Εξαγορά της HERE από Audi, BMW, Daimler (upd)
Οι AUDI AG, BMW Group και Daimler AG ολοκλήρωσαν με επιτυχία την εξαγορά της εταιρείας ψηφιακής χαρτογράφησης και υπηρεσιών βάσει γεωγραφικής θέσης HERE της Nokia. Οι τρεις εταίροι έχουν ίσο μερίδιο ο καθένας στη HERE. Όλες οι αρμόδιες αντιμονοπωλιακές αρχές ενέκριναν τη συναλλαγή.
Μια συμφωνία αξίας 2.8 δισεκατομμυρίων έκλεισαν λοιπόν οι 3 Γερμανικές Audi, BMW και Daimler με την Nokia για την χρήση των χαρτών HERE. Η συμφωνία έκλεισε πολύ πιο νωρίς από ότι αναμενόταν και μπορεί να προχωρήσει άμεσα. Στα αρχικά σχέδια και οι δύο μεριές έλπιζαν να τα «βρουν» το πρώτο τρίμηνο το 2016.
Ευφυείς χάρτες σε πραγματικό χρόνο, υπηρεσίες βάσει γεωγραφικής θέσης και εκτενώς αυτοματοποιημένη οδήγηση: το μέλλον της αυτοκίνησης βασίζεται σε έναν ψηφιοποιημένο κόσμο – ένα κόσμο προσβάσιμο μέσω των προϊόντων και υπηρεσιών της HERE. Προηγμένοι χάρτες και μία νέα αντίληψη υπηρεσιών βασισμένων στη γεωγραφική θέση αποτελούν τη βάση από όπου η HERE θα συνεχίσει την επιτυχημένη της πορεία ανάπτυξης – σαν μία ανοιχτή, ανεξάρτητη εταιρία που δημιουργεί αξία. Με αυτό τον τρόπο ωφελούνται πολλές εκατοντάδες πελάτες της HERE από πολλαπλές βιομηχανίες.
Οι AUDI AG, BMW Group και Daimler AG θα στηρίξουν σθεναρά αυτή την ανάπτυξη σαν νέοι μέτοχοι της HERE. Οι τρεις premium κατασκευαστές ολοκλήρωσαν με επιτυχία την εξαγορά της HERE, εταιρείας χαρτογράφησης και υπηρεσιών βάσει γεωγραφικής θέσης της Nokia, στις 4 Δεκεμβρίου, 2015 έχοντας λάβει την έγκριση όλων των αρμόδιων αρχών. Η νέα δομή μετόχων και διακυβέρνησης είναι σχεδιασμένη για τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας της HERE και την ομαλή συνέχιση των καθημερινών δραστηριοτήτων της.
Η πλατφόρμα εντοπισμού θέσης της HERE θα προσφέρει χάρτες υψηλής ακρίβειας σε συνδυασμό με πληροφορίες θέσης σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας στους πελάτες μία λεπτομερή απεικόνιση της πραγματικότητας. Αυτό επιτυγχάνεται με την κορυφαία τεχνολογία χαρτογράφησης της HERE σε συνδυασμό με αναρίθμητες πηγές δεδομένων όπως αυτοκίνητα, κινητά τηλέφωνα, τομέας μεταφορών / logistics και υποδομή.
Ενώ η HERE αυτή τη στιγμή τροφοδοτεί τους χάρτες της με δεδομένα από 80.000 και πλέον πηγές και εκατομμύρια σημεία συλλογής δεδομένων καθημερινά, η εταιρία εμπλέκεται ενεργά στη διασύνδεση εκατομμυρίων οχημάτων και των αισθητήρων τους που παράγουν πληροφορίες για το περιβάλλον του αυτοκινήτου. Όσο περισσότερα δεδομένα προστίθενται στην πλατφόρμα HERE, τόσο καλύτεροι οι χάρτες, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της. Αυτό μεταφράζεται σε τεράστιο πλεονέκτημα για όλους τους πελάτες με περισσότερη άνεση στο ταξίδι, ασφαλέστερους δρόμους για όλους, αλλά και λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση και ρύπανση στις αστικές περιοχές.
Η HERE που προστατεύεται σαν μία ανεξάρτητη και ανοιχτή εταιρία, δημιουργεί νέες επιλογές για επιτάχυνση αυτών των προσπαθειών με πελάτες που προσφέρουν στην εταιρία τεράστιες ποσότητες ανώνυμων δεδομένων. Αυτή τη στιγμή τα δύο εκατομμύρια και πλέον συνδεδεμένα οχήματα των AUDI AG, BMW Group και Daimler AG που μπορούν να συλλέγουν προηγμένα, υψηλής ποιότητας δεδομένα βάσει γεωγραφικής θέσης προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη της πλατφόρμας της HERE. Προκειμένου η HERE να βελτιώσει περαιτέρω την πλατφόρμα εντοπισμού θέσης και τα σχετικά προϊόντα, αλλά και να δημιουργήσει νέες υπηρεσίες για όλους τους πελάτες, οι τρεις εταιρείες μαζί με τη HERE αξιολογούν τα οφέλη της παροχής δεδομένων αισθητήρων από τους στόλους τους στη HERE. Όλοι οι πελάτες – του χώρου του αυτοκινήτου, επιχειρήσεων και απλοί καταναλωτές – καλούνται να συνεργαστούν και να επωφεληθούν, καθώς ένα τέτοιο βήμα μπορεί να κάνει τη HERE ακόμα πιο ελκυστική για πελάτες και πρόσθετους επενδυτές.
Η HERE ήδη παίζει κομβικό ρόλο στην εξέλιξη της εξαιρετικά αυτοματοποιημένης οδήγησης αφού οι υψηλής ακρίβειας ενημερωμένοι χάρτες είναι απαραίτητοι για τη μελλοντική επιτυχία ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων σε αυτό τον τομέα. Στη δημιουργία τέτοιων χαρτών η HERE είναι πρωτοπόρος. Τέσσερα στα πέντε νέα οχήματα που πωλούνται σε Ευρώπη και Β. Αμερική με ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης έχουν προηγμένους ψηφιακούς χάρτες της HERE. Στο μέλλον, οι χάρτες θα επιτρέπουν στα οχήματα να βλέπουν ‘μετά τις στροφές’ ώστε να είναι σε θέση να προβλέπουν κάποιον επικείμενο κίνδυνο, να προετοιμάζουν και να προσαρμόζουν οδηγικές στρατηγικές έτσι ώστε να αυξάνεται η εμπιστοσύνη του οδηγού.
«Κανείς δεν αντιλαμβάνεται τις δυνατότητες των ψηφιακών χαρτών καλύτερα από την ομάδα της HERE με τους 6.500 εργαζομένους της σε όλο τον κόσμο. Επομένως, οι μέτοχοι θα δώσουν στη HERE απόλυτη πρωτοβουλία στην επιτάχυνση της στρατηγικής ανάπτυξης», δήλωσε ο ΚαθηγητήςRupert Stadler, Πρόεδρος Δ.Σ. της AUDI AG . «Η HERE έχει επανειλημμένα επαναπροσδιορίσει το θέμα των χαρτών τα 30 τελευταία χρόνια. Θεωρούμε ότι θα παραμείνει πρωτοπόρος της βιομηχανίας στην επόμενη φάση καινοτομίας, δημιουργώντας πρόσθετη αξία».
«Ο συνδυασμός αυτής της κορυφαίας τεχνολογίας χαρτών με δεδομένα από οχήματα, συσκευές και υποδομές θα προσφέρει στη HERE και τους πελάτες της σαφές πλεονέκτημα στην ανάπτυξη μελλοντικών υπηρεσιών αυτοκίνησης», σχολίασε ο Klaus Fröhlich, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW AG ,Development . «Καθώς περισσότεροι εταίροι και πελάτες θα προσχωρήσουν σε αυτό το μοντέλο, η HERE θα μπορεί να προσφέρει ακόμα καλύτερους, πιο ενημερωμένους χάρτες και μία ακριβή αναπαράσταση του κόσμου της αυτοκίνησης σε πραγματικό χρόνο».
«Πελάτες από τη βιομηχανία του αυτοκινήτου δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την εκτενώς αυτοματοποιημένη οδήγηση. Αλλά η HERE είναι κάτι πολύ περισσότερο από ηγέτης της αγοράς ψηφιακών χαρτών», εξηγεί ο Καθηγητής Dr. Thomas Weber, Μέλος Δ.Σ. της Daimler AG, Υπεύθυνος του Group Research & Mercedes-Benz Cars Development. «Με το υψηλό επίπεδο καινοτομίας και κατάρτισης των υπαλλήλων της, η εταιρία έχει τη δυνατότητα να γίνει κορυφαίος πάροχος τεχνολογίας για υπηρεσίες εντοπισμού θέσης σε πραγματικό χρόνο στον ψηφιοποιημένο κόσμο της αυτοκίνησης».
Για το σκοπό αυτό, η HERE θα βασιστεί στις υπάρχουσες δυνατότητες και θα προσθέσει ακόμα περισσότερες. Η HERE στοχεύει να ενισχύσει την πρωτοκαθεδρία της στην αγορά του αυτοκινήτου και να επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε καταναλωτές και επιχειρήσεις – μέσω οργανικής ανάπτυξης όπως στρατηγικές συνεργασίες και εξαγορές. Στόχος της HERE είναι η δημιουργία μιας παγκοσμίως κορυφαίας πλατφόρμας εντοπισμού θέσης που θα συνδυάζει δεδομένα για κάθε μέσο μετακίνησης και τις διεπαφές ανάμεσα στην καθημερινή ζωή και τον κόσμο των ψηφιακών χαρτών.
Αυτή η μακροπρόθεσμη στρατηγική διασφαλίζεται από ένα νέο σχήμα διοίκησης, προστατευμένο από ένα εποπτικό συμβούλιο που θα αποτελείται από εκπροσώπους των νέων ιδιοκτητών και ανεξάρτητων αναγνωρισμένων στελεχών της βιομηχανίας. Οι AUDI AG, BMW Group και Daimler AG δεν αποκτούν κοινό έλεγχο της HERE και υπάρχει σαφής διαχωρισμός μεταξύ των ρόλων τους σαν πελάτες, προμηθευτές και επενδυτές. Επιπλέον, η HERE θα παραμείνει ανοιχτή σε όλους τους πελάτες αλλά και σε άλλους επενδυτές οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν μια ευρύτερη μετοχική δομή. Όλα αυτά εξασφαλίζουν τη σαφή δέσμευση της HERE στην ευθύτητα και την ανεξαρτησία. Μετά το επιτυχημένο κλείσιμο αυτής της επένδυσης, οι τρεις premium κατασκευαστές εξέφρασαν ιδιαίτερες ευχαριστίες στην Celsius Capital και τον Διευθυντή της Carlos Bhola για την υποστήριξή της από την πρώτη στιγμή και την επίτευξη μιας επιτυχημένης επένδυσης.