Έρχεται η 4η Γενιά Toyota Prius

By  |  0 Comments

Το λανσάρισμα της νέας, τέταρτης γενιάς Prius σηματοδοτεί μία ακόμα εξέλιξη στην ιστορία και τα επιτεύγματα της φιλοσοφίας υβριδικής κίνησης της Toyota.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στα πλεονεκτήματα και τα επιτεύγματα των προκατόχων του και προτίθεται να εγκαινιάσει νέα πρότυπα στους τομείς οικονομίας καυσίμου, εκπομπών ρύπων και απόδοσης. Κάθε επόμενη γενιά  Prius έχει βελτιώσει αυτούς τους τομείς, αλλά το νέο μοντέλο στοχεύει να κάνει το μεγαλύτερο άλμα επιδόσεων στην ιστορία του, και συγκεκριμένα να βελτιώσει τις εκπομπές CO2 κατά 18% *.

Το επίτευγμα αυτό είναι ένα μόνο στοιχείο ενός προϊόντος που έχει εξελιχθεί για να αποκτήσει νέες δυνατότητες και μεγαλύτερη οδηγική απήχηση.  Αντλώντας ισχύ από μία νέα γενιά  του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota, το νέο Prius έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο προσφέροντας μία πολύ πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία. Η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και άμεση, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες είναι πιο αθόρυβο και έχει πιο γραμμική αίσθηση που είναι καλύτερα εναρμονισμένη με τις στροφές του κινητήρα.

Οι δυναμικές ικανότητες του νέου αυτοκινήτου  βασίζονται στη χρήση της νέας πλατφόρμαςToyota New Global Architecture (TNGA). Ταυτόχρονα, αυτή προσφέρει στο αυτοκίνητο χαμηλότερο κέντρο βάρους για βελτιωμένη απόκριση, συμπεριφορά και ευστάθεια. Επίσης παρέχει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο πιο ελκυστικό οπτικά, με χαμηλότερες γραμμές και πιο αθλητικό προφίλ. Χάρη στην πλατφόρμα TNGA, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα εσωτερικό με άριστη διάταξη χώρων, εξαιρετική θέση οδήγησης και κορυφαία επίπεδα άνεσης. Η χώρος αποσκευών έχει επίσης βελτιωθεί με την υιοθέτηση μιας μικρότερης, μεγαλύτερης  ενεργειακής πυκνότητας υβριδικής μπαταρίας και ενός νέου συστήματος πίσω ανάρτησης με διπλά ψαλίδα – στοιχεία που δεν επηρεάζουν το χώρο αποσκευών.

Το Prius παραμένει τεχνολογικός πρεσβευτής της Toyota, αναδεικνύοντας νέες σχετικές τεχνολογίες που αυξάνουν τα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης, επιδόσεων και πρακτικότητας. Η ασφάλεια παραμένει προτεραιότητα και το πλαίσιο TNGA έχει βελτιστοποιηθεί με σκοπό την άριστη συμπεριφορά στις συγκρούσεις. Οι δυνατότητες του πακέτου Toyota Safety Sense έχουν επεκταθεί στο νέο Prius με την προσθήκη του Adaptive Cruise Control που βασίζεται σε ραντάρ και μία νέα λειτουργία ανίχνευσης πεζών για το Pre-Collision System (Σύστημα Προ-Σύγκρουσης).

Το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης έχει υποστεί εκτενείς μετατροπές για βελτίωση της απόδοσης, μείωση βάρους και ενίσχυση των επιδόσεων. Λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές στον κινητήρα έχουν πετύχει πάνω από  40% θερμική απόδοση – παγκοσμίως καλύτερες τιμές για βενζινοκινητήρα. Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν γίνει πιο συμπαγή και έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις με κριτήριο τη βέλτιστη διάταξη χώρων, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους του οχήματος. Η νέα μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου είναι πιο συμπαγής ενώ η αντοχή της και η απόδοση φόρτισης έχουν βελτιωθεί σημαντικά.

Σε συνδυασμό, αυτές οι αλλαγές και καινοτομίες ανατρέπουν την κρατούσα άποψη για την εμφάνιση και την οδηγική αίσθηση ενός οικολογικού αυτοκινήτου. Το νέο  Prius καταδεικνύει ότι η πλήρως υβριδική τεχνολογία Toyota συνεχίζει να ανταμείβει όσους την επέλεξαν με πλεονεκτήματα και οφέλη που θα περάσουν σταδιακά σε νέες γενιές και άλλων υβριδικών μοντέλων Toyota.

Κληρονομιά Prius

Το 1997 το πρώτο Toyota Prius λανσαρίστηκε με το σύνθημα “έγκαιρα για τον 21ο αιώνα”. Ως το παγκοσμίως πρώτο υβριδικό όχημα μαζικής παραγωγής, ενσάρκωνε αυτό που δήλωνε το Λατινικής προέλευσης όνομά του ότι ‘προηγείται της εποχής του’.

Το πρώτο αυτοκίνητο ήταν ένα μικρό, τετράθυρο sedan με νέο υβριδικό σύστημα το οποίο συνδύαζε ένα βενζινοκινητήρα 1.5-litre VVT-i κύκλου Atkinson με ηλεκτροκινητήρα 33 kW. Κορυφαία διαπιστευτήρια απόδοσης του οχήματος ήταν οι εκπομπές CO2 120 g/km CO2 και η μέση κατανάλωση 5,1 l/100km. Το αρχικό πακέτο ανασχεδιάστηκε πλήρως και βελτιώθηκε στη δεύτερη γενιά του μοντέλου το 2003, με αισθητά αυξημένη ισχύ και απόδοση, και ανανεωμένη αισθητική διαμορφώνοντας ένα μεγαλύτερο, κομψότερο, πιο άνετο και πρακτικότερο hatchback. Το βελτιωμένο υβριδικό σύστημα χρησιμοποιούσε ένα υβριδικό πακέτο μπαταρίας που ήταν μικρότερο και ελαφρύτερο και προσέφερε υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η οικονομία καυσίμου βελτιώθηκε κατά 15% στα 4,3 l/100km και τα επίπεδα CO2 έπεσαν ακόμα χαμηλότερα στα 104 g/km.

Το τρέχον Prius έκανε το ντεμπούτο του το 2009, με έναν ακόμα ισχυρότερο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης. Η ισχύς του υβριδικού συστήματος ήταν πάνω από το ένα τρίτο μεγαλύτερη σε σχέση με του αρχικού μοντέλου και παράλληλα οι εκπομπές CO2 είχαν πέσει κατά ένα τέταρτο, ενώ η κατανάλωση καυσίμου είχε βελτιωθεί κατά 23%.

Η πρώτη γενιά Prius ίδρυσε την κατηγορία υβριδικών οχημάτων, η δεύτερη αύξησε τη δημοτικότητα του μοντέλου με μία πιο προηγμένη εικόνα και η τρίτη διασφάλισε την επιτυχία στην μαζική αγορά (mass market), βοηθώντας την Toyota προοδευτικά να επεκτείνει την υβριδική τεχνολογία της στα ευρείας κυκλοφορίας μοντέλα της.

Τα πρώτα 18 χρόνια του, το Prius έχει αναμορφώσει το τοπίο της αυτοκίνησης, φέρνοντας την υβριδική τεχνολογία στην αγορά μοντέλων ευρείας κυκλοφορίας και βοηθώντας τη βιομηχανία και τους καταναλωτές να δουν με ποιο τρόπο τα αυτοκίνητα μπορούν να γίνουν καθαρότερα και αποδοτικότερα. Το ότι ο κόσμος αντιλήφθηκε, εκτίμησε και υιοθέτησε την υβριδική πρόταση Toyota φαίνεται από τις συνολικές πωλήσεις οκτώ και πλέων εκατομμυρίων υβριδικών Toyota σε όλο τον κόσμο από το 1997, από τα οποία πάνω από 3,5 εκατομμύρια Prius. Η ραγδαία ανάπτυξη ήταν συνάρτηση της  μεγαλύτερης προβολής της τεχνολογίας και της συνεχώς αυξανόμενης γκάμας οχημάτων που καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες της αγοράς. Η τέταρτη γενιά Prius θα αυξήσει περαιτέρω την απήχηση της αγοράς στα υβριδικά οχήματα, πετυχαίνοντας τις ισχυρότερες περιβαλλοντικές επιδόσεις στην ιστορία της, και προσφέροντας παράλληλα πολύ βελτιωμένο στυλ και δυναμική συμπεριφορά.

Η εμπειρία της Toyota από το Prius αποτέλεσε τη βάση εξέλιξης του υβριδικού συστήματος ως βασικής τεχνολογίας για εναλλακτικά συστήματα κίνησης όχι μόνο με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά και με βιοκαύσιμα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.  Η βασική τεχνολογική αρχή που ανέδειξε την Toyota πρωτοπόρο με το Prius συνεχίζει να υποστηρίζει την ανάπτυξη νέων λύσεων αυτοκίνησης, από το πλήρως ηλεκτρικό i-Road μέχρι το Mirai, το πρώτο υδρογονοκίνητο sedan κυψελών καυσίμου της Toyota.

Η Αγορά

Η αγορά νέων αυτοκινήτων έχει αλλάξει τρομερά στα 18 χρόνια από τότε που η Toyota λανσάρισε το πρώτο Prius και άρχισε να εφαρμόζεει το πρόγραμμα της υβριδικής τεχνολογίας της. Η αυξανόμενη  περιβαλλοντική ευαισθησία και η ανάγκη προστασίας των φυσικών πόρων δεν άλλαξαν μόνο τις αντιλήψεις του κόσμου για τα χαρακτηριστικά επιδόσεων ενός οχήματος αλλά ενισχύθηκαν  και  από την εθνική και διεθνή νομοθεσία που απαιτούσε από τους κατασκευαστές μείωση των εκπομπών ρύπων.

Οι αλλαγές αυτές βοήθησαν τα υβριδικά της Toyota να καθιερωθούν στις παγκόσμιες αγορές και παράλληλα παρακίνησαν άλλους κατασκευαστές στην εξέλιξη ανταγωνιστικών υβριδικών συστημάτων και λοιπών εναλλακτικών προτάσεων αντί των συμβατικών κινητήρων βενζίνης και diesel, όπως τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά.

Η υβριδική τεχνολογία έχει γίνει κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Toyota, το πρωταρχικό στοιχείο που τη διαφοροποιεί από άλλους κατασκευαστές και της χαρίζει ένα ιδιαίτερο ειδικό βάρος στο χώρο της αγοράς. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι τα υβριδικά Toyota απαρτίζουν περισσότερο από το 50% όλων των οχημάτων με εναλλακτικά συστήματα κίνησης που πωλούνται στην Ευρώπη – πάνω από το υπόλοιπο σύνολο υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων.

Ο τρόπος με τον οποίο τα υβριδικά έχουν συντελέσει στην επιτυχία της Toyota στις βασικές κατηγορίες νέων οχημάτων της Ευρωπαϊκής αγοράς φαίνεται και από τα αποτελέσματα πωλήσεων του  2014 που δείχνουν ότι τα υβριδικά είχαν 55% μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων του Auris και 33% επί των πωλήσεων του Yaris. Επιπλέον, η υβριδική τεχνολογία φέρνει περισσότερους νέους πελάτες στην Toyota, καθώς αυτά τα μοντέλα πετυχαίνουν πολύ υψηλότερα επίπεδα κατάκτησης  πελατών από άλλες μάρκες – μέχρι 63% για το Yaris Hybrid και 51% για το Auris Hybrid.

Η Toyota εκτιμά ότι οι δυνατότητες της αγοράς υβριδικών θα αυξηθούν περαιτέρω, καθώς περισσότερος κόσμος θα ενστερνίζεται αυτή την τεχνολογία λόγω του ότι οι εκπομπές ρύπων των συμβατικών κινητήρων βενζίνης και diesel  υπόκεινται σε αυστηρότερο έλεγχο και πρέπει να πληρούν πιο απαιτητικά κριτήρια νομοθεσίας . Ταυτόχρονα, περισσότεροι κατασκευαστές ακολουθούν την Toyota λανσάροντας δικά τους υβριδικά μοντέλα, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό και προσφέροντας στους πελάτες μεγαλύτερη γκάμα επιλογών.

Η Toyota θα συνεχίσει να απολαμβάνει το προνόμιο ενός πλήρως υβριδικού συστήματος, με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί ανεξάρτητα από τον βενζινοκινητήρα. Αυτό επιτρέπει τη λειτουργία του αυτοκινήτου σε πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα EV mode όταν είναι δυνατόν, με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Τα εν λόγω πλεονεκτήματα δεν διατίθενται σε “ήπια” υβριδικά συστήματα, στα οποία ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο για να υποστηρίξει τις επιδόσεις ενός κινητήρα βενζίνης ή diesel.

Η Toyota πιστεύει ότι η συνεχής βελτίωση της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας θα της επιτρέψει να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά, εν όψει της ευρείας διάδοσης των  εναλλακτικών συστημάτων όπως plug-in υβριδικών, ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων κυψελών καυσίμου. Βασικές προκλήσεις για την καθιέρωση αυτής της φιλοσοφίας είναι η ενίσχυση των περιβαλλοντικών επιδόσεων αλλά και της απήχησης των υβριδικών ως ελκυστικά και απολαυστικά στην οδήγηση. Αυτές οι αρετές είναι θεμελιώδεις στο νέο Prius, που θέτει νέα σημεία αναφοράς με τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του, και πετυχαίνει ισχυρότερο συναισθηματικό δέσιμο με τους πελάτες μέσα από το βελτιωμένο στυλ, την ποιότητα και την οδηγησιμότητα.

TOYOTA PRIUS 2015

 

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΥΛΩΝΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ PRIUS

Το νέο Prius βασίζεται σε μία εξαιρετική υβριδική τεχνολογία που προσφέρει απαράμιλλη απόδοση και περιβαλλοντική συμβατότητα. Αλλά πέραν αυτών των διαπιστευτηρίων διαθέτει ισχυρότερα συναισθηματικά χαρακτηριστικά και στοιχεία επιδόσεων που του χαρίζουν ευρύτερη και μεγαλύτερη απήχηση μεταξύ των πελατών που εκτιμούν το ελκυστικό, αυθεντικό στυλ, τα υψηλά επίπεδα αντιληπτής ποιότητας, την πρακτικότητα και μία οδηγική εμπειρία που είναι γνήσια απολαυστική.

Η υλοποίηση αυτών των χαρακτηριστικών στο νέο Prius βασίζεται σε τρεις πυλώνες: τη Νέα Παγκόσμια Αρχιτεκτονική Toyota (New Global Architecture), τη σχεδίαση και το στυλ, και τη νέα γενιά του πλήρως υβριδικού συστήματος.

Η Πρώτη Πλατφόρμα TNGA της Toyota

Το νέο Prius είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί μία πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA). Αυτή παίζει κομβικό ρόλο στην οδηγική απόλαυση και στην ποιοτική οδηγική εμπειρία, χαρίζοντας στο νέο Prius χαμηλότερο κέντρο βάρους συγκριτικά με το τωρινό μοντέλο, και συμβάλλοντας στη βελτιωμένη θέση οδήγησης.

Αυτή συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς πέρα από εκείνη που θα περίμενε κάποιος από ένα οικολογικό αυτοκίνητο.  Στα παραπάνω προστίθεται και ένα αμάξωμα που είναι 60% πιο άκαμπτο από πριν χάρη στην εκτενή χρήση ατσαλιών υψηλής αντοχής, τις πρόσθετες ενισχύσεις στη κάτω δομή της κεντρικής κολόνας, αλλά και στην τεχνολογία σύνδεσης των πάνελ. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερη, πιο άμεση απόκριση χωρίς να απαιτούνται πιο σκληρά σεταρίσματα της ανάρτησης.

Πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια

Η νέα πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό, καθώς μεταφέρει μόνο το ένα τρίτο των κραδασμών κατά την οδήγηση σε ανώμαλους δρόμους  συγκριτικά με το τρέχον Prius. Για να επιτυγχάνεται καλύτερη συμπεριφορά με πιο άμεση απόκριση, η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson έχει αναθεωρηθεί με μία αυξημένη γωνία τοποθέτησης των αμορτισέρ και τη χρήση κεκλιμένων ρουλεμάν.

Το πλαίσιο μπορεί να αξιοποιεί την πιο άμεση επιτάχυνση που προσφέρει το νέο, πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης. Η μεγαλύτερη ευστάθεια διατηρείται, οι κλίσεις του αμαξώματος μειώνονται πολύ στις αλλαγές λωρίδων με υψηλές ταχύτητες και η συμπεριφορά είναι πιο ομαλή σε ανώμαλα εδάφη. Σε δρόμους με στροφές, το νέο Prius παραμένει στην επιθυμητή πορεία ενώ εντυπωσιακή είναι η ευστάθειά του σε ευθεία διαδρομή και στις υψηλές ταχύτητες.

Βελτιωμένη ασφάλεια με TNGA

Η ασφάλεια είναι ζήτημα πρωταρχικής σημασίας κατά την εξέλιξη πλατφορμών TNGA όχι μόνο για την ασφαλή, αξιόπιστη συμπεριφορά αλλά και για τη βελτίωση της ορατότητας του οδηγού. Η εικόνα που έχει οδηγός από το τιμόνι του νέου Prius είναι πολύ ευρύτερη και ‘βαθύτερη’ συγκριτικά με του τρέχοντος μοντέλου, ενώ η πίσω ορατότητα έχει βελτιωθεί με την μεγαλύτερη καμπύλη του πίσω παρμπρίζ.

Η πλατφόρμα έχει βελτιστοποιηθεί με γνώμονα τις άριστες επιδόσεις στο ανεξάρτητο διεθνή θεσμό δοκιμών σύγκρουσης, που περιλαμβάνει το Euro NCAP.

Στυλ και Σχεδίαση

Το νέο Prius δεν είναι απλά “ένα ακόμα πράσινο αυτοκίνητο,” η σχεδίαση και η υψηλή του ποιότητα του χαρίζουν μεγαλύτερη συναισθηματική απήχηση και γοητεία που υποστηρίζεται από τα θεμελιώδη πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας TNGA.  Ως το πιο προηγμένο μοντέλο Toyota, είναι κατάλληλο για να προβάλλει το κύρος της μάρκας, ενώ στόχος ήταν και να δημιουργήσουμε μία σχεδίαση με άμεση απήχηση.

Το νέο, χαμηλωμένο αμάξωμα – που έγινε εφικτό χάρη την πλατφόρμα TNGA – προδίδει τις έξοχες οδηγικές επιδόσεις χάρη σε ένα νέο σχήμα που είναι αθλητικό και παράλληλα αεροδυναμικό. Η “human-tech” σχεδίαση που δημιουργείται έχει ισχυρό συναισθηματικό στοιχείο, που αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του χαμηλού κέντρου βάρους.

Εξωτερικό

Το σχεδιαστικό θέμα για το νέο Prius ήταν να αποτυπώσει την αντίθεση που δημιουργείται ανάμεσα στις πλούσιες καμπύλες και τις δυναμικές επιφάνειες του αμαξώματος. Έτσι δημιουργήθηκε μία νέα φόρμα που ξεχωρίζει με λείες αλλά σαφείς γραμμές.

Η φυσιογνωμία του Prius συνεχίζει την κληρονομιά του αυτοκινήτου προσελκύοντας το βλέμμα στο έμβλημα της Toyota, ενώ παράλληλα δηλώνει έντονα προηγμένο στυλ και επιδόσεις με το πιο χαμηλωμένο καπό. Οι νέοι προβολείς επέτρεψαν τη σχεδίαση πιο λεπτών και εντυπωσιακών μονάδων φώτων που συνδυάζονται με περίτεχνους και απέριττους προβολείς ομίχλης και αεραγωγούς οι οποίοι χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία ξεχωριστή και ευφυή εμφάνιση.

Σε προφίλ, το Prius έχει μακρύτερη και πιο αθλητική φόρμα. Η πλατφόρμα TNGA επέτρεψε σημαντική μείωση ύψους σε κομβικές περιοχές για τη δημιουργία μιας χαμηλότερης, πιο δυναμικής εμφάνισης. Το συνολικό ύψος έχει μειωθεί κατά 20 mm συγκριτικά με το τρέχον Prius, στα 1.470 mm. Το υψηλότερο σημείο της οροφής έχει μετακινηθεί προς τα εμπρός, και η μεσαία γραμμή έχει τοποθετηθεί πιο χαμηλά, τονίζοντας τα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο διατηρεί το μεταξόνιο των 2. 700 mm του τρέχοντος Prius, αλλά είναι 60 mm μακρύτερο συνολικά στα 4.540 mm. Επίσης είναι 15 mm φαρδύτερο στα 1.760 mm.

Το νέο Prius έχει ένα μοναδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό στο πίσω τμήμα της οροφής που απομακρύνει τη ροή αέρα από το αυτοκίνητο. Η νέα πλατφόρμα TNGA εξομαλύνει τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Σε συνδυασμό με τη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση προσφέρει έναν παγκοσμίως κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας.

Η σχεδίαση του πίσω τμήματος ρέει από την πίσω αεροτομή μέχρι τον προφυλακτήρα με την τοποθέτηση των πίσω τροχών να δίνουν περαιτέρω έμφαση στο στήσιμο του αυτοκινήτου που πατά με αυτοπεποίθηση στο δρόμο. Τα λεπτά, εντυπωσιακά πίσω φώτα έχουν μετακινηθεί στα εξωτερικά άκρα του αυτοκινήτου, ακολουθώντας μία οξεία γωνία που τονίζεται με τη χαρακτηριστική συνεχή γραμμή των κόκκινων λυχνιών LED.

Η Toyota δημιούργησε μία ζωηρόχρωμη παλέτα για το νέο Prius με επτά εξωτερικές αποχρώσεις, ανάμεσά τους η νέα Emotional Red.

hlkrjfsmsj6lz0dpe722

Εσωτερικό

“Ηρεμία” είναι το θέμα για την καμπίνα που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ένα ευχάριστο, αθόρυβο και άνετο περιβάλλον, με ένα ταμπλό που αγκαλιάζει στον οδηγό και ρέει σχεδόν χωρίς ασυνέχειες στις επενδύσεις των θυρών. Ο αριθμός διαφορετικών εξαρτημάτων που απαρτίζουν το ταμπλό έχει μειωθεί, για παράδειγμα το τμήμα σε piano black είναι τώρα μία μονάδα. Αυτή δημιουργεί μία έντονη οπτική αντίθεση με τις περιοχές του ταμπλό και τις επενδύσεις θυρών, που έχουν λευκό φινίρισμα υψηλής ποιότητας το οποίο είναι απαλό στην αφή και ανθεκτικό στις γρατζουνιές. Η σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια φαίνεται σε στοιχεία όπως οι αεραγωγοί, ενώ η υψηλή εργονομική ποιότητα επεκτείνεται στη διαισθητική θέση και το εύρος ρυθμίσεων των καθισμάτων. Η υψηλή αντιληπτή ποιότητα του εσωτερικού τονίζεται περαιτέρω από ένα απολαυστικό στην αφή δερμάτινο τιμόνι. Δύο αποχρώσεις εσωτερικού έχουν δημιουργηθεί για το νέο Prius – cool grey και black. Συνολικά, το περιβάλλον της καμπίνας είναι φωτεινό και ευρύχωρο.

Η απουσία θορύβων είναι σήμα κατατεθέν των υβριδικών οχημάτων Toyota και το νέο Prius προσφέρει ένα περιβάλλον στην καμπίνα που αποπνέει μία γνήσια αίσθηση πολυτέλειας με πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβων, κραδασμών και τριγμών.  Η βελτιωμένη οδηγική άνεση του νέου Prius οφείλεται μεταξύ άλλων στη νέα σχεδίαση των εμπρός καθισμάτων που παρέχει περισσότερη άνεση και πλευρική στήριξη.

Νέο Υβριδικό Σύστημα

Το νέο Prius προαναγγέλλει την επόμενη γενιά υβριδικών συστημάτων κίνησης της Toyota.  Η νέα οικογένεια κινητήρων βασίζεται στους δύο πυλώνες που έκαναν τα υβριδικά μοντέλα Toyota τόσο δημοφιλή στους οδηγούς όλου του κόσμου: από τη μία πλευρά η απόδοση καυσίμου, από την άλλη η χαλαρή και ξεκούραστη οδηγική εμπειρία.

Η Toyota έχει επικεντρώσει τις προσπάθειές της στο να κάνει την επόμενη γενιά υβριδικών ακόμα ευκολότερη και πιο διαισθητική στην οδήγηση. Έχουν σεταριστεί ώστε να προσφέρουν μία φυσική, άμεση αλλά ομαλή απόκριση σε οποιαδήποτε κίνηση του πεντάλ. Αναβαθμισμένα και γεμάτα αυτοπεποίθηση προσφέρουν το απαιτούμενο επίπεδο επιδόσεων.

Ασφαλώς έχει βελτιωθεί και η οικονομία καυσίμου. Τα νέα υβριδικά συστήματα θα διατίθενται σε ένα πιο συμπαγές πακέτο, που είναι ελαφρύτερο και οικονομικότερο. Αυτή η νέα γενιά θα προσφέρει σημαντικές βελτιώσεις στη μπαταρία, τον ηλεκτροκινητήρα και τις τεχνολογίες βενζινοκινητήρων.

Οι μπαταρίες θα προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, που μεταφράζεται σε περισσότερη ισχύ έναντι μονάδων ίδιων διαστάσεων και βάρους.

Οι ηλεκτροκινητήρες θα είναι μικρότερων διαστάσεων, αλλά προσφέρουν καλύτερη αναλογία ισχύος-βάρους.

Και η θερμική απόδοση του βενζινοκινητήρα– στο 38,5 % ήδη πολύ υψηλό στο τρέχον Prius – έχει αυξηθεί πάνω από 40% – η καλύτερη παγκοσμίως για βενζινοκινητήρα.

Σαν αποτέλεσμα, όταν χρησιμοποιείται στο νέο Prius, αυτό το νέο υβριδικό σύστημα στοχεύει σε βελτίωση 18 % * στην απόδοση καυσίμου συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο.

PRIUS: HIGH-TECH ΠΡΟΣΒΕΥΤΗΣ ΤΗΣ TOYOTA

Το Prius θεωρείται ήδη σημείο αναφοράς  για την εξέλιξη χρήσιμων, διαισθητικών high-tech χαρακτηριστικών και αυτό ισχύει και για την τέταρτη γενιά του μοντέλου που ωφελείται από αρκετές καινοτομίες για την ασφάλεια, την άνεση και τις πιο προηγμένες επιδόσεις HMI (Human Machine Interface).

Ο Αρχιμηχανικός του νέου Prius, Koji Toyoshima εξηγεί: «Το Prius είναι πρεσβευτής για την τεχνολογία Toyota, ένα εργαλείο της μάρκας που θα προωθήσει τις υβριδικές πωλήσεις των βασικών μοντέλων μας.»

Toyota Safety Sense με πρόσθετες λειτουργίες

Το νέο Prius θα συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση των μέτρων ενεργητικής και προληπτικής ασφάλειας με την υιοθέτηση του Toyota Safety Sense. Αυτό το πακέτο των χαρακτηριστικών ασφάλειας θα επεκταθεί περαιτέρω στο νέο Prius με την προσθήκη Adaptive Cruise Control (μέσω ραντάρ) και μιας λειτουργίας αναγνώρισης πεζού στο σύστημα Pre-Collision Safety.

Στην τρέχουσα γκάμα του Prius, μόνο το 2% των οχημάτων πωλούνται με σύστημα Pre-Crash Safety. Στο νέο Prius αυτό είναι ένα από τα στάνταρ χαρακτηριστικά του Toyota Safety Sense, μαζί με τα Lane Departure Alert, Automatic High Beam και Road Sign Assist.

Έξτρα αισθητήρες για ασφάλεια και άνεση

Οι τεχνολογίες που έχει εξελίξει η Toyota για τις διαδοχικές γενιές Prius εξυπηρετούσαν πάντα ένα συγκεκριμένο σκοπό. Αυτό συνεχίζεται με το νέο μοντέλο έχοντας αυξήσει τον αριθμό των αισθητήρων που παρέχουν πιο ολοκληρωμένες πληροφορίες, βελτιώνοντας την ασφάλεια και την άνεση.  Στην ουσία, το νέο Prius γίνεται η έκτη αίσθηση του οδηγού, αναγνωρίζοντας και προβλέποντας πράγματα που ενδεχομένως δεν παρατηρεί ο ίδιος.

* Σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο (NEDC)

 

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.