F1: Το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι
Για τέταρτη φορά φέτος σε ισάριθμους αγώνες επιλέχθηκαν η μέση, η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα για το αγωνιστικό τριήμερο. Το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι διεξάγεται για 3η χρονιά. Πρόκειται για μια τεχνική πίστα με μεγάλες εναλλαγές και πολύ λεία επιφάνεια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα χαμηλή φθορά των ελαστικών αλλά και μειωμένη πτώση στην απόδοσή τους λόγω τοπικής υπερθέρμανσης.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠO ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
- Μολονότι η διαδρομή έχει στρωθεί πριν τρία χρόνια η άσφαλτος ακόμη μορφοποιείται οπότε μπορεί να υπάρχουν διαφοροποιήσεις.
- Με τη φθορά και την πτώση στην απόδοση να είναι ιδιαίτερα χαμηλές δεν περιμένουμε μεγάλο αριθμό πιτ στοπ.
- Οι καιρικές συνθήκες είναι συνήθως ήπιες οπότε δε θα είναι μεγάλο θέμα η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.
- H πιο απαιτητική στροφή είναι η 3: πρόκειται για μια παρατεταμένη αριστερή με πολλές κορυφές που θυμίζει στην στροφή 8 στην Κωνσταντινούπολη.
- Περίπου τα 1.7km από τα 5.848m του γύρου είναι δημόσιοι δρόμοι ανοιχτοί στην κυκλοφορία.
- Το κράτημα στην πίστα αναμένεται να βελτιωθεί πολύ κατά τη διάρκεια του τριημέρου καθώς η διαδρομή δεν χρησιμοποιείται συχνά.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ:
- Λευκή μέση: Σχεδιασμένη για να αποδίδει καλύτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες θυσιάζει μέρος της απόδοσης για μεγαλύτερη αντοχή.
- Κίτρινη, μαλακή: έπαιξε κομβικό ρόλο στη νίκη του Rosberg στην Κίνα καθώς εκκίνησε τον αγώνα μ’ αυτή τη γόμα.
- Κόκκινη, πολύ μαλακή: Διαθέτει σημαντικό πλεονέκτημα απόδοσης που την καθιστά ιδανική για τις κατατακτήριες δοκιμές.
ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ:
- Νικητής: Hamilton (μια αλλαγή: εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 32ο γύρο).
- Από όσους ακολούθησαν εναλλακτική στρατηγική πιο ψηλά (3ος) τερμάτισε ο Perez: (μια στάση αλλά εκμεταλλεύτηκε την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για να βγάλει την πολύ μαλακή γόμα στον 12ο γύρο και μετά έκανε 41 γύρους με τη μαλακή).
- Πρακτικά όλοι οι οδηγοί έκαναν μόνο μια αλλαγή ελαστικών, μόνο δυο σταμάτησαν δυο φορές.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI:
“Επιστρέφουμε στη Ρωσία έξι μήνες μετά τον προηγούμενο αγώνα. Πιθανόν οι συνθήκες την άνοιξη θα είναι διαφορετικές απ’ ότι ήταν πέρυσι το φθινόπωρο. Απ’ όσες πίστες επισκεπτόμαστε μέσα στο χρόνο, πρόκειται για μια από αυτές που φθείρουν λιγότερο τα ελαστικά. Αναμένουμε λοιπόν τα ελαστικά να χρησιμοποιούνται για πολλούς γύρους ακόμη και η πολύ μαλακή γόμα όπως έδειξε πέρυσι ο Lewis Hamilton. Παρόλα αυτά η αυξημένη απόδοση που παρατηρούμε στα μονοθέσια του 2016 θα αυξήσει αντίστοιχα τη φθορά. Γι’ αυτό οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι πολύ σημαντικές καθώς οι ομάδες πρέπει να διαβάσουν με ακρίβεια τη συμπεριφορά των ελαστικών με τη νέα γενιά μονοθεσίων, στις νέες συνθήκες”.
ΤΙ ΝΕΑ;
- Mercedes, Ferrari και Red Bull έχουν διαφορετικές προσεγγίσεις όσον αφορά στην επιλογή γομών για το Σότσι.
- Η επιτροπή της Formula 1 αποδέχτηκε την πρότασή μας για περισσότερες μέρες δοκιμών ενόψει της προετοιμασίας για το 2017.
- Στο www.pirelli.com μπορείτε να βρείτε αφιερώματα και νέα για κάθε αγώνα και χώρα που ανανεώνονται συνεχώς.
ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΥΠΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΑΤΑ
- Μπορεί να είναι η τελευταία φορά που γίνεται αγώνας υπό το φως της ημέρας στη Ρωσία, πιθανόν να έχουμε νυχτερινό αγώνα στο Σότσι το 2017.
- Η ανταγωνιστικότητα της Red Bull περιμένουμε να μπουν σφήνα ανάμεσα στους πρωτοπόρους.
- Μπορείτε να κάνετε σκι μετά το Ρώσικο Grand Prix στο Σότσι καθώς η χειμερινή περίοδος ολοκληρώνεται γύρω στις 20 Μαΐου.
Απολαύσαμε αρκετή δράση στην έδρα μας: Blancpain GT Series, European GT4 και Lamborghini Super Trofeo στη Μόντσα το προηγούμενο Σαββατοκύριακο.