Το νέο Suzuki Baleno

By  |  0 Comments

Όταν η Suzuki ξεκίνησε να δημιουργεί ένα hatchback που να μην έχει προηγούμενο, οριοθέτησε ένα βασικό άξονα: να μην υπάρξει κανένας περιορισμός, σε κανέναν τομέα! Το αποτέλεσμα είναι το Suzuki Baleno, ένας συνδυασμός αρμονικού σχεδιασμού και ανώτερης απόδοσης, που εξασφαλίζεται από τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών σε ένα έξυπνο πακέτο.

Για να δημιουργήσει ένα νέο hatchback, που θα ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία, θα είναι ευχάριστο στην οδήγηση, σύγχρονο μηχανολογικά και συμβατό με τις σημερινές ανάγκες του καταναλωτή, η Suzuki αποφάσισε να εξελίξει το compact αυτοκίνητο στο απόλυτο επίπεδο. Ο υπεύθυνος για το Baleno, αρχιμηχανικός Kunihiko Ito, εξηγεί: «Εστιάσαμε στο να δημιουργήσουμε το ιδανικό hatchback, ένα αυτοκίνητο που δεν κάνει συμβιβασμούς, δίνοντάς του έναν κομψό, σοφιστικέ και ώριμο χαρακτήρα. Το Baleno ενσωματώνει ιδανικά όλα εκείνα τα στοιχεία που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους: σχεδιασμό, χρηστικότητα, άνεση, ευκινησία, ανώτατη οδηγική συμπεριφορά και οικονομία καυσίμου».

Με το σχεδιαστικό concept του “Liquid Flow” design, συμπαγές αμάξωμα, ευρύχωρο εσωτερικό και αποδοτικά κινητήρια σύνολα –όλα σε ένα αμάξωμα νέας γενιάς– το Baleno προσφέρει στιλ, χρηστικότητα, οδηγικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Προσφέρει επίσης άνεση, ακόμα και στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με άνετους χώρους για τους επιβάτες τόσο στα εμπρός όσο και στα πίσω καθίσματα, καθώς και ένα γενναίο χώρο αποσκευών.

Οι πωλήσεις του Baleno θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη την άνοιξη του 2016.

Σημαντικά σημεία του νέου Baleno:

  • Πλατφόρμα νέας γενιάς, με αυξημένη ακαμψία και μειωμένο βάρος, που ευνοεί την οικονομία καυσίμου, την οδηγική συμπεριφορά και τη σταθερότητα, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας κύλισης.
  • Νέος turbo βενζινοκινητήρας 0 λίτρου BOOSTERJET με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, με υψηλή ροπή και υβριδικό σύστημα SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)*1 που συνδυάζεται με τον κινητήρα DUALJET 1.2 λίτρων. Αμφότεροι προσφέρουν εξαιρετική οικονομία καυσίμου, σε συνδυασμό πάντα με τον πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό hatchback που φτιάχτηκε ποτέ από τη Suzuki.
  • Σπορτίφ εικόνα, από ένα χαμηλό και πλατύ σύνολο, πρωτοποριακό εμπρός μέρος, γυάλινες επιφάνειες που κυκλώνουν το αμάξωμα, εκφραστικές πλαϊνές γραμμές, και συνεχόμενες επιφάνειες που εκφράζουν κομψότητα και δύναμη.
  • Καινοτόμα χαρακτηριστικά στο εσωτερικό, που περιλαμβάνουν εξελιγμένη έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών, active cruise control με περιοριστή ταχύτητας και ηχοσύστημα με δυνατότητα σύνδεσης με Smartphones, συμβατό με Apple CarPlay*2.
  • Άνετη φιλοξενία για πέντε άτομα, με γεναιόδωρους χώρους, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Ευρύχωρο και εύκολα διαμορφούμενο πορτμπαγκάζ που προσφέρει το μεγαλύτερο στην κατηγορία*3 χώρο αποσκευών.
  • Σύστημα Radar Brake Support (RBS)*2 και άλλα βοηθητικά συστήματα που εξασφαλίζουν ασφάλεια και σιγουριά.

*1Μόνο για αυτοκίνητα με τον κινητήρα 1.2 DUALJET. *2 Η διαθεσιμότητα εξαρτάται από την έκδοση. *3“Hatchback B-Κατηγορίας” όπως ορίζεται από τη Suzuki (hatchback αμάξωμα με μήκος από 3.700 mm-4.100 mm)

Σχεδίαση που «ρέει»

Το “Liquid Flow” design – που παραπέμπει στο γεμάτο ενέργεια και δυναμισμό, χαρακτήρα του μοντέλου – χαρακτηρίζει ολόκληρο το αμάξωμα, υποδηλώνοντας την παρουσία του μέσα από εκφραστικές γραμμές και καμπύλες επιφάνειες. Παράλληλα, η πλατιά και χαμηλή σιλουέτα βοηθά να υπογραμμιστεί η δυναμική και σπορ εμφάνιση.

Εξωτερικό

Κοιτώντας την εμπρός όψη, το αμάξωμα απλώνεται με χάρη αγκαλιάζοντας την καμπίνα, δημιουργώντας ένα χαμηλό και σπορτίφ, αλλά ταυτόχρονα κομψό προφίλ, που συμπληρώνεται από το φαρδύ προφυλακτήρα, την εμπρός μάσκα, τα χαρακτηριστικά LED φώτα θέσης και τις γυάλινες επιφάνειες, με τις μαύρες κολόνες οροφής, που κυκλώνουν το αμάξωμα. Από το πλάι, οι χαρακτηριστικές γραμμές που ξεκινούν από εμπρός σβήνουν απαλά προς τα πίσω, ενώ το κεκλιμένο προς τα εμπρός πίσω μέρος αφήνει να υπονοείται η αέναη κίνηση της ενέργειας.

Επιπλέον χαρακτηριστικά:

  • Προβολείς HID*, σχεδιασμένοι με εσωτερικό σε μαύρο και χρώμιο, που αποπνέουν δυναμισμό και στιβαρότητα, με φώτα θέσης τεχνολογίας LED*, που λειτουργούν επίσης και σαν φώτα ημέρας, με εσωτερικούς φακούς που δημιουργούν μια ομοιόμορφη δέσμη φωτός, δίνοντας την απαραίτητη high-tech αίσθηση.
  • Οι «προβολείς καθοδήγησης» εμπρός βοηθούν τον χρήστη να βρει το δρόμο του στο σκοτάδι μετά την αποχώρηση από το όχημα ή όταν ξεκλειδώνονται οι πόρτες με το τηλεκοντρόλ.
  • Ο συνδυασμός λαμπτήρων τεχνολογίας LED στα πίσω φανάρια, φανερώνει οπτικά την τεχνολογική εξέλιξη του μοντέλου, χάρη στους εσωτερικούς φακούς που προβάλλουν μια ομοιόμορφη δέσμη φωτός*.
  • Εννέα εξωτερικά χρώματα, ανάμεσά τους και το Premium Silver Metallic, που προβάλει τις καμπύλες γραμμές του αμαξώματος, και το Ray Blue Pearl Metallic, που αλλάζει από πράσινη έως και κόκκινη απόχρωση, ανάλογα με τον περιβάλλοντα φωτισμό.
  • Εξωτερικά πλαίσια παραθύρων φτιαγμένα από ιριδίζον ανοξείδωτο ατσάλι και χρωμιωμένες χειρολαβές θυρών που προσφέρουν ακόμα περισσότερη κομψότητα*.
  • Γυάλινες επιφάνειες που «αγκαλιάζουν» το αμάξωμα, με μαύρες εμπρός κολόνες οροφής και μαύρα πλαίσια παραθύρων* που ενισχύουν το σπορτίφ χαρακτήρα.
  • Μια λεπτή αεροτομή οροφής ενσωματωμένη στις χυτές γραμμές του αμαξώματος βοηθά στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης*.
  • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών* ή σιδερένιες ζάντες 15 ιντσών*, που έχουν σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε να κάνουν αντίθεση με τις χυτές γραμμές του αμαξώματος.

Εσωτερικό

Ο πίνακας οργάνων είναι φωτιζόμενος στα άκρα, δίνοντας την αίσθηση της ευρύτητας και χαρακτηρίζεται από τις καμπύλες γραμμές του. Οι ασημένιες λεπτομέρειες έρχονται σε αρμονική αντίθεση με το σκούρο χρώμα της καμπίνας και ο κοκκινωπός φωτισμός του ηχοσυστήματος, του κλιματισμού, της ένδειξης ταχύτητας και άλλων χειριστηρίων, υπογραμμίζουν τον κομψό σχεδιασμό της καμπίνας.

Εκτός από την κομψότητα όμως, είναι οι καινοτομίες του εσωτερικού που ενισχύουν την εργονομία και κατά συνέπεια την άνεση και ευκολία του οδηγού. Η μεγάλη, υψηλής ευκρίνειας, έγχρωμη LCD οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων απεικονίζει στοιχεία της απόδοσης και άλλες πληροφορίες, με γραφικά εύκολα στην ανάγνωση. Μερικές από τις πληροφορίες είναι ο μετρητής επιτάχυνσης – G-force κατά την οδήγηση, η απόδοση και η ροπή του κινητήρα, ο μετρητής επιτάχυνσης/πέδησης και η απεικόνιση της διακύμανσης της ενέργειας (για οχήματα με SHVS)*.

  • Το ηχοσύστημα με Smartphone Linkage Audio Display και οθόνη αφής 7 ιντσών έχει θύρα σύνδεσης USB και υποδοχή κάρτας μνήμης SD, ενώ απεικονίζει σε πραγματικό χρόνο την εικόνα πίσω από το αυτοκίνητο κατά την όπισθεν, μέσω μιας κάμερας οπισθοπορείας*. Μπορεί να συνδεθεί με iPhone μέσω καλωδίου USB και επιτρέπει τη χρήση των διαφόρων λειτουργιών του Apple CarPlay, όπως οι χάρτες, το τηλέφωνο και τα μηνύματα, η μουσική σας, καθώς και τα Podcast και Audiobook, και όλες τις εφαρμογές τρίτων που είναι συμβατές με Apple CarPlay. Μπορεί επίσης να συνδεθεί με Smartphones μέσω MirrorLink.
  • Η μοναδικού σχεδιασμού κοίλη οθόνη υψηλής αντίθεσης LCD κάνει το αυτόματο σύστημα κλιματισμού να ξεχωρίζει*.
  • Το σύστημα adaptive cruise control λαμβάνει πληροφορίες από ένα ραντάρ που χρησιμοποιεί μικροκύματα για να παρακολουθεί την ταχύτητα του προπορευμένου οχήματος. Έτσι, το σύστημα είναι σε θέση να επιταχύνει ή να επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο, προκειμένου να διατηρήσει μεγάλη, μεσαία ή μικρή απόσταση από οποιοδήποτε όχημα βρίσκεται ακριβώς μπροστά, ανάλογα με την επιλογή του οδηγού. Διαθέτει επίσης περιοριστή ταχύτητας που αποτρέπει το αυτοκίνητο από το να ξεπεράσει τη μέγιστη ταχύτητα που έχει ορίσει ο οδηγός, ανεξάρτητα από το πόσο είναι πατημένο το πεντάλ του γκαζιού.

*Η διαθεσιμότητα εξαρτάται από την έκδοση.

Υψηλή τεχνολογία που ενισχύει την απόδοση

Το νέο Baleno χαρακτηρίζουν τρεις νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται ώστε να επιτυγχάνεται άριστη οδηγική συμπεριφορά και μεγάλη οικονομία καυσίμου: η νέας γενιάς πλατφόρμα αμαξώματος, ο νέος βενζινοκινητήρας turbo BOOSTERJET με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και το υβριδικό σύστημα SHVS.

Πλατφόρμα νέας γενιάς

Η νέα πλατφόρμα αμαξώματος αναπτύχθηκε από τη Suzuki με τη ριζική επανεξέταση των βασικών δομών του πατώματος του αυτοκινήτου, στην αναζήτηση της επίτευξης χαμηλότερου βάρους και τη θεμελιώδη βελτίωση της απόδοσης του οχήματος. Σε σύγκριση με τα πατώματα που χρησιμοποιούνται σήμερα στα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, η ακαμψία του αμαξώματος είναι αυξημένη κατά περίπου 10%, ενώ το συνολικό βάρος του οχήματος έχει μειωθεί κατά περίπου 15%. Επιπλέον, αποσκοπώντας στη βελτιστοποίηση ολόκληρου του αυτοκινήτου, περιλαμβανομένων των εξαρτημάτων που τοποθετούνται πάνω στην πλατφόρμα, η Suzuki κατάφερε να μειώσει σημαντικά τον θόρυβο στην καμπίνα, και παράλληλα να βελτιώσει την ποιότητα κύλισης.

All-New Baleno_10_dyn

Νέος turbo βενζινοκινητήρας 1.0 BOOSTERJET με άμεσο ψεκασμό

Ο κινητήρας 1.0 BOOSTERJET είναι ένας καινούργιος turbo βενζινοκινητήρας με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, ο οποίος προσφέρει στον οδηγό συναρπαστική εμπειρία οδήγησης ενώ παράλληλα επιτυγχάνει οικονομία καυσίμου.

Χάρη στον έλεγχο της βαλβίδας εκτόνωσης πίεσης turbo (wastegate), η οποία κλείνει για να δημιουργήσει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης κατά τη λειτουργία σε υψηλό φορτίο και παραμένει ανοιχτή κάτω από κανονικές συνθήκες οδήγησης, ο BOOSTERJET μειώνει τις απώλειες, πετυχαίνοντας έτσι εξαιρετική επίδοση, τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία καυσίμου.

Ο κινητήρας 1.0 BOOSTERJET που χρησιμοποιείται στο νέο Baleno έχει μέγιστη απόδοση 110 PS και μέγιστη ροπή 170 Nm.

Το Baleno διατίθεται επίσης με τον νέο 1.2 DUALJET, έναν βενζινοκινητήρα με δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο ο οποίος παρέχει βελτιωμένη θερμική απόδοση, και επιτυγχάνει εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την οικονομία καυσίμου.

Όσον αφορά στη μετάδοση, ο 1.0 BOOSTERJET συνδυάζεται με ένα ιδανικά κλιμακωμένο χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, που διαθέτει ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα επιλογής ταχυτήτων, το οποίο μειώνει τις απώλειες λόγω τριβών και βελτιώνει την ποιότητα των αλλαγών ταχυτήτων. Εναλλακτικά, υπάρχει και ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που επιτρέπει υψηλή απόδοση στις χαμηλές στροφές και ιδανική οικονομία στις υψηλές ταχύτητες. Ο 1.2 DUALJET συνδυάζεται είτε με το 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με ένα κιβώτιο CVT.

Η ανάρτηση σχεδιάστηκε για άμεση ανταπόκριση στο χειρισμό, με γόνατα MacPherson και ελικοειδή ελατήρα εμπρός και έναν ημιάκαμπτο άξονα με ελικοειδή ελατήρια πίσω. Τα ελαστικά με μειωμένη τριβή κύλισης βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου χωρίς να θυσιάζουν τη σταθερότητα, την άνεση και την απόδοση πέδησης.

Χάρη στις ενδελεχείς ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια πολλαπλών δοκιμών στους δρόμους της Ευρώπης, το Baleno προσφέρει μια οδηγική εμπειρία αντάξια της συνεχούς αναζήτησης της Suzuki για την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη σβέλτη απόδοση και την εξευγενισμένη ποιότητα κύλισης.

Νέο υβριδικό σύστημα (SHVS)*1

Το SHVS είναι ένα μερικώς υβριδικό σύστημα που δημιούργησε η Suzuki, το οποίο χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) για την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα, κάτι το οποίο είναι πιο αποδοτικό από τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στα συμβατικά δυναμό.

Χρησιμοποιώντας την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται μέσω της πέδησης, η λειτουργία της ηλεκτρογεννήτριας ISG, βελτιώνει την οικονομία καυσίμου υποστηρίζοντας μερικώς τον βενζινοκινητήρα, αναπληρώνοντας το επιπλέον καύσιμο που απαιτείται σε περιπτώσεις υψηλών καταναλώσεων ενέργειας, όπως η εκκίνηση από στάση και η επιτάχυνση. Επιπλέον, επιτρέπει την ομαλή και ήσυχη επανεκκίνηση του κινητήρα μετά από μια αυτόματη διακοπή, χάρη στη χρήση του ISG belt-drive κατά την εκκίνηση αντί για μια συμβατική μίζα.

Επιπρόσθετα, το SHVS χρησιμοποιεί μια συμπαγή, ταχείας φόρτισης μπαταρία ιόντων λιθίου, επιτρέποντας έτσι τη συχνή υποβοήθηση του κινητήρα. Στο Baleno, το σύστημα αποσκοπεί στο να μειώσει τις εκπομπές ρύπων του οχήματος με στόχο εκπομπές ρύπων CO2 της τάξης των 93g/km*2.

*1Μόνο για αυτοκίνητα με τον κινητήρα 1.2 DUALJET. *2Ελεγχόμενη τιμή για αυτοκίνητα με SHVS.

Έξυπνο σύνολο

Η μεγάλη δυσκολία που έγκειται πάντα στην επίτευξη κομψού σχεδιασμού και παράλληλα ευρύχωρου εσωτερικού, στην περίπτωση του Baleno ξεπεράστηκε με μεγάλη επιτυχία χάρη στις διαδοχικές αναθεωρήσεις του σχεδιασμού ακόμα και σε λεπτομέρεια χιλιοστού. Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο, το οποίο όχι απλά πετυχαίνει μέγιστη ευρυχωρία, αλλά προσφέρει το μεγαλύτερο στην κατηγορία χώρο αποσκευών. Ένα βασικό σημείο κλειδί στην επίτευξη αυτού του στόχου, εντός των ορίων ενός αμαξώματος με μήκος κάτω των τεσσάρων μέτρων, είναι η νέας γενιάς πλατφόρμα που επιτρέπει την αποδοτική χρήση του διαθέσιμου χώρου, σε συνδυασμό με έναν πιο συμπαγή κινητήρα με τοποθέτηση τέτοια, που ελευθερώνει ακόμα περισσότερο εσωτερικό χώρο.

Θέσεις επιβατών

Τα εμπρός καθίσματα προσφέρουν επαρκή χώρο για τους ώμους των επιβατών, χάρη στη μεγάλη απόσταση ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού. Αμφότερα διαθέτουν βελτιωμένο σχήμα, εσωτερικά ελατήρια προσανατολισμένα στην άνεση και υλικά υψηλής ελατότητας για δύναμη και χαμηλό βάρος.

Τα πίσω καθίσματα προσφέρουν άπλετο χώρο για τα γόνατα, χάρη στην απόσταση των 805 mm από τα εμπρός. Μπορούν εύκολα να διπλωθούν με μία και μόνο κίνηση και να τοποθετηθούν σε διάφορες πλήρως ή μερικώς αναδιπλωμένες θέσεις, με τρία ξεχωριστά αφαιρούμενα προσκέφαλα. Επίσης, η είσοδος και η έξοδος στο πίσω μέρος διευκολύνεται από τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών.

Χώρος αποσκευών

Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 355 λίτρα, γεγονός που τον καθιστά το μεγαλύτερο ανάμεσα σε όλα τα hatchback μοντέλα της Κατηγορίας Β*. Για να διευκολυνθεί η φόρτωση μακριών ή φαρδιών αντικειμένων, το σχήμα των θόλων της ανάρτησης είναι έτσι σχεδιασμένο, ώστε να ελευθερώνεται χώρος και στις δύο πλευρές του πορτμπαγκάζ.

Η πολυμορφικότητα είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο του χώρου αποσκευών. Ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να μεγαλώσει αναδιπλώνοντας τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, σύροντας τα καθίσματα εμπρός και χρησιμοποιώντας το δάπεδο του χώρου αποσκευών είτε στη χαμηλή, είτε στην ψηλότερη θέση του.

*Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Suzuki στα hatchback Κατηγορίας B, όπως αυτά ορίστηκαν από τη Suzuki (μήκος αμαξώματος 3.700 mm-4.100 mm) και μετρήθηκαν με την μέθοδο VDA του German Association of the Automotive Industry.

Ασφάλεια και σιγουριά

Η εξαιρετική επίδοση του Baleno στην ασφάλεια, την υποστήριξη του οδηγού και την αποφυγή τραυματισμών σε περίπτωση ατυχήματος, στηρίζεται από μια σειρά τεχνολογίες ασφάλειας, η βασικότερη από τις οποίες είναι το Radar Brake Support*1 (RBS). Με το RBS, όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μεγαλύτερη των 5 km/h,  το χιλιοστομετρικό ραντάρ εντοπίζει κάθε όχημα που ενδέχεται να βρίσκεται ευθεία μπροστά του. Σε περίπτωση υπολογισμού πιθανής σύγκρουσης, και ανάλογα με την περίσταση, το αυτοκίνητο 1) ειδοποιεί τον οδηγό, 2) αυξάνει τη δύναμη πέδησης ή 3) αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα.

Άλλα συστήματα ασφάλειας περιλαμβάνουν το ESP®*2, έξι SRS αερόσακους και ένα απορροφητικό αμάξωμα σε περίπτωση σύγκρουσης. Πλειάδα στοιχείων έχουν επίσης σχεδιαστεί με τρόπο τέτοιο ώστε να μειώνουν την πιθανότητα τραυματισμού των πεζών σε περίπτωση επαφής του οχήματος με άνθρωπο.

*1Η διαθεσιμότητα εξαρτάται από την έκδοση. *2ESP είναι σήμα κατατεθέν της Daimler AG.

Βασικές διαστάσεις

Μήκος: 3.995 mm, Πλάτος: 1.745 mm, Ύψος: 1.470 mm (1.460 mm με SHVS), Μεταξόνιο: 2.520 mm, Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 120 mm (110 mm με SHVS), Μεταξόνιο εμπρός/πίσω: 1.520 mm με ελαστικά 185/55R16 (1.530 mm με ελαστικά 175/65R15).

All-New Baleno_01_int

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.