F1: Η στρατηγική των ελαστικών στην Αυστρία
Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Αυστριακό Grand Prix εκκινώντας από την pole position. O Βρετανός ακολούθησε στρατηγική 2 αλλαγών σ’ έναν επεισοδιακό αγώνα που διατήρησε και κορύφωσε την κόντρα με τον έτερο οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg μέχρι τον τελευταίο γύρο.
Ο Rosberg αξιοποίησε τη χρονική στιγμή που έκανε την πρώτη αλλαγή ελαστικών για να κερδίσει θέσεις αλλάζοντας νωρίτερα από κάποιους οδηγούς – ανάμεσά τους και ο Hamilton που εκκινούσε από την pole – για να βρεθεί επικεφαλής του αγώνα. Όμως ο Hamilton τον πίεσε ασφυκτικά και είχαμε ένα συγκλονιστικό φινάλε με το Rosberg να τερματίζει τελικά 4ος αφού ακούμπησαν στον τελευταίο γύρο.
Σε σύγκριση με τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστρία οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος (16 βαθμούς Κελσίου) και οδοστρώματος (24 βαθμούς Κελσίου) ήταν αισθητά πιο χαμηλές απ’ ότι στην αρχή του αγώνα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Η στρατηγική επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο οποίο οι ομάδες αναφέρονται με την έκφραση «δωρεάν πιτ στοπ» καθώς δε χάνουν σημαντικό αριθμό θέσεων στην πίστα.
Οι Ferrari και Red Bull υιοθέτησαν μια διαφορετική στρατηγική απ’ ότι η πλειοψηφία των προπορευόμενων καθώς ξεκίνησαν τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα αντί για την πάρα πολύ μαλακή γόμα που είχαν οι υπόλοιποι οδηγοί στη δεκάδα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα ήταν τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη στο γύρο. Παραταύτα ο Sebastian Vettel μετά από ένα παρατεταμένο πρώτο μέρος αντιμετώπισε πρόβλημα ελαστικού. Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη αυτό, διερευνώνται σε συνεργασία με τη Ferrari. Δείχνει όμως μεμονωμένο περιστατικό καθώς δεν είχε κανένας άλλος οδηγός παρόμοιο πρόβλημα.
Μετά τα τελευταία pit stop υπήρχε μια τριπλή μάχη για την πρώτη θέση ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes και στον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen που έκανε ένα pit stop λιγότερο από τους Rosberg και Hamilton.Οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν διαφορά μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο και μονομαχούσαν μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας, καθιστώντας αυτό τον αγώνα έναν από τους πιο αξιομνημόνευτους της σεζόν.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ερευνούμε σε συνεργασία με τη Ferrari το συμβάν στο μονοθέσιο του Vettel για ν’ αποσαφηνίσουμε την αιτία. Η στρατηγική ελαστικών αποδείχτηκε κρίσιμη στην Αυστρία όπου είχαμε μια αμφίρροπη μάχη ως τον τελευταίο γύρο. Χρησιμοποιήθηκαν πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Οι ομάδες βρέθηκαν στον αγώνα χωρίς πολλές πληροφορίες για τα ελαστικά λόγω των μεικτών συνθηκών που επικρατούσαν στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχεδιάζουν στο πόδι τη στρατηγική προσπαθώντας να πετύχουν το μέγιστο δυνατό πλεονέκτημα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του αγώνα».
Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:
Μαλακή | Πολύ μαλακή | Πάρα πολύ μαλακή | |
Πρώτος | Hamilton 1:08.411 | Rosberg 1:08.491 | Ricciardo 1:08.770 |
Δεύτερος | Raikkonen 1:08.876 | Massa 1:09.899 | Hulkenberg 1.10.309 |
Τρίτος | Rosberg 1:08.955 | Bottas 1:10.210 | Hamilton 1.11.180 |
Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Μαλακή: Raikkonen 42 γύροι
Μαλακή: Grosjean 42 γύροι
Μαλακή: Button 42 γύροι
Μαλακή: Verstappen 42 γύροι
Μαλακή: Sainz J 42 γύροι
Μαλακή: Wehrlein 42 γύροι
Πολύ μαλακή: Nasr 27 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Hamilton 21 γύροι
Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα υπό κανονικές συνθήκες: Πάρα πολύ μαλακή/ μαλακή/μαλακή. Παραταύτα το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε λόγω του συμβάντος με το Vettel επηρέασε το μοτίβο ενώ ρόλο έπαιξαν και οι αισθητά πιο χαμηλές – σε σύγκριση με τις προηγούμενες μέρες – θερμοκρασίες. Ο Hamilton σταμάτησε τελικά 2 φορές στους γύρους 21 και 54.