F1: Η τακτική των ελαστικών στο Μπακού
Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg πήρε τη νίκη εκκινώντας από την pole στο πρώτο Grand Prix στην ιστορία του Αζερμπαϊτζάν. Ο Γερμανός σταμάτησε μόνο μια φορά και άλλαξε από πολύ μαλακή γόμα σε μαλακή χωρίς να χάσει την πρωτοπορία στον αγώνα. Οι έξι πρώτοι στην τελική κατάταξη εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα και σταμάτησαν μόνο μια φορά για αλλαγή ελαστικών όπου έβαλαν την μαλακή γόμα. Αυτό έγινε από τον 8ο έως τον 21ο γύρο. Έτσι με τη μαλακή γόμα διανύθηκαν έως και 43 από 51 γύροι στην περίπτωση του οδηγού της Ferrari, Kimi Raikkonen. Επετεύχθη ένα τέτοιο αποτέλεσμα παρά τον υψηλότερο – από το αναμενόμενο – βαθμό φθοράς, λόγω υψηλότερων θερμοκρασιών απ’ αυτές που κατεγράφησαν στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές.
Από όσους οδηγούς εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, πιο ψηλά κατετάγη ο Nico Hulkenberg της Force India, o Γερμανός εκκίνησε 12ος και τερμάτισε 9ος. Ο Hulkenberg έκανε μόνο μια αλλαγή ελαστικών. Απ’ όσους σταμάτησαν δυο φορές πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo που χρησιμοποίησε και τις τρεις διαθέσιμες – στο Αζερμπαϊτζάν – γόμες: Πολύ μαλακή/μαλακή/μέση. Ίδια στρατηγική και από τον άλλο οδηγό της Red Bull, Max Verstappen.
Mια εναλλακτική στρατηγική υιοθετήθηκε από τον Pascal Werhlein της Manor. Συμπλήρωσε τους πρώτους 29 γύρους με τη μαλακή γόμα και μετά έβαλε τη μέση γόμα, πριν εγκαταλείψει. Ο Kevin Magnussen με τη Renault συμπλήρωσε 46 γύρους με τη μαλακή γόμα τη στιγμή που ο Rio Haryanto με τη Manor πήγε ακόμη παραπέρα φτάνοντας στους 48 γύρους.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Το Grand Prix του Μπακού περιείχε μερικές εκπλήξεις. Πρώτα απ’ όλα η θερμοκρασία οδοστρώματος ξεπερνούσε τους 50 βαθμούς Κελσίου στο πρώτο τρίτο του αγώνα, παρότι υπήρξε μια μικρή πτώση της. Επιπλέον περιμέναμε εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο νικητής έκανε μια αλλαγή ελαστικών. Η φθορά ήταν υψηλή αλλά η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης χαμηλή παρότι ο γύρος ήταν μεγάλος σε μήκος και η τελική ταχύτητα πολύ υψηλή. Είδαμε έναν αριθμό διαφορετικών στρατηγικών, συμπεριλαμβανομένων κάποιων προσπαθειών όπου διανύθηκε πολύ μεγάλη απόσταση μ’ ένα σετ ελαστικών ακόμη και με την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό ήταν και το κλειδί της νίκης του Nico Rosberg σ’ αυτή την εντυπωσιακή πίστα».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μέση | Μαλακή | Πολύ μαλακή | |
Πρώτος | Verstappen 1:46.973 | Rosberg 1:46.485 | Gutierrez 1:47.563 |
Δεύτερος | Ricciardo 1:47.736 | Hamilton 1:46.822 | Palmer 1:47.583 |
Τρίτος | Grosjean 1:47.943 | Perez 1:46.990 | Hulkenberg 1:48.012 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Mέση: Verstappen 31 γύροι
Μαλακή: Haryanto 48 γύροι
Πολύ μαλακή: Hulkenberg 31 γύροι
Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική της μιας αλλαγής θα είναι αυτή που θα δώσει τη νίκη. Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα και μετά αλλαγή σε μαλακή στο γύρο 22. Ο Rosberg τελικά σταμάτησε ένα γύρο νωρίτερα από το προβλεπόμενο.