Κερδοφορία για την SEAT για πρώτη φορά από το 2008
/ Κέρδη μετά φόρων 6 εκατομμύρια ευρώ
/ Έσοδα 8,3 δισεκατομμύρια ευρώ, το υψηλότερο ποσό στην ιστορία
/ Κερδοφορία σε επίπεδο EBITDA 400 εκατομμύρια ευρώ
/ Επενδύσεις R&D, συνολικά 586 εκατομμύρια ευρώ
/ Επέκταση της γκάμας SUV με νέο crossover στη κατηγορία Β το 2017,
κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου στο Martorell
Η SEAT κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς έκανε σημαντικά βήματα στη πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας. Το 2015 έκλεισε με κέρδη μετά φόρων 6 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με ζημιές 66 εκατομμυρίων ευρώ το 2014. Η αύξηση των πωλήσεων και το προϊοντικό mix με υψηλότερο περιθώριο κέρδους, ήταν οι δύο κύριες αιτίες πίσω από αυτή την αλλαγή. Η SEAT έκλεισε την χρονιά με έσοδα 8,3 δισεκατομμύρια ευρώ, 11% περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό ήταν το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα για την εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Το μέσο έσοδο ανά όχημα αυξήθηκε κατά 3,5%.
«Η πρόοδος της SEAT το 2015 ήταν διπλή – όχι μόνο λάβαμε ένα πραγματικό θετικό αποτέλεσμα για πρώτη φορά από το 2008, αλλά αυτό επιτεύχθηκε κατά την διάρκεια ενός έτους με σημαντικές προκλήσεις. Εφαρμόζουμε τη σωστή στρατηγική που μας δίνει την δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε τη πρόκληση της διατήρησης μακροπρόθεσμης κερδοφορίας με αισιοδοξία. Έχουμε ένα λαμπρό μέλλον μπροστά μας χάρη στο λανσάρισμα νέων προϊόντων και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών», τόνισε ο Πρόεδρος της SEAT Luca de Meo, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των ετήσιων αποτελεσμάτων 2015.
Η αύξηση των πωλήσεων για τρίτη συνεχόμενη χρόνια, ξεπερνώντας το φράγμα των 400.000 οχημάτων μέσα σε ένα χρόνο, ήταν το αποτέλεσμα της βελτίωσης των αγορών του Ευρωπαϊκού νότου, όπως της Ισπανίας και της Ιταλίας, η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης στη κύρια αγορά της SEAT, τη Γερμανία καθώς και η επιτυχία της μάρκας στη αγορά του Μεξικού.
Η αύξηση των πωλήσεων του Leon και του Ibiza, με συνολικές πωλήσεις 160.900 οχήματα (+4,4%) και 153.600 οχήματα (+2,4%) αντίστοιχα, η σημαντική αύξηση των πωλήσεων του Alhambra (+17,2%) και η επιτυχία του Audi Q3 που παράγεται στο Martorell, συνέβαλαν επωφελώς στην αύξηση του όγκου παραγωγής και ακολούθως των εσόδων της SEAT για έκτη συνεχόμενη χρονιά.
Με ισχυρή απόδοση των δραστηριοτήτων της, η SEAT ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στην αύξηση των εξόδων για διαφήμιση και marketing, στην αύξηση των αποδοχών του προσωπικού καθώς και στην αύξηση των επενδύσεων για R&D για το λανσάρισμα των νέων μοντέλων, όπως το έργο για τη προσαρμογή της Γραμμή Παραγωγής 1 στη νέα πλατφόρμα MQB A0. Το 2015 η SEAT διέθεσε 586 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις R&D, 28% περισσότερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα τελευταία πέντε χρόνια η επένδυση της SEAT συνολικά στον τομέα αυτό ανήλθε σε περίπου 2,7 δις ευρώ.
Η SEAT αύξησε το 2015 την ικανότητα της να παράγει κέρδος μέσα από την κύρια δραστηριότητα της. Η εταιρεία βελτίωσε το αποτέλεσμα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) κατά 30%, φτάνοντας τα 391 εκατομμύρια ευρώ και αύξησε τις λειτουργικές ταμειακές εισροές κατά 50%, σε 781 εκατομμύρια ευρώ. Ο Vice-President Finance, IT & Organisation, Holger Kintscher επεσήμανε ότι «η SEAT συνεχίζει να βελτιώνει την ικανότητα της να παράγει τους δικούς της πόρους για αυτοχρηματοδοτούμενες επενδύσεις και να εδραιώνεται από οικονομικής άποψης. Μετά από αρκετά χρόνια βελτίωσης, το περασμένο έτος ήταν ένα πραγματικά ορόσημο στη πορεία της προς μία βιώσιμη κερδοφορία».
Εργασία
Η αύξηση των πωλήσεων και του όγκου παραγωγής επέτρεψε τη δημιουργία 350 νέων θέσεων εργασίας σε ολόκληρο τον Όμιλο SEAT, συμπεριλαμβανομένων των 100 μηχανικών στο Τεχνικό Κέντρο, που το 2015 γιόρτασε την 40η επέτειο λειτουργίας του καθώς και των 48 νέων αποφοίτων της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης της εταιρείας. Συνολικά, η εταιρεία διέθεσε 14 εκατομμύρια ευρώ σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης για τους υπαλλήλους της το 2015.
Το μέλλον
Η SEAT αναμένει να συνεχίσει την ανάπτυξη της και το 2016. Το highlight για τη φετινή χρονιά αποτελεί το λανσάρισμα του νέου Ateca, του πρώτου SUV της μάρκας που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Έκθεση Αυτοκινήτου Γενεύης. Το νέο μοντέλο δημιουργήθηκε εξ’ ολοκλήρου στην έδρα του Τεχνικού Κέντρου της SEAT και θα είναι εμπορικά διαθέσιμο μετά το καλοκαίρι.
To Ateca είναι μόνο η αρχή του πιο φιλόδοξου προϊοντικού προγράμματος στην ιστορία της SEAT. Η εταιρεία πρόκειται να εντείνει τη προσήλωση της στη κατηγορία SUV και το 2017 με το λανσάρισμα ενός μικρότερου crossover στη κατηγορία Β που θα κατασκευάζεται στο Martorell. «Αυτό αποτελεί εξαιρετική είδηση τόσο για τη μάρκα όσο και για το εργοστάσιο, διότι είναι αυτή είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία και συμβολίζει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός, καθιστώντας τα μοντέλα SUV τρίτο πυλώνα της εταιρείας, μαζί με τη γκάμα Ibiza και Leon», τόνισε ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo.
Στόχο της εταιρείας είναι να αποτελέσει αναφορά στο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και στο τομέα της συνδεσιμότητας. Ως εκ τούτου έχει συνάψει ισχυρές συμμαχίες με ηγέτες της τεχνολογίας, όπως οι εταιρείες Samsung, SAP και Internet of Things (IoT).
Η εταιρεία συνεχίζει να κάνει προόδους και στο επόμενο στάδιο του συνδεδεμένου αυτοκινήτου. Η δέσμευση της SEAT επικεντρώνεται στην ανάπτυξη και στον εξοπλισμό των οχημάτων με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όσον αγορά τη συνδεσιμότητα και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια των οδηγών και των δεδομένων τους.
Το μέλλον επιτάσσει την επιτυχία της SΕΑΤ στο τομέα της συνδεσιμότητας και στόχος είναι να βρίσκεται στη πρώτη γραμμή αυτής της τεχνολογίας. Η παρουσία της εταιρείας στο Mobile World Congress, μαζί με τη Samsung, τη SAP και την Accenture για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αποτελεί σαφή ένδειξη της δέσμευσης της SEAT στο τομέα της συνδεσιμότητας.
(*) Η SEAT προετοιμάζει τις οικονομικές της αναφορές σύμφωνα με το Iσπανικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο, μη συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών εταιρειών. Το Group Volkswagen εφαρμόζει Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα (IAS/IFRS) και ενοποιεί τα στοιχεία της SEAT.