Η Mitsubishi στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης
Η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) θα παρουσιάσει σε πρεμιέρα το MITSUBISHI eX Concept στην 86η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το MITSUBISHI eX Concept που πραγματοποιεί το Ευρωπαϊκό πρεμιέρα έχει τη μορφή ενός συμπαγούς SUV με την επόμενη γενιά του συστήματος EV το οποίο προσφέρει αυτονομία 400 km. Το πρωτότυπο ενσαρκώνει τη φιλοσοφία της MMC Driving Beyond – Another Step Forward with SUVs and Electric Power (Η Εξέλιξη Συνεχίζεται – Ένα Ακόμα Βήμα Προόδου με τα SUV και την Ηλεκτροκίνηση).
Στο περίπτερο της MMC, το MITSUBISHI eX Concept θα πλαισιώσουν συνολικά 13 οχήματα (10 τις Ημέρες Τύπου): ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το παγκόσμιο ντεμπούτο των L200 GEOSEEK* Concept και ASX GEOSEEK Concept – και τα δύο εξοπλισμένα για την απόλυτη περιπέτεια – καθώς και το 2017 ASX το οποίο έχει περάσει από facelift.
Άλλα ενδιαφέροντα εκθέματα στο περίπτερο της MMC θα είναι ένα μοντέλο σασί του plug-in υβριδικού EV Outlander PHEV ενώ θα προβάλλεται και η 50ετής ιστορία της MMC στην έρευνα και εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ειδικότερα το Outlander PHEV σασί θα αναδείξει τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων με κατανοητό τρόπο, συμπεριλαμβανομένων των κύριων τεχνικών χαρακτηριστικών των συστημάτων PHEV και Twin Motor 4WD. Επιπλέον, την προσοχή αναμένεται να προσελκύσει και μια απεικόνιση του τρόπου τροφοδοσίας ενός σπιτιού σε ηλεκτρικό ρεύμα από τη μπαταρία του οχήματος.
- MITSUBISHI eX Concept
Το eX Concept της Mitsubishi Motors Corporation (MMC) μετουσιώνει το όραμα ενός SUV με συμπαγείς διαστάσεις το οποίο παίρνει κίνηση από ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης επόμενης γενιάς. Όσον αφορά στο σχεδιασμό, το eX Concept έχει την όψη ενός crossover με σπορ χαρακτήρα, το οποίο ελίσσεται με νεύρο μέσα στους δρόμους της πόλης (πάντα στα όρια του ΚΟΚ), αναμιγνύοντας την κομψότητα ενός shooting brake κουπέ με τις γραμμές ενός συμπαγούς SUV. Το μπροστινό μέρος εκφράζει με προχωρημένο στιλ τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα Dynamic Shield της Mitsubishi. Τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του, το eX Concept δείχνει την σχεδιαστική κατεύθυνση της MMC.
Εξωτερικός σχεδιασμός – γλυπτό
Εξωτερικά το eX Concept μοιάζει σα να έχει σμιλευτεί από ένα κομμάτι μετάλλου. Διαθέτει συμπαγές, χαρακτηριστικά έντονο σχήμα που του χαρίζει οντότητα στο δρόμο. Το εξωτερικό design παντρεύει την κομψότητα ενός shooting brake κουπέ με συμπαγείς. SUV γραμμές και μας χαρίζει ένα σπορ crossover που ελίσσεται με νεύρο μέσα στην πόλη. Αλλά πάντα με σεβασμό στα όρια.
Το εμπρός τμήμα αποτελεί προχωρημένη έκφραση της σχεδιαστικής γλώσσας Dynamic Shield της Mitsubishi με ελαφρώς πιο λειτουργική προσέγγιση. Πέρα από την οπτική απεικόνιση μίας «ασπίδας» που μοιάζει να προστατεύει το ίδιο πεζούς και αυτοκίνητο, τα ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας και φλας καθιστούν πιο ευδιάκριτο από μακριά ενώ τα φώτα πορείας έχουν τοποθετηθεί χαμηλά στις άκρες του προφυλακτήρα ώστε να μην τυφλώνουν τους πεζούς και τα αντιθέτως ερχόμενα αυτοκίνητα.
Ένα ακόμη στοιχείο στον εξωτερικό σχεδιασμό που αποπνέει ασφάλεια είναι η επικάλυψη με μαλακό πλαστικό των προφυλακτήρων, των μασπιέ και όλων των σημείων που έρχονται σε επαφή με πεζούς ή εμπόδια.
Ελεύθερη Σχεδίαση Εσωτερικού
Η απουσία κεντρικής κολόνας και οι πίσω πόρτες που ανοίγουν προς τα πίσω συνεπάγονται απρόσκοπτη πρόσβαση των επιβατών στο ευχάριστο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού έχουν διαφορετικό χρώμα μεταξύ τους χαρίζοντας διαφορετική ατμόσφαιρα σε κάθε πλευρά. Η καμπίνα του eX Concept είναι ταυτόχρονα σπορ και ευρύχωρη, φωτεινή και με λιτό σχεδιασμό.
Η χρήση διακεκριμένων επιφανειών επικαλυμμένων με μαλακά υλικά τόσο στο ταμπλό όσο και σε άλλα στοιχεία στο μπροστινό μέρος της καμπίνας χαρίζουν μία ανάλαφρη αίσθηση στο εσωτερικό τόσο οπτικά όσο και στην αφή.
Ανάμεσα σε άλλα στοιχεία εξοπλισμού υπάρχουν και δύο φορητές μπαταρίες ενσωματωμένες στην κεντρική κονσόλα οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και εκτός αυτοκινήτου για τη φόρτιση συσκευών. Επιπλέον, το eX Concept διαθέτει στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) στο παρμπρίζ καθώς και μία έξυπνη οθόνη στο κέντρο του πίνακα οργάνων, η οποία παρέχει πλήθος πληροφοριών στην οδήγηση.
Χάρη στη διασύνδεσή του με ένα δίκτυο πληροφόρησης μέσω τεχνολογίας connected car, το Mitsubishi eX Concept ανοίγει νέους ορίζοντες στην εμπειρία του ταξιδιού και χαρίζει δυνατότητες που έρχονται από το μέλλον.
Προηγμένη ηλεκτροκίνηση με δύο κινητήρες, 4WD και S-AWC
To Mitsubishi eX Concept υιοθετεί όλες τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που έχει εξελίξει μέχρι σήμερα η MMC και διαθέτει ένα σύστημα επόμενης γενιάς το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία και υψηλές επιδόσεις.
Επιτυγχάνει απόδοση άλλου επιπέδου χάρη στις μπαταρίες επόμενης γενιάς, οι οποίες παρέχουν πιο συμπυκνωμένη ισχύ σε σχέση με τις προηγούμενες, και στους δύο συμπαγείς, υψηλής απόδοσης ηλεκτροκινητήρες:
Πέρα από το μειωμένο βάρος και την υψηλότερη απόδοση του ίδιου του συστήματος ηλεκτροκίνησης, η περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους στο αμάξωμα του eX Concept του χαρίζει αυτονομία 400 χιλιομέτρων.
Η μονάδα ισχύος παρέχει μεγάλη και αδιάκοπη επιτάχυνση όπως μόνο ένα σύστημα ηλεκτροκίνησης μπορεί να δώσει με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη σε όλο το φάσμα και την ισχύ να φτάνει τα 70 kW σε κάθε άξονα τροχών, δηλαδή τα 140 kW συνολικά.
Παράλληλα, το σύστημα μετάδοσης του eX Concept με τετρακίνηση που εξασφαλίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, υιοθετεί το σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς Super All-Wheel Control (S-AWC), το οποίο χρησιμοποιεί τα φρένα για τον έλεγχο της πρόσφυσης στους μπροστινούς τροχούς και το μηχανισμό μεταφοράς ισχύος Active Yaw Control, ο οποίος μεταβάλλει το ποσοστό μετάδοσης της ροπής ανάμεσα στους πίσω τροχούς. Χάρη στο Active Yaw Control σε ρόλο διαφορικού στον πίσω άξονα, το eX Concept συμπεριφέρεται με απόλυτη υπακοή στις προθέσεις του οδηγού, ο οποίος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης για να εκμεταλλευτεί στο έπακρο της δυνατότητες του συστήματος S-AWC:
- Το πρόγραμμα οδήγησης AUTO χρησιμοποιεί αισθητήρες και κάμερες οι οποίες καταγράφουν τις συνθήκες πρόσφυσης και τις μεταφέρουν στην κεντρική μονάδα του S-AWC το οποίο με τη σειρά του επιλέγει το ιδανικό πρόγραμμα οδήγησης για τις δεδομένες συνθήκες του δρόμου.
- Το πρόγραμμα GRAVEL παρέχει ιδανική πρόσφυση και συμπεριφορά σε χωμάτινους δρόμους και σε συνθήκες έντονης βροχόπτωσης.
- Το πρόγραμμα SNOW παρέχει ιδανική συμπεριφορά σε χιονισμένο δρόμο και γενικά σε επιφάνειες πολύ χαμηλής πρόσφυσης.
Το Mitsubishi eX Concept μπορεί επίσης να συνδεθεί με συσκευή V2H (“Vehicle-to-Home”) η οποία διοχετεύει την αποθηκευμένη ενέργεια στις μπαταρίες του αυτοκινήτου προς το οικιακό σύστημα ηλεκτροδότησης. Η χωρητικότητα των μπαταριών του αυτοκινήτου επαρκεί για τη λειτουργία όλων των οικιακών συσκευών μίας μέσης οικογένειας επί τέσσερις ημέρες.
Τέλος, μία πρίζα AC 100V με ισχύ 1500W τροφοδοτεί με ρεύμα φορητές οικιακές συσκευές σε μία εκδρομή ή στο κάμπινγκ.
Προηγμένη Τεχνολογία Ενεργητικής Ασφάλειας
Καλύτερη προστασία επιβατών και ελαχιστοποίηση κινδύνων
Η περαιτέρω εξέλιξη των Συστημάτων Ενεργητικής Ασφάλειας της MMC συνεπάγεται ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση.
Στην περίπτωση του eX Concept, η προηγμένη τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει το Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (FCM) καθώς και Σύστημα Περιορισμού Ακούσιας Επιτάχυνσης, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό και εξουδετερώνει την επιτάχυνση όταν κάποιο εμπόδιο βρίσκεται μπροστά από το αυτοκίνητο κι εκείνος έχει πατήσει το πεντάλ του γκαζιού. Τα δύο αυτά συστήματα, τα οποία χρησιμοποιούν κάμερες και ραντάρ, έχουν εξελιχτεί ώστε να ανιχνεύουν ακόμη και την ύπαρξη πεζού ή ποδήλατου μπροστά από το αυτοκίνητο.
- Το Σύστημα Αποφυγής Μετωπικής Σύγκρουσης (Forward Collision Mitigation) επενεργεί στα φρένα όταν η κάμερα και το ραντάρ ανιχνεύσουν περιορισμένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και βοηθά στην αποφυγή του ατυχήματος ή στον περιορισμό της ζημιάς από πιθανή σύγκρουση.
- Επίσης, το FCM προειδοποιεί τον οδηγό όταν η κάμερα και το ραντάρ ανιχνεύσουν πεζό ή ποδήλατο τη νύχτα ή σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας και κρίνει ότι υπάρχει αυξημένη πιθανότητα για ατύχημα. Εφόσον χρειαστεί, το σύστημα μπορεί αυτόματα να επενεργήσει στα φρένα ώστε να αποφευχθεί το ατύχημα ή να περιοριστούν οι συνέπειές του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Μήκος x Πλάτος x Ύψος χλστ. | 4240 x 1780 x 1575 |
Θέσεις | 5 |
Αυτονομία (JC08) χλμ. | 400 |
Mέγιστη Ισχύς kW | 70 / 70 |
Χωρητικότητα μπαταριών kWh | 45 |
Τύπος συσσωρευτή | Κυψέλες ιόντων λιθίου |
Μετάδοση | Τετρακίνηση με δύο κινητήρες |
- 2. GEOSEEK Concepts
Επιτείνοντας τη ζωντάνια των σημερινών μοντέλων L200 και ASX, κάθε GEOSEEK Concept είναι εξοπλισμένο για να δηλώνει την αγάπη του για την περιπέτεια. Τα αξεσουάρ τονίζουν τη στιβαρή εμφάνιση και απευθύνονται στους λάτρεις των υπαίθριων δραστηριοτήτων.
1) Εξωτερικό
・ Εκφράζοντας το σκληροτράχηλο χαρακτήρα των μοντέλων, οι δύο εκδόσεις του GEOSEEK Concept χρησιμοποιούν απόχρωση γκρι πέρλας στο αμάξωμά τους, ενώ τα αξεσουάρ συμβολίζουν τη λειτουργικότητα ενός SUV (πλαίσια προβολέων ομίχλης, φρύδια φτερών, ζάντες αλουμινίου, πλαϊνά διακοσμητικά, αεροτομή πίσω πόρτας, πίσω προφυλακτήρας) καθώς και εντυπωσιακοί εξωτερικοί καθρέπτες αναδεικνύονται με μία ζωηρή πορτοκαλί απόχρωση.
・ Μεγαλύτερη έμφαση στο εμπρός τμήμα δίνουν μια εσωτερική μάσκα τύπου πλέγματος και μία προστατευτική ποδιά κάτω από τον προφυλακτήρα, ενώ και τα δύο εφοδιάζονται με σχάρα οροφής για τη μεταφορά ποδηλάτων ή εξοπλισμού κάμπινγκ.
・ Η έκδοση L200 φέρει φώτα εργασίας και χειρολαβές στις ράγες οροφής, ενώ η έκδοση ASX χρησιμοποιεί προβολείς ομίχλης LED διαχωρίζοντας τις προσωπικότητες των δύο μοντέλων.
2) Εσωτερικό
・ Στη μαύρη ταπετσαρία ιδιαίτερο εφέ δημιουργούν οι ζωηρές πορτοκαλί πινελιές σε στρατηγικά σημεία, διαμορφώνοντας μία σπορ εμφάνιση σε αρμονία με το σπορ εξοπλισμό.
・ Οι ταπετσαρίες των καθισμάτων προσφέρουν λειτουργικότητα και έλεγχο της θερμοκρασίας στα πλαϊνά τμήματα. Στα κεντρικά μαξιλάρια, τα υψηλής ποιότητας υφάσματα τύπου σουέντ ξεχωρίζουν για την ανάγλυφη υφή τους.