F1: Επιστροφή στη Βαρκελώνη
Οι 8 από τους 10 τελευταίους αγώνες στην Ισπανία είχαν ως νικητή τον poleman
Η Formula 1 επιστρέφει στη Βαρκελώνη – η οποία φιλοξένησε δυο περιόδους χειμερινών δοκιμών εξέλιξης – αυτή τη φορά όμως ο καιρός θα είναι πολύ πιο ζεστός. Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερες απαιτήσεις από τα ελαστικά. Οι στροφές «υψηλής ενέργειας» σε συνδυασμό με την πιο τραχιά άσφαλτο που απαντάται όλη τη χρονιά καθιστούν τη σκληρή γόμα P Zero Orange (πορτοκαλί σιρίτι) και τη μέση γόμα P Zero White (λευκό σιρίτι) ιδανική επιλογή για το Ισπανικό Grand Prix. Οι αγώνες GP2 και GP3 γίνονται επίσης με ελαστικά Pirelli.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η Ισπανία είναι προφανώς ένας από τους πιο οικείους αγώνες καθώς υπάρχει πληθώρα δεδομένων από τις δοκιμές εξέλιξης. Ένα από τα πράγματα που παρατηρήσαμε φέτος στη Βαρκελώνη είναι πως ο περιορισμός στη φθορά των ελαστικών έρχεται από το εμπρός μέρος του μονοθεσίου. Πέρυσι η αύξηση στην πρόσφυση και στη ροπή είχε ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά τα όρια να έρθουν από τη φθορά των πίσω ελαστικών στον αγώνα. Αυτό οριοθέτησε και τις επιλογές στρατηγικής. Χάρη στις βελτιώσεις που πραγματοποιήσαμε φέτος στο σκελετό των πίσω ελαστικών επιστρέψαμε στην πρότερη κατάσταση, το όριο τίθεται και πάλι από την φθορά των εμπρός ελαστικών. Όμως δε θεωρούμε πως αυτό θα οδηγήσει σε περισσότερα pit stop φέτος. Πέρυσι η πλειοψηφία των αγωνιζόμενων πραγματοποίησε δυο pit stop, πιθανότατα αυτό θα επαναληφθεί. Ο πιο απρόβλεπτος παράγοντας θα είναι ο καιρός, στο παρελθόν έχουμε δει πολύ ζεστό καιρό στη Βαρκελώνη αλλά αυτό δε συμβαίνει πάντοτε. Το ξεκίνημα του Ευρωπαϊκού μέρους της σεζόν, παραδοσιακά συνδυάζεται με σημαντικές αναβαθμίσεις από πολλές ομάδες. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα επιδράσουν αυτές στα φετινά μας ελαστικά».
Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά:
Ο έλεγχος της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση καθώς το Μοντμελό είναι μια πίστα η οποία πιέζει πολύ τα ελαστικά στις παρατεταμένες γρήγορες καμπές αλλά και στις αλλαγές πορείας με μεγάλη ταχύτητα. Ειδικά η αριστερή πλευρά του μονοθεσίου έχει μεγαλύτερο φόρτο καθώς οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα δυο αριστερά ελαστικά είναι οι δεύτερες μεγαλύτερες που απαντώνται σε όλη τη σεζόν. Περισσότερο καταπονείται το εμπρός αριστερά ελαστικό.
Τα μονοθέσια έχουν ρυθμίσεις με υψηλό αεροδυναμικό φορτίο στη Βαρκελώνη για να είναι σταθερά στις γρήγορες στροφές. Όσο αυξάνει η δύναμη που πιέζει προς τα κάτω τα μονοθέσια τόσο αυξάνεται το ποσοστό ενέργειας που διοχετεύεται διαμέσου των ελαστικών. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω παραμέτρων οι θερμοκρασίες στο πέλμα μπορεί να φτάσουν τους 130 βαθμούς Κελσίου.
Οι οχτώ από τους δέκα τελευταίους αγώνες στην Ισπανία είχαν ως νικητή τον poleman. Μόνο μια φορά κέρδισε κάποιος που εκκινούσε πίσω από την πρώτη σειρά. Αυτό καταδεικνύει τη διαφορά που μπορεί να κάνει η στρατηγική σε μια πίστα που όλες οι ομάδες γνωρίζουν πολύ καλά και ο συναγωνισμός είναι συνήθως αμφίρροπος.
Η Pirelli θα έχει ελαστικά για τους αγώνες GP2 και GP3 στη Βαρκελώνη όπως και ελαστικά για το διήμερο δοκιμών εξέλιξης που θα ακολουθήσει μετά τον αγώνα Τρίτη και Τετάρτη. Αυτό σημαίνει πως κοντά 4000 ελαστικά θα μεταφερθούν στη Βαρκελώνη με ένα στόλο 14 φορτηγών (συμπεριλαμβάνονται και τα φορτηγά του χώρου φιλοξενίας της Pirelli στην πίστα).
Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας
Πέρυσι οι τρεις πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop. Απ’ αυτούς που ακολούθησαν στρατηγική 3 pit stop ψηλότερα τερμάτισε (4ος) ο Sebastian Vettel που είχε εκκινήσει με τη Red Bull από την 15η θέση. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα από τον έτερο οδηγό της ομάδας Nico Rosberg υιοθετώντας στρατηγική μέσης – μέσης – σκληρής γόμας. Ο Rosberg επιχείρησε μια διαφορετική εκδοχή των δυο pit stop μέση – σκληρή – μέση γόμα.
Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:
0.8 – 1.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο
Καιρικές συνθήκες που αναμένονται στον αγώνα: Ζέστη χωρίς υγρασία με τη θερμοκρασία στους 25 βαθμούς το μεσημέρι και στους 13 βαθμούς τη νύχτα. Θα έχει συννεφιά τις προηγούμενες μέρες αλλά στον αγώνα η μέρα θα είναι ηλιόλουστη.
Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:
#6, Khaled Jnifen (μάνατζερ δραστηριοτήτων και χορηγιών F1): «Το 6 είναι ο αριθμός μου, καθώς ήμουν το έκτο παιδί της οικογένειας και στα αθλήματα μικρός επέλεγα πάντα τον αριθμό 6, οπότε μου έμεινε».
Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: @jensonbutton. Όσα έχασε η McLaren γιατί ο Button δε μπόρεσε να εκκινήσει στο Μπαχρέιν τα κερδίσαμε όλοι εμείς καθώς ασχολήθηκε με το Twitter. Έδωσε μια οπτική εκ των έσω που δεν είχαμε δει ποτέ μέχρι σήμερα στα social media. Ένας κομβικός οδηγός για να τον ακολουθείς, θα κάνει μεγάλη καριέρα στην επικοινωνία όταν σταματήσει ν’ αγωνίζεται.