Σκέλος 1: Υπόθεση ελληνική το Seajets Ράλλυ Ακρόπολις
Μπορεί η πρώτη ημέρα του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις για το 2015 να περιλάμβανε μόλις δύο ειδικές διαδρομές, αυτό όμως δε σημαίνει ότι οι συγκινήσεις και η ένταση δεν ήταν αντάξιες της ιστορίας του. Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη μέχρι στιγμής έχουν παίξει οι καιρικές συνθήκες, που, λόγω της διεξαγωγής του αγώνα αυτήν την εποχή, έφερε τα πάνω κάτω ή, κυριολεκτώντας, έφερε τη λάσπη αντί της… ακροπολικής σκόνης. Έτσι, το αποτέλεσμα των βροχοπτώσεων των τελευταίων ημερών αλλά και της σημερινής ήταν οι αγωνιζόμενοι να αντιμετωπίσουν τις ούτως ή άλλως απαιτητικές ειδικές διαδρομές της Κορινθίας υπό αντίξοες συνθήκες. Η έντονη βροχόπτωση πριν από την έναρξη της Ε.Δ.1 SEAJETS Kινέτα-Λουτράκι ώθησε τους επικεφαλής ασφαλείας του αγώνα στο «κόντυμα» της διαδρομής κατά περίπου 19 χλμ., και ειδικότερα στην πραγματοποίηση των 24,33 αντί των αρχικά σχεδιασμένων 43,41 χλμ. της. Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, η λάσπη που υπήρχε στο δρόμο οδήγησε σε αρκετές εξόδους και εγκαταλείψεις, προκαλώντας πανδαιμόνιο! Λίγες ώρες αργότερα, υπό το φως των προβολέων, οι συνθήκες βελτιώθηκαν σημαντικά και οι οδηγοί προσέφεραν θέαμα στους εκατοντάδες θεατές που αψήφησαν τη βροχή και βρέθηκαν κατά μήκος της ειδικής διαδρομής.
Η μεγάλη και μάλιστα ευχάριστη έκπληξη της ημέρας ήταν η επίδοση των Αθανασούλα-Ζακχαίου με το Skoda Fabia R5. Ο Έλληνας οδηγός έμεινε σε απόσταση βολής από τους πρωταγωνιστές στο πρώτο πέρασμα της ειδικής, αλλά στο δεύτερο, μέσα στη νύχτα, έκανε τον ταχύτερο χρόνο, που του εξασφάλισε την 1η θέση στην κατάταξη στο τέλος του πρώτου σκέλους. Ο Πολωνός Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5 ήταν ο ταχύτερος το πρωί στην κατατακτήρια ειδική, ενώ κέρδισε και την 1η Ε.Δ. της ημέρας. Τη νύχτα, όμως, δεν είχε απάντηση στο χρόνο του Αθανασούλα, ενώ δεν τον βοήθησε η αλλαγή στο στήσιμο της ανάρτησης του Fiesta, με αποτέλεσμα να πέσει 9,6 δλ. πίσω από τον Έλληνα οδηγό, που το 2009 είχε «χαρίσει» στην Ελλάδα τη νίκη στην κατηγορία PWRC στο Ράλλυ Ακρόπολις, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Πίσω από τα δύο πληρώματα ολοκλήρωσε το σκέλος ο περυσινός νικητής του αγώνα, Craig Breen, με το Peugeot 208, με τη διαφορά του από την κορυφή να βρίσκεται στα 14,7 δευτερόλεπτα.
Οι ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες έκαναν δύσκολο και το έργο του Alexey Lukyanuk με το Ford Fiesta R5, που στο πρώτο πέρασμα έχασε χρόνο όταν βρέθηκε πίσω από τον Ιορδάνη Σερδερίδη, ενώ το βράδυ απλώς προσπάθησε να βελτιώσει το χρόνο του. Ο Jaromir Tarabus με το Skoda Fabia S2000 συμπληρώνει την πεντάδα, έχοντας τη δική του μάχη με τον Εσθονό Raul Jeets με Ford Fiesta R5, αφού τους χωρίζουν μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Στην κατηγορία ERC-2 την κούρσα οδηγεί ο David Botka με Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε τη σειρά εκκίνησης στο πρώτο πέρασμα από την ειδική, όταν το οδόστρωμα ήταν αισθητά λασπωμένο, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργήσει μία μικρή διαφορά ασφαλείας από τον Λιθουανό Dominykas Butvilas με Subaru Impreza, που ακολουθεί. Άτυχος στάθηκε ο τρεις φορές Πρωταθλητής Ελλάδος Λάμπρος Κύρκος, που με τον Γιώργο Πολυζώη είχαν αρχικά μία έξοδο στις ελεύθερες δοκιμές, προλαβαίνοντας όμως να επισκευάσουν τη ζημιά και να εκκινήσουν εντέλει στον αγώνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην εναρκτήρια ε.δ. του σκέλους είχαν και πάλι μία έξοδο, μένοντας εκτός δρόμου για περισσότερο από 20 λεπτά και χάνοντας κάθε ελπίδα για διάκριση. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζουν την προσπάθειά τους, ελπίζοντας σε κάτι καλύτερο αύριο.
Λίγες ώρες νωρίτερα, οι πρωταγωνιστές του ERC αλλά και του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος πέρασαν τη ράμπα της αφετηρίας κάτω από την Ακρόπολη, εμπρός από το εστιατόριο «Διόνυσος», με πλήθος θεατών να δίνει το «παρών», αψηφώντας τον κακό καιρό και δίνοντας πανηγυρικό τόνο στην όλη διαδικασία. Αύριο τα πληρώματα θα αγωνιστούν σε συνολικά επτά ειδικές διαδρομές, πριν επιστρέψουν στο Λουτράκι για τον τερματισμό. Με τους τέσσερις πρώτους να χωρίζει διαφορά μόλις 30 δευτερολέπτων, η μάχη για την κατάκτηση της νίκης αναμένεται συγκλονιστική, πόσω μάλλον όταν τη διεκδικεί ένα ελληνικό πλήρωμα!
Παραδοσιακά, όπως έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Η φετινή του εκδοχή δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, με κάθε ημέρα να προσμετρά ξεχωριστά στο εθνικό Πρωτάθλημα. Οι κακές καιρικές συνθήκες δυσκόλεψαν, όπως ήταν φυσιολογικό, και τους Έλληνες οδηγούς, και καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα. Οι Αθανασούλας-Ζακχαίος με το Ford Fiesta R5 ήταν μακράν ταχύτεροι των υπολοίπων, όντας στο κυνήγι των πρωταγωνιστών του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ. Έτσι, φυσιολογικά επικράτησαν στον πρώτο ελληνικό αγώνα, αποκομίζοντας το μέγιστο αριθμό βαθμών. Βέβαια, με μόλις έναν αγώνα να απομένει για την ολοκλήρωση του θεσμού, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη μάχη του τίτλου, ο οποίος και καταλήγει, σύμφωνα με τη λογική, στους Κύρκο-Πολυζώη. Το πλήρωμα του Mitsubishi Lancer EVO IX μπορεί να στάθηκε άτυχο σήμερα, αφού μία έξοδος στην 1η ειδική τούς κόστισε περισσότερο από 20 λεπτά -μέχρι να επαναφέρουν το αυτοκίνητο στο δρόμο- και εντέλει τις όποιες ελπίδες τους για διάκριση, όμως η εγκατάλειψη των Βασίλη και Γιάννη Βελάνη από ηλεκτρικά στο Mitsubishi Lancer EVO IX τούς φέρνει αγκαλιά με τον τίτλο.
Με τους Κύρκο και Βελάνη εκτός μάχης, οι Κύπριοι Παντελή-Κωνσταντίνου με το Mitsubishi Lancer EVO X κατάφεραν να τερματίσουν στη 2η θέση της ελληνικής κατάταξης, αν και δεν έχουν δικαίωμα συγκομιδής βαθμών στο Παν.Π. Ράλλυ. Πίσω τους, το βάθρο συμπλήρωσαν οι Λαϊνόπουλος-Κολοτούρος με το Subaru Impreza, χωρίς να απειληθούν και αφού πραγματοποίησαν πολύ καλό αγώνα. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι Παυλίδης-Πετρόπουλος στην πρώτη τους με το Mitsubishi Lancer EVO IX και οι Κωνσταντάκος-Σιδεράκης με το Subaru Impreza, έχοντας τη δική τους μάχη, που κρίθηκε μόλις στα 10 δευτερόλεπτα υπέρ των πρώτων. Στη μάχη βρέθηκαν και οι Γαζετάς-Φασκιώτης με το Lancer EVO VIII, που περιορίστηκαν στην 6η θέση της Γενικής, μόλις 1,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Κωνσταντάκο.
Η πιο ενδιαφέρουσα μάχη της ημέρας, όμως, δόθηκε στην F2, ανάμεσα στους Μποζιονέλο-Παναρίτη με το Ford Escort και τους Λευκαδίτη-Τσιούκα με το Peugeot 206, με τελικούς νικητές τους δεύτερους, έπειτα από ποινή 10 δευτερολέπτων στους πρώτους και ενώ τους χώριζαν μόλις 0,2 δλ. υπέρ του πληρώματος του Escort. Αύριο είναι μια άλλη ημέρα για τους Έλληνες οδηγούς, και μάλιστα με υψηλότερο συντελεστή από ό,τι σήμερα, ενώ το ενδιαφέρον παραμένει στο ίδιο υψηλό επίπεδο.