F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Βρετανικό GP
Η υιοθέτηση της κατάλληλης στρατηγικής ελαστικών ήταν το κλειδί για τη νίκη του Lewis Hamilton στο Βρετανικό GP. Ο οδηγός της Mercedes σταμάτησε νωρίτερα από τις αντίπαλες Williams και κατάφερε να βγει μπροστά τους μετά το πρώτο pit stop. Στη Mercedes κατάφεραν για δεύτερη φορά να επιλέξουν σωστά καθώς έβαλαν το Hamilton στα pit για ενδιάμεσα ελαστικά την κατάλληλη στιγμή όταν η βροχή δυνάμωνε στο τελευταίο μέρος του αγώνα.
Ο Hamilton εκκινούσε από την pole έχασε όμως το προβάδισμα μετά από κακή εκκίνηση. Μπροστά του έστριψαν οι οδηγοί της Williams, Felipe Massa και Valtteri Bottas. Παρόλα αυτά ο Βρετανός σταμάτησε ένα γύρο πριν τους πρωτοπόρους στα pit και χάρη στη γρήγορη αλλαγή ελαστικών μπόρεσε να βρεθεί επικεφαλής όταν ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος των pit stop.
Η βροχή στο τέλος του αγώνα οδήγησε σε μεγάλη ποικιλία στρατηγικών οι πρώτοι που έβαλαν τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green ήταν οι δυο Manor και ο Kimi Raikkonen με τη Ferrari. Όπως αποδείχτηκε βιάστηκαν και αυτό είχε ως αποτέλεσμα εκτεταμένη φθορά. Εν τέλει αναγκάστηκαν να αλλάξουν ξανά ελαστικά πριν την καρό σημαία.
Όταν η βροχή δυνάμωσε και ενώ υπολείπονταν 9 γύροι για το φινάλε ο Hamilton που ήταν επικεφαλής έβαλε ενδιάμεσα ελαστικά, το ίδιο έκανε και ο Sebastian Vettel με τη Ferrari. Η βροχή αμέσως μετά υποχρέωσε όλους ν’ αλλάξουν ελαστικά. Η έγκαιρη αλλαγή του Vettel επέτρεψε στο Γερμανό να βρεθεί στο βάθρο μπροστά από τις Williams οι οποίες οδηγούσαν την κούρσα στους 20 πρώτους γύρους.
Μετά την ολοκλήρωση των pit stop ο Hamilton παρέμεινε επικεφαλής και κέρδισε με διαφορά 10 sec από τον άλλο οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg. Ο Fernando Alonso τερμάτισε 10ος μετά από 3 pit stop ήταν ο πρώτος του βαθμός με τη McLaren, φέτος.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Σίγουρα ήταν ένας από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς. Το χρονικό σημείο αλλαγής ελαστικών αποδείχτηκε καθοριστικό όχι μια αλλά δυο φορές ειδικά στο τέλος του αγώνα όταν άρχισε να βρέχει. Η στρατηγική ήταν το κλειδί του αγώνα και υπήρξαν μεγάλα κέρδη αλλά και απώλειες λόγω σωστής ή μη επιλογής ελαστικών την κατάλληλη στιγμή. Ακόμη μια χρονιά το κοινό του Βρετανικού Grand Prix ήταν φανταστικό οι πανηγυρισμοί στο τέλος είναι κάτι που σπάνια συναντάμε σε άλλο μέρος του κόσμου».
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Σκληρή | Μέση | Ενδιάμεσα | |
Πρώτος | HΑΜ 1:37.093 | ALO 1:38.883 | RAI 1:48.769 |
Δεύτερος | RΟS 1:37.403 | ΒΟΤ 1:39.184 | ALO 1:49.800 |
Τρίτος | MAS 1:37.466 | RΟS 1:39.197 | KVY 1:49.817 |
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Σκληρή Vettel (29 γύροι)
Μέση Merhi, Stevens (36 γύροι)
Ενδιάμεση Alonso (14 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Η βροχή όπως και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές ( μια στην αρχή του αγώνα και μια εικονική ‘virtual safety car’ στο τέλος) είχαν σημαντική επίδραση στη στρατηγική του αγώνα. Προβλέψαμε ως πιο πιθανή τη στρατηγική του ενός pit stop με την αλλαγή να έρχεται στον 23ο γύρο. Ο Hamilton άλλαξε ελαστικά στον 19ο γύρο και μετά επέλεξε την ιδανική χρονικά στιγμή για να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά στον 43ο γύρο.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
No | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 | Pit4 |
44 | HAM | Mu | Hn (19) | In (43) | ||
6 | ROS | Mu | Hn (20) | In (44) | ||
5 | VET | Mu | Hn (14) | In (43) | ||
19 | MAS | Mu | Hn (20) | In (44) | ||
77 | BOT | Mu | Hn (21) | In (44) | ||
26 | KVY | Mu | Hn (18) | In (44) | ||
27 | HUL | Mu | Hn (19) | In (44) | ||
7 | RAI | Mu | Hn (13) | In (38) | In (47) | |
11 | PER | Mn | Hn (20) | In (44) | ||
14 | ALO | Mn | Hn (1) | Mn (17) | In (37) | |
9 | ERI | Mn | Hn (23) | In (37) | Mu (41) | In (42) |
98 | MER | Mn | In (36) | In (44) | ||
28 | STE | Mn | In (36) | In (45) | ||
55 | SAI | Mu | Hn (12) | |||
3 | RIC | Mu | Hn (11) | Hu (20) | ||
33 | VES | Hn | ||||
13 | MAL | Mn | ||||
8 | GRO | Mn | ||||
22 | BUT | Mn | ||||
12 | NAS | Δεν εκκίνησε |
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα
Η = Σκληρή γόμα
Μ = Μέση γόμα
Ι= Ενδιάμεσα ελαστικά
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα