Mercedes-Benz eCitan: Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό Van (video)
Η Mercedes-Benz Vans, πιστή στο στόχο της για μεταφορές χωρίς εκπομπές CO2 τοπικά, επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική προϊοντική παλέτα της και στη μικρή κατηγορία. Με την έναρξη των παραγγελιών του eCitan και στην ελληνική αγορά, οι επαγγελματίες μπορούν να βρουν στην Mercedes-Benz το ηλεκτρικό όχημα που ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες τους.
Η επαγγελματική έκδοση του eCitan λανσάρεται σε δύο διαφορετικά μήκη: έκδοση Standard μήκους 4.498 mm και έκδοση Long μήκους 4.922 mm. Η επιβατική έκδοση eCitan Tourer, είναι αρχικά διαθέσιμη ως «Standard», ενώ η έκδοση Long ακολουθεί σύντομα. Ανάλογα με το μοντέλο, η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 280 και 284 χιλιόμετρα ανά πλήρη φόρτιση σε συνδυασμένο κύκλο κατά WLTP, καλύπτοντας τις ανάγκες των επαγγελματιών που χρησιμοποιούν μικρά Van για υπηρεσίες ταχυμεταφορών, διανομών και μεταφοράς επιβατών σε αστικές περιοχές. Σε σταθμούς ταχείας φόρτισης, η μπαταρία των 45 kWh φορτίζεται από 10 σε 80 τοις εκατό SoC (κατάσταση φόρτισης)[1] σε μόλις 38 λεπτά με τον εγκατεστημένο φορτιστή DC 75 kW[2]. Σημαντικό πλεονέκτημα: η χωρητικότητα φόρτωσης και το ωφέλιμο φορτίο είναι εφάμιλλα των μοντέλων Citan με συμβατικούς κινητήρες. Για το Standard Van, οι τιμές αυτές είναι 2,9 κυβικά εκατοστά και έως 544 κιλά, ενώ για το μοντέλο Long 3,24 κυβικά εκατοστά και έως 722 κιλά, αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, έχουν ήδη ξεκινήσει οι παραγγελίες του συμβατικού Citan με μακρύ μεταξόνιο, το οποίο έρχεται να συμπληρώσει τη σειρά μοντέλων Mercedes-Benz Vans για αστικές μεταφορές. Την αρχή κάνει η επαγγελματική έκδοση, ενώ η επιβατική θα ακολουθήσει σύντομα. Με χωρητικότητα φόρτωσης 3,62 κυβικά μέτρα, προσφέρει στις επιχειρήσεις διανομών και τους επαγγελματίες ακόμη περισσότερο χώρο για εμπορεύματα και εξοπλισμό (+ 0,72 m³ σε σύγκριση με την έκδοση Standard). Το ωφέλιμο μήκος φόρτωσης είναι 2,17 μέτρα μέχρι το διαχωριστικό τοίχωμα και το ωφέλιμο φορτίο είναι μέχρι 855 κιλά.
eCitan Van: Άπλετος χώρος και εύκολη φόρτωση: Το νέο eCitan προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του συμβατικού Citan, χωρίς κανένα συμβιβασμό. Οι κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις με μεγάλο εσωτερικό χώρο, καθώς και η μεγάλη χωρητικότητα φορτίου, ανοίγουν ένα ευρύ φάσμα πιθανών χρήσεων στις αστικές διανομές, στις ταχυμεταφορές και τις υπηρεσίες. Η συρόμενη πόρτα δεξιά με φαρδύ άνοιγμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης 57 εκατοστών επιτρέπουν άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό και εύκολη φόρτωση του οχήματος. Επειδή οι συρόμενες πόρτες είναι ιδιαίτερα πρακτικές σε στενούς χώρους στάθμευσης, το eCitan μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά και με δεύτερη συρόμενη πόρτα αριστερά. Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης εύκολα προσβάσιμος και από το πίσω μέρος. Τα δύο φύλλα της πίσω πόρτας μπορούν να ακινητοποιηθούν στις 90 μοίρες ή να ανοίξουν πλήρως έως και 180 μοίρες. Προαιρετικά διατίθεται πίσω πόρτα, ανοιγόμενη προς τα πάνω. Εκτός από το σταθερό διαχωριστικό (με και χωρίς παράθυρο) μεταξύ της καμπίνας οδηγού και του χώρου φόρτωσης, υπάρχει διαθέσιμο και ένα κινητό διαχωριστικό. Ένα πλέγμα στην πλευρά του συνοδηγού, το οποίο μπορεί να περιστρέφεται κατά 90 μοίρες προς τη θέση του οδηγού και να ακινητοποιείται. Το κάθισμα του συνοδηγού είναι αναδιπλούμενο, δημιουργώντας μια επίπεδη επιφάνεια για τη μεταφορά ιδιαίτερα μεγάλων αντικειμένων. Έτσι, το μήκος του χώρου φόρτωσης μπορεί να φτάσει τα 3,05 μέτρα για την έκδοση Standard και τα 3,41 μέτρα για τη έκδοση Long. Διατίθεται επίσης σύνδεσμος ρυμουλκούμενου.
eCitan Tourer: Για μεταφορά επιβατών: Σε αντίθεση με το Van, το οποίο είναι βέλτιστα μελετημένο για τη μεταφορά εμπορευμάτων, το eCitan Tourer είναι ειδικά σχεδιασμένο για τη μεταφορά επιβατών χωρίς εκπομπές ρύπων. Το Tourer περιλαμβάνει το πίσω καπό με παράθυρο και τη δεύτερη συρόμενη πλαϊνή πόρτα στο βασικό εξοπλισμό. Εναλλακτικά, μπορεί επίσης να εξοπλιστεί με πίσω ανοιγόμενες πόρτες. Το ενιαίο κάθισμα στο πίσω μέρος είναι αναδιπλούμενο σε αναλογία 1/3 προς 2/3. Οι πολυάριθμες επιλογές αποθήκευσης κάνουν το eCitan Tourer πιο εύχρηστο στην καθημερινότητα. Προαιρετικά, τοποθετούνται πτυσσόμενα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων του eCitan Tourer – πολύ χρήσιμα ως επιφάνεια γραφής ή για ένα σνακ για τους επιβάτες στη δεύτερη σειρά. Σε αυτά τα τραπεζάκια υπάρχουν και ενσωματωμένες ποτηροθήκες. Στον προαιρετικό εξοπλισμό για το Tourer περιλαμβάνονται εύκαμπτες θήκες μικροαντικειμένων τοποθετημένες χαμηλά στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Ένα ενιαίο κάλυμμα χώρου φόρτωσης προστατεύει τα φορτία του Tourer από τον ήλιο και τα αδιάκριτα βλέμματα. Μπορεί να στερεωθεί σε τρεις θέσεις και να αποθηκευτεί πίσω από το πίσω κάθισμα όταν δεν χρειάζεται. Η προστασία των αποσκευών και των φορτίων εξασφαλίζεται με το δίχτυ αποσκευών το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί είτε πίσω από τα μπροστινά καθίσματα είτε πίσω από το ενιαίο πίσω κάθισμα.
Ελκυστικό πακέτο MBUX και πανίσχυρο σύστημα κίνησης: Το προαιρετικό σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) προσφέρει διαισθητικό χειρισμό μέσω μιας οθόνης αφής επτά ιντσών ή πλήκτρων ελέγχου αφής στο τιμόνι. Περιλαμβάνει επίσης ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay και AndroidAuto, λειτουργία ανοικτής ακρόασης μέσω σύνδεσης Bluetooth και ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB και DAB+). Το MBUX με πλοήγηση προσφέρει επιπλέον γρήγορη πλοήγηση από σκληρό δίσκο, η οποία είναι ιδιαίτερα εξυπηρετική και πρακτική χάρη στη Φωνητική υποβοήθηση «Hey Mercedes». Οι υπόλοιπες λειτουργίες infotainment ελέγχονται επίσης με τον ίδιο τρόπο.
Ο ηλεκτροκινητήρας του eCitan αποδίδει μέγιστη ισχύ 90 kW (122 hp). Η μέγιστη ροπή στρέψης των 245 νιουτόμετρων είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, επιτρέποντας ιδιαίτερα δυναμική επιτάχυνση από στάση. Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται στο υποδάπεδο μπροστά από τον πίσω άξονα, όπου είναι προστατευμένη από συγκρούσεις, ενώ η ωφέλιμη χωρητικότητά της είναι 45 kWh. Οι οκτώ μονάδες μπαταρίας χρησιμοποιούν κυψέλες τύπου «pouch».
Ένας συγχρονισμένος κινητήρας που τροφοδοτείται από τη μπαταρία δίνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς του eCitan. Ο κινητήρας λέγεται συγχρονισμένος επειδή ο ρότορας περιστρέφεται με τη συχνότητα του μαγνητικού πεδίου του στάτορα. Η συχνότητα ρυθμίζεται στους υδρόψυκτους μετατροπείς συχνότητας του ηλεκτρονικού συστήματος ισχύος, σύμφωνα με την ταχύτητα που απαιτεί ο οδηγός. Για τη μέγιστη αξιοποίηση της αυτονομίας του οχήματος υπάρχει η επιλογή δύο προγραμμάτων οδήγησης – Comfort και ECO – και τριών επιπέδων ανάκτησης ενέργειας (D- / D / D+).
Στην εργασία, στο σπίτι ή σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, το eCitan μπορεί να φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) 22kW μέσω του φορτιστή του οχήματος σε 2,5 ώρες. Φυσικά, ο χρόνος που απαιτείται για πλήρη φόρτιση εξαρτάται από τη διαθέσιμη υποδομή και τον εξοπλισμό του οχήματος. Χρησιμοποιώντας ένα Mercedes‑Benz Wallbox, η φόρτιση είναι πολύ ταχύτερη από ό,τι σε οικιακή πρίζα.
Ακόμη γρηγορότερα φορτίζεται το όχημα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με συνεχές ρεύμα (DC). Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης (SoC) και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, το eCitan φορτίζει με μέγιστη ισχύ έως 75 kW σε κατάλληλο σταθμό φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει από 10 σε 80 τοις εκατό φόρτιση σε μόλις 38 λεπτά. Προαιρετικά, διατίθεται ένα βύσμα CCS (Σύστημα Συνδυασμένης Φόρτισης) για φόρτιση με εναλλασσόμενο και συνεχές ρεύμα, το οποίο βρίσκεται στο μπροστινό μέρος πίσω από το αστέρι Mercedes.
Κλιματισμός με αντλία θερμότητας – οικονομικά και άνετα: Σε κτίρια, στεγνωτήρια ή ακόμη και σε ψυγεία, οι αντλίες θερμότητας προσφέρουν κλιματισμό με εξαιρετική εξοικονόμηση ενέργειας. Προαιρετικά[3], το eCitan χρησιμοποιεί επίσης μια αντλία θερμότητας, ώστε να είναι ιδιαίτερα ενεργειακά αποδοτικό, να μειώνει τις απαιτήσεις ισχύος και να παρέχει το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας για σταθερή αυτονομία οχήματος μέσω ενεργητικής διαχείρισης της θερμότητας. Η μπαταρία του οχήματος τροφοδοτεί μόνο τον συμπιεστή της εγκατεστημένης αντλίας θερμότητας, χωρίς να εμπλέκεται καθόλου στον κλιματισμό του εσωτερικού του οχήματος.
Η έξυπνη διαχείριση θερμότητας εξασφαλίζει επίσης ότι, κατά τη φόρτιση σε σταθμό φόρτισης, χρησιμοποιείται μόνο το ηλεκτρικό ρεύμα φόρτισης για τον προκλιματισμό της καμπίνας. Αυτή η επιλογή προκλιματισμού όχι μόνο διατηρεί τη βέλτιστη αυτονομία της μπαταρίας του οχήματος, αλλά εξασφαλίζει και ευχάριστη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος κάθε εποχή του χρόνου. Αυτό σημαίνει ότι η επιθυμητή θερμοκρασία επιτυγχάνεται εκ των προτέρων και απλώς διατηρείται κατά την οδήγηση. Συνεπώς, το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας του οχήματος είναι πλήρως διαθέσιμο για το σύστημα κίνησης.
Πολυάριθμα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας: Η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχική αξία της μάρκας Mercedes-Benz. Έτσι, και το eCitan προσφέρεται με μια ολοκληρωμένη σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας. Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης υποστηρίζουν τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις και παρακολουθούν την κυκλοφορία και το περιβάλλον χρησιμοποιώντας αισθητήρες ραντάρ και κάμερες. Όταν είναι απαραίτητο, μπορούν να εκπέμπουν προειδοποιήσεις και να υποστηρίζουν τον οδηγό παρεμβαίνοντας.[4]
Εκτός από τα νομικά απαιτούμενα συστήματα ABS και ESP®, το eCitan περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό του και το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης Mercedes‑Benz, το οποίο προσφέρει επιπλέον λειτουργίες πέραν του eCall που απαιτείται από το νόμο. Για παράδειγμα, η επικοινωνία δεν γίνεται στην αντίστοιχη εθνική γλώσσα, αλλά στη γλώσσα που έχει οριστεί στο σύστημα infotainment, γεγονός που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περίπτωση ατυχήματος στο εξωτερικό, για παράδειγμα. Το κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης της Mercedes‑Benz ειδοποιεί στη συνέχεια το πλησιέστερο κέντρο διάσωσης.
Επιπλέον, πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνονται ήδη στον βασικό εξοπλισμό του eCitan Van:
• Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα: Διατηρεί την πίεση στο κύκλωμα πέδησης όταν ο οδηγός μετακινεί το πόδι του από το πεντάλ φρένου στο πεντάλ επιτάχυνσης κατά την εκκίνηση σε ανηφόρα, αποτρέποντας την κύλιση του οχήματος προς τα πίσω.
• Σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων: Μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις των ριπών ανέμου, υποστηρίζοντας τον οδηγό με επιβράδυνση του μπροστινού και πίσω τροχού στην πλευρά που επιδρά ο άνεμος.
• ATTENTION ASSIST: Μπορεί να αναγνωρίζει ότι ο οδηγός γίνεται πιο απρόσεκτος ή αφηρημένος και να τον προτρέπει να κάνει ένα διάλειμμα με ηχητικό και οπτικό μήνυμα.
Τα παρακάτω συστήματα αποτελούν βασικό εξοπλισμό στο eCitan Tourer και είναι προαιρετικά διαθέσιμα για το Van:
• Ενεργή υποβοήθηση πέδησης: Μπορεί να βοηθά στην αποτροπή οπίσθιων συγκρούσεων και ατυχημάτων με διερχόμενα οχήματα καθώς και πεζούς και ποδηλάτες.
• Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας: Είναι ενεργό από 70 km/h και δονεί το τιμόνι ελαφρώς, χωρίς να επεμβαίνει στο σύστημα φρένων.
• Σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας: Χρησιμοποιεί ραντάρ για να επιτηρεί τις περιοχές στο πλάι του οχήματος που δεν φαίνονται στους εξωτερικούς καθρέπτες και εκπέμπει ακουστική καθώς και οπτική προειδοποίηση με τη μορφή φωτιζόμενου τριγώνου στους εξωτερικούς καθρέπτες.
• Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης ορίων ταχύτητας με αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας: Μπορεί να αναγνωρίζει τα όρια ταχύτητας με τη βοήθεια μιας κάμερας και να τα εμφανίζει στο όργανο πολλαπλών ενδείξεων. Επίσης, μπορεί να εκπέμπει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις εάν το όχημα υπερβαίνει το όριο ταχύτητας που έχει ανιχνευθεί.
Για την περαιτέρω ενίσχυση της ενεργητικής ασφάλειας, η Mercedes‑Benz προσφέρει προαιρετικά επιπλέον συστήματα υποβοήθησης για το eCitan, όπως το πακέτο υποβοήθησης οδήγησης με δύο επιπλέον συστήματα ασφάλειας:
• Ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC[5]: Διατηρεί αυτόματα την καθορισμένη ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το τρέχον όριο ταχύτητας μπορεί να εφαρμοστεί με το πάτημα ενός κουμπιού. Το σύστημα χρησιμοποιεί πληροφορίες από την κάμερα και τους αισθητήρες ραντάρ. Η επιθυμητή απόσταση μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα. Το όχημα μπορεί να επιβραδύνει και να σταματά αυτόματα όταν ακινητοποιείται το προπορευόμενο όχημα. Όταν τα οχήματα αρχίζουν να κινούνται και πάλι εντός τριών δευτερολέπτων, το όχημα ξεκινά αυτόματα (αυτόματη λειτουργία μποτιλιαρίσματος) ή με το πάτημα ενός κουμπιού ή πατώντας το πεντάλ επιτάχυνσης.
• Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης[6]: Βοηθά τον οδηγό να διατηρεί το όχημα στη μέση της λωρίδας – ιδιαίτερα χρήσιμο για μονότονες διαδρομές σε ευθείς δρόμους ή διαδρομές με ελάχιστες στροφές. Το σύστημα αξιοποιεί τις αναγνωρίσιμες γραμμές λωρίδων κυκλοφορίας.
Για πρόσθετη ευκολία και ασφάλεια κατά τη στάθμευση, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με Parktronic και κάμερα οπισθοπορείας. Βοηθά τον οδηγό να εισέρχεται και να εξέρχεται από χώρους στάθμευσης παρέχοντας υποβοήθηση στη διεύθυνση του οχήματος. Σε κάθετες προς τον δρόμο θέσεις στάθμευσης μπορεί να σταθμεύει το όχημα με εμπροσθοπορεία ή οπισθοπορεία, ενώ σε παράλληλες θέσεις μπορεί να το σταθμεύει μόνο με οπισθοπορεία. Εάν το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης χρησιμοποιήθηκε για τη είσοδο σε έναν χώρο στάθμευσης, τότε μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για έξοδο από αυτόν τον χώρο. Το PARKTRONIC μπορεί επίσης να ανιχνεύει και να προειδοποιεί για εμπόδια στο πλάι του οχήματος.
Το επίσης προαιρετικό πακέτο στάθμευσης σας βοηθά όταν θέλετε να σταθμεύσετε με όπισθεν. Οι αισθητήρες υπερήχων και μια κάμερα στη λαβή του πίσω καπό ή της πίσω πόρτας παρακολουθούν την περιοχή πίσω από το όχημα. Διευκολύνει επίσης την οπισθοπορεία για τη σύνδεση ρυμουλκούμενου. Στο eCitan χωρίς MBUX, η εικόνα της κάμερας εμφανίζεται στον εσωτερικό καθρέφτη, διαφορετικά προβάλλεται στην κεντρική οθόνη MBUX.
Σε συνδυασμό με τον προαιρετικό σύνδεσμο ρυμουλκούμενου, το eCitan διαθέτει και σύστημα σταθεροποίησης ρυμουλκούμενου. Εάν ο συνδυασμός οχήματος-ρυμουλκούμενου αρχίσει να ταλαντεύεται, το σύστημα επεμβαίνει στο σύστημα πέδησης για τη σταθεροποίησή του.
Οι προβολείς LED High Performance και τα πίσω φώτα εν μέρει τεχνολογίας LED διατίθενται προαιρετικά για το eCitan. Βελτιώνουν την ασφάλεια τη νύχτα λόγω της ευρύτερης διάχυσης του φωτός και του χρώματος που προσομοιάζει το φως της ημέρας. Κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, ανυψώνουν επίσης ελαφρώς τη δέσμη φωτός, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα ο φωτισμός στις συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, καταναλώνουν ελάχιστη ενέργεια.
Ακριβώς όπως και οι συνηθισμένοι προβολείς αλογόνου, μπορούν επίσης συνδυαστούν με το σύστημα υποβοήθησης φώτων μεγάλης σκάλας. Χάρη σε μία κάμερα πίσω από το παρμπρίζ, παρακολουθεί συνεχώς την κυκλοφορία και, από ταχύτητα 40 km/h, ρυθμίζει κατάλληλα την κατανομή του φωτός. Αν το σύστημα ανιχνεύσει οχήματα στο αντίθετο ρεύμα ή προπορευόμενα όχημα, μειώνει αυτόματα την ένταση φωτός των προβολέων. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί δεν χρειάζεται να εναλλάσσουν διαρκώς μεταξύ της μεσαίας και μεγάλης σκάλας, ενώ αξιοποιούν συχνότερα τη δέσμη της μεγάλης σκάλας των φώτων. Ο αισθητήρας φωτός και βροχής του βασικού εξοπλισμού εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα τη νύχτα και σε κακοκαιρία. Μπορεί να ενεργοποιεί αυτόματα τους προβολείς και τους υαλοκαθαριστήρες όταν το απαιτούν οι καιρικές συνθήκες. Προαιρετικά διατίθενται μπροστινά φώτα ομίχλης LED.
Το eCitan είναι επίσης καλά εξοπλισμένο με συστήματα συγκράτησης για την προστασία των επιβατών: Το Van είναι διαθέτει έξι αερόσακους ως βασικό εξοπλισμό: μπροστινούς αερόσακους, αερόσακους παραθύρων και πλευρικούς αερόσακους θώρακα. Το Citan Tourer περιλαμβάνει και έναν έβδομο αερόσακο, ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο και μπορεί να ανοίξει σε περίπτωση σφοδρής πλευρικής σύγκρουσης μεταξύ του οδηγού και του συνοδηγού, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο να έρθουν σε επαφή τα κεφάλια μεταξύ τους.
[1] Ελάχιστος χρόνος φόρτισης από 10% σε 80% υπό βέλτιστες συνθήκες σε σταθμό φόρτισης συνεχούς ρεύματος με τάση τροφοδοσίας 400 Volt, ένταση ρεύματος 300 A. Ο χρόνος φόρτισης μπορεί να διαφέρει βάσει διαφορετικών παραγόντων, όπως θερμοκρασία περιβάλλοντος και μπαταρίας και η χρήση βοηθητικών κυκλωμάτων κατανάλωσης, όπως η θέρμανση.
[2] Μέγιστη ισχύς φόρτισης σε σταθμό φόρτισης συνεχούς ρεύματος με τάση τροφοδοσίας 400 Volt, ένταση ρεύματος 300 A. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος και μπαταρίας, και η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας κατά την έναρξη της φόρτισης.
[3] Σε σχέση με τον κλιματισμό
[4] Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας είναι βοηθητικά και δεν απαλλάσσουν τον οδηγό από την ευθύνη του.
[5] Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης απόστασης DISTRONIC θα είναι διαθέσιμο σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
[6] Το ενεργό σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης θα είναι διαθέσιμο σε μεταγενέστερη ημερομηνία.