Francesca Valdani: Πώς είναι η δουλειά μιας Team Manager
Η Francesca Valdani εντάχθηκε στην Nissan Formula E Team πριν από ένα χρόνο, αναλαμβάνοντας καθήκοντα Team Manager πριν από την 9η σεζόν. Η Ιταλίδα αποκαλύπτει ποια ακριβώς είναι η δουλειά της και τι κάνει στα παρασκήνια για να κρατήσει την ομάδα οργανωμένη ώστε να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, μέσα και έξω από την πίστα.
Ε1: Τι κάνετε ως Team Manager τα Σαββατοκύριακα των αγώνων;
Valdani: “Τα Σαββατοκύριακα των αγώνων είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου σχετικά με την σκληρή δουλειά που καταβάλλει ολόκληρη η ομάδα. Έχω διάφορες ευθύνες. Είμαι σε συνεχή επαφή με τους διευθυντές αγώνων, την FEO (Formula E Operations) και το αθλητικό τμήμα της FIA (Fédération Internationale de l’Automobile), σε περίπτωση που η ομάδα χρειαστεί να αναφέρει οτιδήποτε ή αν πρέπει να περάσω ένα μήνυμα. Η ημέρα του αγώνα είναι αρκετά έντονη, επομένως είμαι υπεύθυνη να διασφαλίσω ότι πάντα παραμένουμε εντός των κανονισμών ως ομάδα. Ελέγχω επίσης ότι όλοι βρίσκονται εκεί που πρέπει και οργανώνω συναντήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας.”
Ε2: Τι κάνετε ως Team Manager μακριά από την πίστα;
Valdani: “Ξοδεύω πολύ χρόνο προετοιμασίας για επερχόμενες εκδηλώσεις, συνεργαζόμενη με τον συντονιστή της ομάδας και τον συντονιστή ταξιδιών για να βεβαιωθώ ότι όλα έχουν ρυθμιστεί από υλικοτεχνικής πλευράς. Μετά από ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, συζητάμε με μηχανικούς, για το τι πήγε καλά και πώς μπορεί να βελτιωθεί περισσότερο. Ακόμα κι αν είχαμε ένα καλό Σαββατοκύριακο, υπάρχουν πάντα περισσότερα που μπορούμε να κάνουμε, επομένως είναι σημαντικό να βρισκόμαστε για να μιλάμε για όλα. Παραμένω επίσης σε επαφή με την FEO και τη FIA και εργάζομαι συνεχώς με την ομάδα όσον αφορά την βιωσιμότητα. Διασφαλίζω ότι ακολουθούμε τις τρέχουσες οδηγίες και πάντα αναζητώ νέους τρόπους για να βελτιώσουμε τις προσπάθειές μας.”
Ε3: Τι απολαμβάνετε περισσότερο στη δουλειά σας;
Valdani: “Λατρεύω τον ανταγωνισμό, την αδρεναλίνη, μου αρέσει όταν τα πάμε καλά ως ομάδα και βέβαια μου αρέσει η ατμόσφαιρα μέσα στα paddock. Είναι μια μοναδική δουλειά, περνάμε πολύ χρόνο με την ομάδα σε όλο τον κόσμο. Λατρεύω την πτυχή του ταξιδιού, ανακαλύπτω νέα μέρη και πολιτισμούς και βλέπω τόσες πολλές εκπληκτικές πόλεις. Το καλύτερο είναι σίγουρα όταν έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα και όταν βλέπω την σκληρή δουλειά ολόκληρης της ομάδας να αποδίδει.”
Ε4: Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση των τελευταίων 12 μηνών;
Valdani: “Το να μπω στην ομάδα ένα μήνα πριν τον πρώτο αγώνα και λίγες μέρες πριν από τις δοκιμές δεν ήταν σίγουρα εύκολο! Πήγα στη Βαλένθια χωρίς να ξέρω τα ονόματα ορισμένων μελών της ομάδας και χρειάστηκε χρόνος για να μάθω έναν νέο τρόπο εργασίας. Ήταν έντονο, αλλά δούλεψα σκληρά και στο τέλος όλα πήγαν ομαλά, οπότε αυτή ήταν σίγουρα η μεγαλύτερη πρόκληση».
Ε5: Πώς διαφέρει η εργασία στη Formula E από άλλους αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Valdani: “Μια μεγάλη διαφορά είναι ότι όλα γίνονται τόσο γρήγορα την ημέρα του αγώνα στη Formula E. Σε άλλους αγώνες το Σαββατοκύριακο είναι απλωμένο σε δύο ή τρεις ημέρες, αλλά στη Formula E έχουμε προπόνηση, κατατακτήριες και τον αγώνα όλα σε ένα. Είναι μια πρόκληση, ξεκινάω τη μέρα με συναντήσεις και ενημερώσεις, και μετά έχουμε συναντήσεις και πριν το καταλάβω ο αγώνας έχει ξεκινήσει. Υπάρχει πολλή ένταση σε μια μέρα και ενώ είναι πρόκληση για εμάς, είναι υπέροχο για τους οπαδούς! “
Ε6: Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση από τότε που μπήκατε στη Nissan;
Valdani: “16 αγώνες σε επτά μήνες φέρνουν πολλές προκλήσεις. Δεν ήταν εύκολο να είσαι σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων κάθε μήνα, με το jet lag και όλα τα σχετικά. Ωστόσο, είναι μέρος του παιχνιδιού και ένα από τα μειονεκτήματα του καταπληκτικού πρωταθλήματος στο οποίο δουλεύουμε. Ήξερα ότι η αγάπη μου για αυτή τη δουλειά θα με βοηθούσε και αυτό ήταν το κίνητρό μου. Όταν παίρνουμε ένα καλό αποτέλεσμα, όλος ο «πόνος» περνάει και καταλαβαίνεις γιατί κάνουμε αυτό που κάνουμε.”
Ε7: Ποια είναι η έλξη της Formula E για κάποια σαν εσάς;
Valdani: “Είμαι πάντα ανοιχτή σε νέες προκλήσεις και δοκιμάζω νέα πράγματα, με ενδιέφερε πολύ όταν ξεκίνησε η Formula E και προσπάθησα να συμμετάσχω. Ήμουν τυχερή που συμμετείχα στο πρωτάθλημα στη 2η σεζόν και γρήγορα ανακάλυψα πόσο διαφορετικό ήταν από άλλα πρωταθλήματα. Όλη η ιδέα γύρω από τη βιωσιμότητα, δίνοντας ένα θετικό μήνυμα στους οπαδούς και δείχνοντας στους ανθρώπους το μέλλον της ηλεκτροκίνησης είναι όλα πολύ σημαντικά. Είμαι ακόμα μεγάλη οπαδός του πιο παραδοσιακού μηχανοκίνητου αθλητισμού, αλλά νομίζω ότι η Formula E είναι για την επόμενη γενιά. Για μένα, είναι πάθος να δουλεύω στο άθλημα και νιώθω τυχερή που μπορώ να κερδίσω τα προς το ζην σε έναν κλάδο που αγαπώ “
Ε8: Εξακολουθεί να αποτελεί πρόκληση να είσαι γυναίκα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και πώς έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια;
Valdani: “Είναι ακόμα μια πρόκληση κάθε μέρα. Αλλά πολλά θετικά βήματα έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν πολλές γυναίκες σε σημαντικούς ρόλους τώρα και είναι υπέροχο να το βλέπουμε. Πρέπει ακόμα να υποστηρίξουμε την επόμενη γενιά κοριτσιών που θα μπουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό για να συνεχίσουμε την πρόοδο και αυτό είναι κάτι που στοχεύω να κάνω. Στη Nissan είμαστε τυχεροί γιατί έχουμε πολλές γυναίκες στην ομάδα. Αυτό βοηθά στη δημιουργία μιας διαφορετικής ατμόσφαιρας, η οποία είναι ευπρόσδεκτη από τους συναδέλφους μας.”
Ε9: Ποιες είναι οι ελπίδες σας για τη σεζόν 10 και μετά;
Valdani: “Δημιουργήσαμε μια ισχυρή βάση στην 9η σεζόν, και τώρα πρέπει να αρχίσουμε να εξασφαλίζουμε περισσότερα βάθρα, περισσότερες pole positions και να αγωνιζόμαστε με μεγαλύτερη συνέπεια. Πρέπει να δείξουμε ότι έχουμε το δυνατότητα να παλέψουμε για το πρωτάθλημα στις επόμενες σεζόν, επομένως πρέπει να κάνουμε λιγότερα λάθη και να επιδιώκουμε να κερδίσουμε περισσότερους πόντους. Δείξαμε αναλαμπές του πόσο γρήγοροι μπορούμε να είμαστε στην 9η σεζόν, αλλά για την επόμενη χρονιά στόχος μας είναι να τερματίσουμε ως μία από τις πιο δυνατές ομάδες».
Σχετικά με τη Nissan στη Formula E
Η Nissan έκανε το αμιγώς ηλεκτρικό αγωνιστικό ντεμπούτο της στην 5η σεζόν (2018/19) του Πρωταθλήματος ABB FIA Formula E, και έγινε ο πρώτος και μοναδικός Ιάπωνας κατασκευαστής που μπήκε στη σειρά.
Στην 7η σεζόν (2020/21), η Nissan ανακοίνωσε τη μακροπρόθεσμη εμπλοκή της στη Formula E και τη δέσμευσή της στην εποχή Gen3, η οποία θα διαρκέσει από τη σεζόν 9 (2022/23) έως το τέλος της σεζόν 12 (2025/26) της αμιγώς ηλεκτρικής σειράς αγώνων.
Τον Απρίλιο του 2022, η Nissan απέκτησε την ομάδα αγώνων e.dams, με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει την πλήρη κυριότητα της συμμετοχής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E της ABB FIA.
Τον Ιούνιο του 2022, η Nissan ανακοίνωσε ότι θα προμήθευε την τεχνολογία κινητήρων Nissan EV στη McLaren Racing για ολόκληρη την εποχή της Formula E Gen3.
Για τη σεζόν 10 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ABB FIA Formula E, οι οδηγοί της Nissan Formula E θα είναι οι Oliver Rowland και Sacha Fenestraz.
Η Nissan αγωνίζεται στη Formula E για να φέρει τον ενθουσιασμό και τη διασκέδαση των ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών σε ένα παγκόσμιο κοινό. Ως μέρος του στόχου της να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα σε όλες τις δραστηριότητές της και τον κύκλο ζωής των προϊόντων της έως το 2050, η Nissan σκοπεύει να εξηλεκτρίσει κάθε νέο όχημα που θα προσφέρει έως τις αρχές της δεκαετίας του 2030 σε βασικές αγορές. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει να φέρει την τεχνογνωσία της στη μεταφορά γνώσης και τεχνολογίας μεταξύ της πίστας και του δρόμου για καλύτερα ηλεκτρικά οχήματα.