασίζεται σε γνωστά συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control για τη διαμήκη καθοδήγηση και το Lane Assist (που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό) για την πλευρική καθοδήγηση.
Τα όργανα και το σύστημα Infotainment στο νέο μοντέλο ειδικής έκδοσης είναι τοποθετημένα στον ίδιο οπτικό άξονα, καθιστώντας τα εύκολα ορατά ανά πάσα στιγμή. Το σύστημα Infotainment Ready2Discover τοποθετείται στάνταρ και διαθέτει οθόνη υψηλής ανάλυσης 20 εκατοστών (8 ιντσών), εξασφαλίζοντας κορυφαία συνδεσιμότητα. Δύο ακόμα συστήματα είναι επίσης διαθέσιμα προαιρετικά.
Μια αναδρομή στα 25 χρόνια του Polo GTI: Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1979, η έκδοση GT του Polo πρώτης γενιάς, προκάλεσε μεγάλο σάλο. Αλλά μόλις το 1998 και στην τρίτη γενιά του Polo επιτράπηκε στο αυτοκίνητο να φέρει τα εμβληματικά τρία γράμματα. Η VW περιόρισε την παραγωγή του πρώτου Polo GTI στις 3.000 μονάδες και ανακοίνωσε λίγο αργότερα ότι το μοντέλο εξαντλήθηκε. Η επόμενη έκδοση GTI εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα το 2006. Η 132 kW (180 PS) Cup Edition ήταν μια πραγματική απόλαυση για τους θαυμαστές, καθώς βασίστηκε οπτικά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στο Polo Cup.
Έπειτα, ακολούθησε η πέμπτη γενιά το 2010: ο κινητήρας TSI 1,4 λίτρων με τούρμπο και υπερτροφοδότηση αποδείχθηκε επιτυχία ανάμεσα στους λάτρεις του GTI και κέρδισε και νέους θαυμαστές. Ο διάδοχος το 2014 ήταν μια υπολογίσιμη δύναμη: ο ολοκαίνουργιος κινητήρας TSI προσέφερε 141 kW (192 PS) και τελικές ταχύτητες 236 km/h.
Το Polo συνέχισε να εξελίσσεται και η παράδοση του GTI εξελίχθηκε μαζί του: η έκτη γενιά Polo από το 2021 έθεσε νέα πρότυπα για τα compact αυτοκίνητα. Βασίστηκε στη αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), η οποία αντιπροσωπεύει την τεχνολογική πρόοδο σε όλες τις σειρές προϊόντων καθώς και την υψηλή αντοχή του αμαξώματος, το υποδειγματικό χαμηλό βάρος του οχήματος και την εξαιρετική συμπεριφορά κατά την πρόσκρουση.