F1: Η πρόκληση του Καναδά
Πέρασαν δυο βδομάδες από το ντεμπούτο της νέας πάρα πολύ μαλακής γόμας της Pirelli, P Zero Purple με το μωβ σιρίτι στο Μονακό. Ακριβώς ο ίδιος συνδυασμός γομών του Πριγκιπάτου θα χρησιμοποιηθεί και στον Καναδά: μαλακή, πολύ μαλακή και πάρα πολύ μαλακή γόμα. Παραταύτα ο Καναδάς δημιουργεί διαφορετικές προκλήσεις από το Μονακό καθώς καταγράφονται σημαντικά υψηλότερες ταχύτητες και φορτία. Οι θερμοκρασίες πέλματος είναι υψηλότερες καθώς μεταφέρονται μεγαλύτερα φορτία διαμέσου των ελαστικών.
Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ
- Όπως το Μονακό έτσι και ο Καναδάς είναι μια διαδρομή χαμηλής πρόσφυσης. Επίσης το κράτημα της πίστας βελτιώνεται πολύ κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
- Τα μονοθέσιο ξεπερνούν τα 300km/h σε τελική ταχύτητα. Αυτό σημαίνει πως χρησιμοποιούνται μικρές κλίσεις στις αεροτομές που δίνουν χαμηλές τιμές κάθετης δύναμης.
- Η πίστα είναι φημισμένη για το μεγάλο ύψος των κερμπ, τα οποία δημιουργούν μια μεγάλη πρόκληση για το σκελετό των ελαστικών.
- Οι καιρικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες, πολλές φορές στο παρελθόν, αυτό οδήγησε στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
- Τα κρίσιμα σημεία στον Καναδά είναι η επιτάχυνση και το φρενάρισμα: Διαμήκεις κυρίως και όχι πλευρικές δυνάμεις.
- Η διαδρομή στο Μόντρεαλ είναι μια ημι – μόνιμη εγκατάσταση γι’ αυτό η επιφάνεια του οδοστρώματος και η πρόσφυση διαφέρουν σε πολλά σημεία.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ
- Κίτρινη, μαλακή: Είναι η πιο σκληρή γόμα από τις επιλεγμένες και αναμένετε να παίξει σημαντικό ρόλο στον αγώνα.
- Κόκκινη, πολύ μαλακή: Δυο ομάδες επέλεξαν να μην πάρουν κανένα σετ απ’ αυτή τη γόμα.
- Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Πολύ δημοφιλής στο ντεμπούτο της στο Μονακό, επιλέχθηκε σε μεγάλους αριθμούς και στον Καναδά.
ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:
- Νικητής: Hamilton (ένα πιτ στοπ: εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 32ο από τους 70 συνολικά γύρους).
- Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Raikkonen, 4ος, δυο πιτ στοπ. Εκκίνησε και τερμάτισε τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα αλλά ενδιάμεσα έβαλε τη μαλακή γόμα.
- Οι τρεις πρώτοι έκαναν μια αλλαγή ελαστικών και σταμάτησαν μέσα σε 3 συνεχόμενους γύρους όλοι.
PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI
«Στον Καναδά υπάρχει πιθανότητα ν’ αντιμετωπίσουμε μεικτές καιρικές συνθήκες όπως και στο Μονακό. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ιδιαίτερο περίπλοκο αγώνα όπως συνέβη συχνά στο παρελθόν. Οι γόμες που έχουμε επιλέξει δίνουν μεγάλα περιθώρια ευελιξίας στη στρατηγική ενώ ταυτόχρονα σ’ αυτή τη διαδρομή υπάρχει η δυνατότητα για προσπεράσματα στην πίστα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα έδωσε το στίγμα της στην πρώτη της εμφάνιση στο Μονακό όμως ο Καναδάς όντας εντελώς διαφορετικός τύπος διαδρομής, έχει περισσότερες απαιτήσεις από τα ελαστικά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σ’ έναν αριθμό διαφορετικών τακτικών οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει από την επιλογή γομών που έκαναν οι ομάδες πριν τον αγώνα».
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;
- Τα νέα φαρδύτερα ελαστικά της Pirelli για το 2017 αποκαλύφθηκαν στο Μονακό συγκεντρώνοντας πλήθος σχολίων.
- Για τη νέα χρονιά σχεδιάζεται ένα νέο σύμπλεγμα με πιτ και πάντοκ στο Μόντρεαλ. Θα είναι λοιπόν η τελευταία φορά στο παραδοσιακό πάντοκ που είναι κατάμεστο αλλά ατμοσφαιρικό.
ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ
- Οι επιλογές ελαστικών που έχουν γίνει για τον Καναδά είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ των. Οι Renault και Haas δεν έχουν πάρει καθόλου πολύ μαλακή γόμα. Mercedes, Ferrari και Red Bull έχουν μικρές διαφορές στην επιλογή τους.