Η Επόμενη Γενιά Opel Astra με IntelliLux LED Matrix Light
Το ευφυές σύστημα φωτισμού του μέλλοντος θα κάνει πρεμιέρα στη νέα γενιά Opel Astra στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (17 – 27 Σεπτεμβρίου, 2015). Το νέο Astra φέρνει το επαναστατικό IntelliLux LED matrix light με αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων για πρώτη φορά στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων, κάνοντας την κορυφαία τεχνολογία φωτισμού προσιτή στο ευρύ κοινό. Έχοντας λανσάρει τον προσαρμοζόμενο φωτισμό bi-xenon στην τρέχουσα γενιά Astra, η Opel πρωτοπορεί και πάλι στην τεχνολογία φωτισμού με το επόμενο συμπαγές bestseller της.
«Εκδημοκρατίζουμε την τεχνολογία κάνοντας τις καινοτομίες προσιτές και υιοθετώντας τις σε οχήματα με υψηλό όγκο πωλήσεων. Το νέο LED matrix light, IntelliLux, είναι το τέλειο παράδειγμα. Με την εισαγωγή αυτής της τεχνολογίας στην Κατηγορία Συμπαγών Οχημάτων, η Opel είναι η πρώτη κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που προσφέρει αυτό το άκρως αποδοτικό και προηγμένο σύστημα φωτισμού στην κατηγορία. Η ενσωμάτωση της Τεχνολογίας LED υπόσχεται εξαιρετική απόδοση κατά τη νυχτερινή οδήγηση αυξάνοντας την ασφάλεια του οδηγού και όσων τον περιστοιχίζουν» δήλωσε ο Charlie Klein, Αντιπρόεδρος Μηχανολογίας της Opel.
Μεγάλη σκάλα με φυσικό φως που δεν θαμπώνει τους άλλους χρήστες των δρόμων
Έχοντας ήδη υιοθετήσει τον προσαρμοζόμενο φωτισμό bi-xenon στα περισσότερα μοντέλα Opel, όπως η σημερινή γενιά Astra που απαριθμεί πάνω από 200.000 πωλήσεις αυτοκινήτων με αυτό το σύστημα, οι μηχανικοί του Διεθνούς Κέντρου Τεχνικής Εξέλιξης στο Rüsselsheim επικεντρώθηκαν στην εξέλιξη, βελτίωση και ρύθμιση του συστήματος φωτισμού νέας γενιάς. Μετά από αρκετά χρόνια προετοιμασίας το νέο, πατενταρισμένο σύστημα της Opel IntelliLux full-LED είναι τώρα έτοιμο να μπει στην παραγωγή. Μέχρι σήμερα, ένα τέτοιο σύστημα αποτελούσε αποκλειστικότητα οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας. Τώρα, η Opel σκοπεύει να το λανσάρει στη νέα γενιά Astra που θα κάνει πρεμιέρα στο φετινό Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο. Αυτό έγινε εφικτό με ευφυείς λύσεις και την τελευταία γενιά LED, που παράγουν ένα σχεδόν φυσικό φως ημέρας.
Αποτελούμενα από 16 τμήματα LED – οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος – το νέο σύστημα LED matrix προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Στην πορεία, συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα Opel Eye η οποία, για παράδειγμα, ανιχνεύει την παρουσία άλλων κινούμενων οχημάτων, ώστε τα τμήματα LED που πιθανόν θα ‘τύφλωναν’ τους αντίθετα ερχόμενους οδηγούς απενεργοποιούνται και ενεργοποιούνται αυτόματα.
Μόλις το όχημα απομακρύνεται από μία αστική περιοχή, ενεργοποιείται αυτόματα η μεγάλη σκάλα φώτων και παραμένει πάντα αναμμένη. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντική αύξηση της ασφάλειας όπως επιβεβαιώνεται σε μελέτη που διεξήγαγε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία LightSightSafety. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι με ταχύτητες 80 km/h, οι οδηγοί ανιχνεύουν αντικείμενα στο πλάι του δρόμου περίπου 30-40 m νωρίτερα σε σχέση με τα συμβατικά φώτα αλογόνου ή τη μεσαία σκάλα φώτων xenon. Αυτό τους προσφέρει περίπου 1,5 δευτερόλεπτα περισσότερο χρόνο για να αντιδράσουν, για παράδειγμα όταν ξαφνικά εμφανίζονται ζώα στο δρόμο.
Το όφελος είναι διπλό, καθώς οι οδηγοί Astra απολαμβάνουν άριστες συνθήκες φωτισμού και ορατότητας χωρίς δεν τυφλώνουν τους άλλους χρήστες των δρόμων. Όταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, ‘συσκοτίζοντας’ την περιοχή γύρω από τα οχήματα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένει άριστα φωτισμένο. Με τέτοιο βαθμό ακρίβειας και προσαρμογής, το LED matrix light ανεβάζει την τεχνολογία φωτισμού στο επόμενο επίπεδο.
Οι μηχανικοί φωτισμού της Opel αφενός έκαναν ένα ευφυές σύστημα πλήρους λειτουργικότητας LED πιο προσιτό, αφετέρου αύξησαν και το επίπεδο ευφυίας του. Επειδή δεν θα επιλέξουν όλοι οι αγοραστές Astra ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, το σύστημα φωτισμού πρέπει να μπορεί να αναγνωρίζει εάν το όχημα βρίσκεται σε αστική περιοχή ή στον αυτοκινητόδρομο για παράδειγμα. Το σύστημα IntelliLux του Astra θα είναι το πρώτο σύστημα φωτισμού matrix σε μοντέλο μαζικής παραγωγής που δεν απαιτεί σύνδεση με σύστημα πλοήγησης. Εκτός από τις πολλές αυτόματες δέσμες μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων, το IntelliLux LED προσφέρει επίσης ειδικό πρόγραμμα φωτισμού αυτοκινητόδρομου που αυξάνει περαιτέρω την ασφάλεια τη νύχτα. Τέλος μία ειδική λειτουργία φωτισμού υποδοχής διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το Astra στο σκοτάδι.
Μεγαλύτερη φωτεινότητα, διάρκεια και απόδοση: το τρίπτυχο του IntelliLux LED
Η υψηλή απόδοση του LED matrix light αυξάνει την ασφάλεια και την άνεση. Αυτό όχι μόνο φωτίζει τη γύρω περιοχή περισσότερο από τα συμβατικά συστήματα φωτισμού, αλλά έχει και αισθητά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αντίστοιχους προβολείς με λαμπτήρες αλογόνου και xenon. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζονται πλέον μηχανικές κινήσεις μέσα στον προβολέα – τα ανεξάρτητα τμήματα LED ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται ανάλογα με τις συνθήκες, κάτι που επίσης συμβάλλει σε ένα επίπεδο αντοχής πολύ μεγαλύτερο από τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου.
Τελευταίο αλλά σημαντικό, το νέο σύστημα φωτισμού έχει χαροποιήσει τους σχεδιαστές. Πριν, το μέγεθος του κελύφους των προβολέων εξαρτιόταν κυρίως από την πιο ακριβή τεχνολογία που προστάτευε αλλά τώρα ο προβολέας καθορίζεται μόνο από τον βασικό λαμπτήρα. Χάρη στα μικρά LED που χρησιμοποιούνται στο φως matrix, μελλοντικά, τα φώτα θα μπορούν να σχεδιάζονται πολύ πιο περίτεχνα και κομψά. Επομένως θα είναι ξεπερασμένες οι μηχανικές, περίπλοκες μονάδες ελέγχου που απαιτούν πολύ χώρο και υπερμεγέθη κελύφη.