F1: Η στρατηγική των ελαστικών στη Ρωσία

By  |  0 Comments

O Nico Rosberg συνέχισε το σερί νικών του (από το Μεξικάνικο GP του 2015). Στο Σότσι κέρδισε εκκινώντας από την pole με την πολύ μαλακή γόμα, την οποία άλλαξε σε μαλακή στον 21ο γύρο. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο teammate του Lewis Hamilton. Ακολούθησε ίδια στρατηγική και κέρδισε 8 θέσεις εκκινώντας από την 10η θέση: βρέθηκε εκεί γιατί αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα πριν το Q3.

Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών

πολύ μαλακή/μαλακή. Οι δυο οδηγοί της Red Bull υιοθέτησαν μια εναλλακτική στρατηγική καθώς ενεπλάκησαν σε συμβάν το οποίο προκάλεσε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα. Τόσο ο Daniel Ricciardo όσο και ο Daniil Kvyat άλλαξαν σε μέση γόμα. Ο Kvyat συμπλήρωσε 50 γύρους με αυτή τη γόμα και τερμάτισε 15ος παρότι είχε βρεθεί τελευταίος μετά την ποινή 10 δευτερολέπτων stop & go που του επιβλήθηκε. Μια διαφορετική εναλλακτική στρατηγική υιοθετήθηκε από τον οδηγό της Force India, Sergio Perez που στον πρώτο γύρο υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, έβγαλε τη πολύ μαλακή και έβαλε μαλακή πατημένη γόμα. Απέμεναν 20 γύροι πριν τον τερματισμό όταν άλλαξε βάζοντας και πάλι μαλακή πατημένη γόμα. Ο Perez βαθμολογήθηκε αλλά δεν ήταν αυτός που τερμάτισε πιο ψηλά απ’ όσους υιοθέτησαν στρατηγική 2 αλλαγών. Ο οδηγός της Williams, Felipe Massa τερμάτισε 5ος καθώς στο τελευταίο κομμάτι έβαλε πάλι την πολύ μαλακή γόμα (πολύ μαλακή/μαλακή/πολύ μαλακή). Μόνο έξι οδηγοί έκαναν δυο αλλαγές οι υπόλοιποι έκαναν μόνο μια. Το Σάββατο οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές την Κυριακή όμως στον αγώνα ήταν υψηλότερες.


Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli:
“Το αυτοκίνητο ασφαλείας που εμφανίστηκε νωρίς στον αγώνα πρόσθεσε μια νέα ενδιαφέρουσα διάσταση καθώς μερικοί οδηγοί έσπευσαν να υιοθετήσουν εναλλακτική στρατηγική. Στο φινάλε ο Daniil Kvyat έκανε όλο τον αγώνα με τη μέση γόμα παρότι βρισκόμαστε σε μια εποχή που τα ασκούμενα φορτία στα ελαστικά είναι τα υψηλότερα στην ιστορία της Formula 1. Είδαμε ακόμη μερικές διαφορετικές στρατηγικές οι Fernando Alonso, Kevin Magnussen και Romain Grosjean κατάφεραν να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες που τους έδωσε η στρατηγική της μιας αλλαγής κερδίζοντας αρκετές θέσεις σε σχέση με αυτές που εκκίνησαν. Γενικά μιλώντας η στρατηγική της μιας αλλαγής ήταν η ενδεδειγμένη όπως προβλέψαμε με χαμηλή φθορά και πτώση στην απόδοση και στις τρεις γόμες. Ήταν το 100στο Grand Prix για την Pirelli από την επιστροφή μας στη Formula 1 το 2011”.

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα:

  Μέση Μαλακή Πολύ μαλακή
Πρώτος KVY 1:42.344 ROS 1:39.094 MAS 1:39.743
Δεύτερος GUT 1:42.378 RAI 1:40.101 ROS 1:41.364
Τρίτος RIC 1:43.538 HAM 1:40.266 WEH 1:41.907

Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα:

Μέση                          Kvyat               51 (γύροι)

Μαλακή                      Sainz                41

Πολύ μαλακή              Ericsson           27

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε πριν ότι η στρατηγική της μιας αλλαγής ήταν η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα των 53 γύρων. Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα, και μετά αλλαγή σε μαλακή στον 18ο γύρο. Αυτό ακριβώς έκανε ο Rosberg απλά η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή τον βοήθησε να κρατήσει το πρώτο σετ ελαστικών μέχρι τον 21ο γύρο.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.