F1: Η στρατηγική των ελαστικών στη Βραζιλία
O οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg κέρδισε το Βραζιλιάνικο Grand Prix ακολουθώντας στρατηγική τριών πιτ. Εκκίνησε με τη μαλακή γόμα P Zero Yellow και έβαλε τη μέση P Zero White στις 3 αλλαγές που έκανε. Ο Rosberg μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον έτερο οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton – που είχε παρόμοια στρατηγική – από την αρχή ως το τέλος. Ο Γερμανός διατήρησε το προβάδισμα από το σβήσιμο των φώτων μέχρι την καρό σημαία χωρίς να χάσει την πρωτοπορία καθόλου. Η θερμοκρασία οδοστρώματος παρέμεινε υψηλή μολονότι ήταν πιο χαμηλά από τους 50 βαθμούς Κελσίου που καταγράψαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Επίσης τελικά δεν έβρεξε παρά τη σχετική απειλή στον ουρανό. Η θερμοκρασία οδοστρώματος έπεφτε σταδιακά κατά τη διάρκεια του αγώνα μέχρι τους 35 βαθμούς Κελσίου αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μειωμένη φθορά και θερμική καταπόνηση των ελαστικών στα τελευταία μέρη.
Οι τρεις πρώτοι χρησιμοποίησαν στρατηγική 3 αλλαγών με διαφορετικές τακτικές όμως. Απ’ όλους όσοι επέλεξαν στρατηγική 2 πιτ στοπ πιο ψηλά στην 4η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός τερμάτισε πίσω από τον έτερο οδηγό της Ferrari, Sebastian Vettel που ανέβηκε στο βάθρο.
Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα εκτός από τον Carlos Sainz της Toro Rosso και τον Pastor Maldonado της Lotus. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα συμπλήρωσε μεγάλη απόσταση με τη μέση γόμα ενώ ο Nico Hulkenberg στο τέλος του αγώνα έκανε ακόμη μεγαλύτερη με την ίδια γόμα. Αυτό δείχνει τις διαφορετικές προσεγγίσεις στρατηγικής που υπήρχαν στον αγώνα. Ο Daniel Ricciardo της Red Bull επίσης υιοθέτησε μια εναλλακτική στρατηγική που τον βοήθησε να κερδίσει επτά θέσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα αλλάζοντας από μαλακή σε μέση γόμα στο 2ο γύρο.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Η στρατηγική ήταν όπως πάντα ένα κομβικό στοιχείο στην εξέλιξη του Βραζιλιάνικου Grand Prix που χαρακτηρίστηκε από ζεστές συνθήκες αλλά με μεγάλη αστάθεια. Η διαχείριση ελαστικών που έκανε ο Rosberg καθόλη τη διάρκεια του τριημέρου αποδείχτηκε καθοριστικός παράγοντας για τη νίκη του, την οποία αξίζει φυσικά. Υπήρξε ένας αριθμός οδηγών που επιχείρησε στρατηγική δυο αλλαγών. Είδαμε μερικούς οδηγούς να διανύουν μεγάλες αποστάσεις με τη μέση γόμα και αυτό να τους βοηθά να κερδίσουν θέσεις».
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Μέση | Μαλακή | |
Πρώτος | Ham 1:14.832 | Vet 1:15.614 |
Δεύτερος | Ros 1:14.957 | Gro 1:15.739 |
Τρίτος | Vet 1:15.046 | Eri 1:21.789 |
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Mαλακή Alonso, Button (20 γύροι)
Μέση Hulkenberg: (35 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε πως η στρατηγική δυο αλλαγών θα ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 71 γύρων: Εκκίνηση με μαλακή γόμα και μέση γόμα στον 17ο γύρο και στον 44ο γύρο. Ο Rosberg και ο Hamilton ακολούθησαν στρατηγική 3 αλλαγών μαλακή/μέση/μέση/μέση γόμα. Ο Rosberg άλλαξε ελαστικά στους γύρους 14,34 και 49. Ο Hamilton που είχε πανομοιότυπη στρατηγική σταματούσε ένα γύρο μετά τον teammate του σε κάθε περίπτωση.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Νο | Οδηγός | Εκκίνηση | Pit 1 | Pit 2 | Pit 3 |
6 | ROS | Su | Mn (13) | Mn (33) | Mn (48) |
44 | HAM | Su | Mn (14) | Mn (34) | Mn (49) |
5 | VET | Su | Mn (13) | Su (32) | Mn (47) |
7 | RAI | Su | Mn (12) | Mn (46) | |
77 | BOT | Su | Mn (11) | Mu (41) | |
27 | HUL | Su | Mn (9) | Mn (35) | |
26 | KVY | Su | Mn (10) | Mn (39) | |
19 | MAS | Su | Mn (10) | Mu (38) | Mu (55) |
8 | GRO | Sn | Mn (10) | Mn (35) | Su (54) |
33 | VES | Su | Mn (11) | Mn (34) | Su (53) |
13 | MAL | Mn | Sn (25) | Mn (44) | |
3 | RIC | Su | Mn (3) | Mn (28) | Su (52) |
11 | PER | Sn | Mn (10) | Mn (33) | Su (51) |
12 | NAS | Sn | Mn (14) | Mn (39) | |
22 | BUT | Sn | Mn (12) | Sn (31) | Su (51) |
14 | ALO | Sn | Mn (13) | Sn (32) | Su (52) |
9 | ERI | Sn | Mn (12) | Mn (32) | Su (53) |
28 | STE | Sn | Mn (15) | Mn (40) | |
53 | RSI | Sn | Mn (14) | Mn (41) | |
55 | SAI | Mn |
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα
S = Μαλακή γόμα
M = Μέση γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα
Η τελευταία στήλη περιέχει το συνολικό αριθμό pit stop