F1: Ώρα για Μονακό!
Η πολύ μαλακή γόμα Pirelli P Zero Red (κόκκινο χρώμα) κάνει ντεμπούτο για το 2014 στο Μονακό σε συνδυασμό με τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) που την έχουμε δει ήδη φέτος σε τρεις από τους πέντε αγώνες ως τώρα. Η διαδρομή του Μονακό είναι η πιο αργή της χρονιάς σε μέση ωριαία ταχύτητα ενώ έχει και τις πιο αργές στροφές της σεζόν. Τα μονοθέσια στηρίζονται σχεδόν εξ’ ολοκλήρου στη μηχανική πρόσφυση που παράγεται αποκλειστικά από τα ελαστικά και ελάχιστα στην αεροδυναμική πρόσφυση. Είναι καθοριστικό πόσο γρήγορα φτάνει το ελαστικό σε θερμοκρασία λειτουργίας ώστε οι γόμες να προσδίδουν το μέγιστο κράτημα όσο πιο γρήγορα γίνεται. Η γλιστερή επιφάνεια των δρόμων και όσα τη συνοδεύουν, από λευκές γραμμές μέχρι καπάκια υπονόμων και ανομοιομορφίες μεγαλώνουν την πρόκληση για τα ελαστικά. Φέτος μέρος της πίστας έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο, πρόκειται για το κομμάτι μετά την έξοδο του τούνελ.
Paul Hembery , αγωνιστικός διευθυντής Pirelli : “Προφανώς το Μονακό είναι ένας αγώνας επίδειξης για όλους όσοι εμπλέκονται στη F 1. Η ατμόσφαιρα είναι μοναδική και η πρόκληση ξεχωριστή, δεν απαντάται πουθενά αλλού. Τα πολύ μαλακά ελαστικά θα κάνουν ντεμπούτο στο Μονακό. Όπως όλα τα σλικ ελαστικά του 2014 έτσι και αυτά είναι σχεδιασμένα ώστε να βελτιωθεί η αντοχή τους. Η φθορά και η πτώση στην απόδοση βρίσκονται πάντα σε πολύ χαμηλά επίπεδα στο Μονακό οπότε είναι πιθανό να ολοκληρωθεί ο αγώνας μόνο μ’ ένα pit stop . Παραταύτα αυτός δεν είναι πάντοτε ο πιο γρήγορος τρόπος γι’ αυτό η στρατηγική θα παίξει όπως συνήθως σημαντικό ρόλο, ειδικά γιατί στο Μονακό είναι πολύ δύσκολο να προσπεράσει κανείς. Αυτό καθιστά πολύ πιο σημαντικές τις κατατακτήριες δοκιμές. Οποιαδήποτε στρατηγική πρέπει να είναι ευέλικτη καθότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα για εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας σε αυτή τη στενή διαδρομή. Κλειδί της επιτυχίας είναι να διαβάσεις την εξέλιξη του αγώνα και να είσαι έτοιμος να εκμεταλλευτείς τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν”.
Jean Alesi , σύμβουλος Pirelli : “Έχω αγωνιστεί στο Μόντε Κάρλο 12 φορές και καταλαβαίνω πολύ καλά πόσο μεγάλη διαφορά μπορεί να κάνει ο οδηγός σ’ αυτή τη διαδρομή. Θα θυμάμαι πάντα τον πρώτο μου αγώνα εκεί το 1990, με την Tyrrell Ford που φορούσε ελαστικά Pirelli . Τα ελαστικά μου επέτρεψαν να διατηρήσω έναν καλό ρυθμό και να τερματίσω 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Ayrton Senna που κέρδισε στον αγώνα. Την επόμενη χρονιά ξαναβρέθηκα στο βάθρο ήμουν 3ος με τη Ferrari , πίσω από το Senna και το Nigel Mansell . Το Μονακό ως διαδρομή επιβραβεύει το καλό σετάρισμα του μονοθεσίου και οριοθετεί αντί να αναδεικνύει την ισχύ του κινητήρα. Χρησιμοποιείς όσο το δυνατόν περισσότερη κάθετη δύναμη για να πατάς καλύτερα στις στροφές που αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής των 3.3 km . Τα ελαστικά είναι προφανώς πολύ σημαντικά και η εμφάνιση των πολύ μαλακών ελαστικών θα δώσει τη δυνατότητα στα μονοθέσια να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους. Το κράτημα στη διαδρομή βελτιώνεται πολύ, την Πέμπτη το οδόστρωμα είναι βρώμικο και πρέπει να περιμένεις ωσότου στρωθεί με γόμα η διαδρομή το Σάββατο προτού οι χρόνοι αρχίσουν να καλυτερεύουν. Η στρατηγική θα έχει ενδιαφέρον, εκτιμώ πως ένα σετ απάτητης πολύ μαλακής γόμας θα κάνει σημαντική διαφορά στο τέλος του αγώνα”.
Η διαδρομή υπό το πρίσμα των ελαστικών:
Το Μονακό έχει μοναδική διαμόρφωση με τις ελεύθερες δοκιμές να διεξάγονται την Πέμπτη και να μην υπάρχει δράση για τη F 1, ξανά έως το Σάββατο ενώ την Παρασκευή το απόγευμα οι δρόμοι είναι ανοιχτοί στ ην κυκλοφορία. Αυτό επηρεάζει τη συνήθη βελτίωση της διαδρομής όσον αφορά στο κράτημα, καθώς η γόμα που στρώνεται την Πέμπτη εξαφανίζεται λόγω της ελεύθερης κυκλοφορίας αυτοκινήτων την Παρασκευή. Επιπλέον προστίθενται ακαθαρσίες και θραύσματα στο οδόστρωμα. Χαρακτηριστικό πρόβλημα στο Μονακό στην έξοδο των αργών στροφών είναι το σπινάρισμα. Αυτός ο κίνδυνος είναι αυξημένος φέτος λόγω της μεγαλύτερης ροπής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων οπότε η προστασία των ελαστικών και η αποφυγή του σπιναρίσματος θα είναι ακόμη πιο σημαντικά.
Με τη μηχανική πρόσφυση να είναι πολύ πιο σημαντική από την αεροδυναμικά παραγόμενη πρόσφυση σ’ αυτή τη διαδρομή, το να φέρεις γρήγορα τα ελαστικά στο ιδανικό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και να τα διατηρήσεις εκεί είναι καθοριστικό. Το σταθερό και απέριττο στυλ οδήγησης και η σωστή προθέρμανση είναι κρίσιμα για να το πετύχεις αυτό. Η πολύ μαλακή γόμα είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε πιο χαμηλό θερμοκρασιακό εύρος έτσι πετυχαίνει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος. Αντίθετα η μαλακή γόμα είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε πιο υψηλό θερμοκρασιακό εύρος και ταιριάζει καλύτερη σε πιο υψηλές θερμοκρασίες οδοστρώματος και σε πιο επίπονες συνθήκες. Ο καιρός στο Μονακό είναι ευμετάβλητος. Ο συγκεκριμένος αγώνας σπάνια κερδίζεται από κάποιον που εκκινεί πίσω από την πρώτη σειρά, έτσι έχουν μεγάλη σημασία οι κατατακτήριες δοκιμές. Παραταύτα ακόμη και τα πιο γρήγορα μονοθέσια μπορεί να μπλέξουν στο κυκλοφοριακό λόγω της στενής διαμόρφωσης, το να βρεις καθαρό δρόμο μπροστά σου στις δοκιμές είναι τόσο καθοριστικό όσο και το να έχεις τον απόλυτο ρυθμό.
Ο Nico Rosberg κέρδισε πέρυσι για λογαριασμό της Mercedes εκκινώντας από την πρώτη θέση. Πήρε τη νίκη με στρατηγική δυο pit stop ( supersoft , soft , supersoft ). O ρυθμός του αγώνα επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές, αυτό έδωσε τη δυνατότητα σε κάποιους οδηγούς να κάνουν pit stop χωρίς χρονική επιβάρυνση.
Στο περιοδικό P Zero :
Το ολοκαίνουργιο περιοδικό P Zero είναι μια φετινή καινοτομία της Pirelli που περιέχει δεδομένα για το Grand Prix του Μονακό, το Πριγκιπάτο και ότι άλλο συμβαίνει στον κόσμο της Pirelli και αφορά στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον. Αυτό το νέο δυναμικό ηλεκτρονικό περιοδικό που περιέχει βίντεο και άλλα διαδραστικά θέματα ενημερώνεται συνεχώς κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου> Μπορείτε να έχετε πρόσβαση σ’ αυτό διαμέσου: http :// magazine . pzero . com